Problemen met buren

22-11-2012 20:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Graag wil ik even jullie mening, tips e.d over het volgende.

Het is een lang verhaal, sorry.

Sinds twee jaar heb ik al problemen met mijn buurman.

Helaas is een van onze katten een paar keer in zijn tuin gaan zitten, wat natuurlijk verschrikkelijk vervelend is.

Hier is ook over gesproken en er zijn maatregelen getroffen, ik heb de kat steeds wegejaagd als ik hem de tuin zag en katafwerende spullen gekocht voor in zijn tuin.

Aangezien hij beweerde heel zeker te weten dat het alleen mijn kat was omdat hij het altijd zag, heb ik hem gevraagd om een emmer water over hem heen te gooien als hij het weer zag, aangezien ik het niet altijd zie.

Ook heb ik hem verteld dat het niet alleen mijn kat kon zijn, dus dat hij zelf ook maatregelen moest treffen omdat ik niet verantwoordelijk ben voor andere katten uit de buurt.

Inmiddels is desbetreffende kat overleden.

Vanavond stond hij weer voor de deur met de mededeling dat hij deze week al vijf keer stront van mijn kat heeft opgeruimd.

Hierop heb ik geantwoord dat het niet van mijn kat kan zijn, want deze is overleden drie maanden geleden.

Stil, want dat hij niet verwacht.

Kreeg als reactie dat het dan van mijn andere kat moest zijn.

Sorry???? Al twee jaar is het alleen desbetreffend kat en nu deze dood is ineens de andere?

Maar nu heeft hij dus het zakje met stront voor mijn deur gelegd terwijl ik zeker weet dat het niet van mijn kat is.

Ik ben in staat om het terug in zijn tuin te leggen, want nu mag ik ineens de troep in zijn tuin opruimen.

Wat moet ik hier nu mee???

Helaas is een gesprek niet te voeren want hij loopt gewoon weg als ik een tegenargument heb.

Dacht ik dat het probleem opgelost was, want tja, de kat is dood.

Houd hij me nu ook verantwoordelijk voor de stront van iemand anders....
.
Ik vind kattenstront in de tuin ook erg irritant. Het stinkt verschrikkelijk.

Je kunt je kat ook leren op de kattenbak te poepen.
Je tuin zo afzetten dat jouw kat in jouw ruim blijft?
Maar je hebt dus nog een andere kat? Of begrijp ik het nu verkeerd?
X
En je weet 100 % zeker dat het niet van je andere kat kan zijn?

Het is natuurlijk vreemd dat buurman zijn verhaal bijstelt als hij hoort dat je kat is overleden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je alleen zeker kunt stellen dat het niet van je andere kat komt als deze nooit buiten komt.
quote:Mieomij schreef op 22 november 2012 @ 20:26:

Je kunt je kat ook leren op de kattenbak te poepen.Leg eens uit.... Dan ga je zitten wachten totdat hij/zij gepoept heeft op die bak en daarna mag hij/zij pas naar buiten? En als hij dan buiten is en nog eens moet?!
Kat in eigen tuin houden of verhuizen. Dat zijn de enige echte oplossingen. Zolang jouw kat los buiten loopt, kun je niet hard maken dat hij niet in de tuin van de buurman poept (hoe weet je trouwens zo zeker dat hij dat niet doet?)
The time is now
Ik weet inderdaad zeker dat het mijn andere kat niet is.

Deze komt maar heel weinig buiten en komt ook echt naar binnen om op de bak te gaan, ze kwam de eerste 5 jaar namelijk niet buiten.

Bovendien heeft hij zelf al die tijd gezegd dat het mijn inmiddels overleden kat is.

En heeft hij grote steentjes in de tuin liggen terwijl mijn kat dus alleen fijne korrels in de bak wil.

Wat er zich in de afgelopen maanden in zijn tuin heeft agfespeeld komt dus niet van ons.

Ook stond hij afgelopen zomer een dag na de vakantie op de stoep met dezelfde klacht terwijl de poepende kat toen al twee weken in een pension zat en andere kat al twee weken binnen, want wij waren op vakantie geweest.

Het is dus echt niet alleen onze kat geweest de afgelopen jaren.

Maar waarschijnlijk zijn wij de enige in de buurt die hij kent met een kat, dus dat is makkelijk klagen...
Een kat is een huisdier, toch? Dan lijkt het mij logisch dat het ook in huis blijft...

Zo hoeft de buurman tenminste geen aanpassingen te doen aan zijn tuin om de shit van een ander z'n huisdier te voorkomen.
Kat idd binnen houden, word ook gek van de schijtende katten in mijn tuin.
Weet ik veel hoe je katten leert op de kattenbak te poepen. Maar er zijn er genoeg die het doen, dus ik ga er van uit dat je ze dat kunt leren. Desnoods houd je ze zolang binnen.
quote:Banba schreef op 22 november 2012 @ 20:33:

Kat in eigen tuin houden of verhuizen. Dat zijn de enige echte oplossingen. Zolang jouw kat los buiten loopt, kun je niet hard maken dat hij niet in de tuin van de buurman poept (hoe weet je trouwens zo zeker dat hij dat niet doet?)

Ik weet het zo zeker omdat ze niet eens op die steentjes durft te lopen, laats staan poepen.

Het is een hartstikke schuw beestje en die zou dan in een openbare voortuin gaan poepen op steentjes waar ze niet prettig op loopt?
quote:Naara schreef op 22 november 2012 @ 20:35:

Een kat is een huisdier, toch? Dan lijkt het mij logisch dat het ook in huis blijft...

Zo hoeft de buurman tenminste geen aanpassingen te doen aan zijn tuin om de shit van een ander z'n huisdier te voorkomen.

Nu lost hij het op door de stront van een kat van een ander bij mij voor de deur te leggen...

Lost dat het probleem op?

Zou die andere buurtkat daardoor niet meer in zijn tuin poepen?
100% zeker weet je het niet, tenzij je hem binnen houdt. Overigens vraag ik me af wat voor korrels jij in je kattenbak doet als je weet dat hij niet op grote steentjes wil lopen? Heb je die ooit in de bak gedaan dan? Elke kattenbak heeft toch gewoon fijne steentjes, logisch dat ie daar dus zijn behoefte op doet. Nee, niet aan dat je een bak kiezels voor hem hebt neergezet ooit.
Oftewel, de buurman heeft terechte klachten over kattenpoep in zijn tuin, maar dat is niet afkomstig van jouw katten. Jij bent echter wel diegene die makkelijk aanspreekbaar is voor hem, en daarom dat doet hij dus ook. Balen.

Wat je eraan doet? Inademen, uitademen, en rustig blijven. Met de wijkagent overleggen, misschien luistert buurman wel naar hem?

Weet jij zelf welke andere katten er rondlopen in de buurt en van wie die zijn. Misschien kun je die informatie delen met je buurman, en ze verwijzen naar die eigenaren.
Ik zou iig de kat voorlopig binnen houden. Zo lang hij de kat buiten ziet lopen, kun je hem niet kwalijk nemen dat hij die conclusie trekt. (Je theorie over grote en kleien steentjes klinkt niet erg waterdicht, zeker voor niet-kattenkenners)
The time is now
quote:Ivetje schreef op 22 november 2012 @ 20:44:

100% zeker weet je het niet, tenzij je hem binnen houdt. Overigens vraag ik me af wat voor korrels jij in je kattenbak doet als je weet dat hij niet op grote steentjes wil lopen? Heb je die ooit in de bak gedaan dan? Elke kattenbak heeft toch gewoon fijne steentjes, logisch dat ie daar dus zijn behoefte op doet. Nee, niet aan dat je een bak kiezels voor hem hebt neergezet ooit.

Je hebt toch verschillende soorten grit?

Mijn kat zweert bij deze, ooit andere genomen, uit noodzaak want deze waren op, en idd voor de bak geplast....

Dus nee, niet iedere bak heeft fijne steentjes.

En zij loopt niet op de steentjes, waarschijnlijk omdat ze pijn doen aan de pootjes, maar zou er wel haar behoefte op doen??

Lijkt me stug.

Bovendien zou ik haar dan toch ooit in de tuin gezien moeten hebben, mijn woonkamer kijkt erop uit.
quote:tof schreef op 22 november 2012 @ 20:44:

Oftewel, de buurman heeft terechte klachten over kattenpoep in zijn tuin, maar dat is niet afkomstig van jouw katten

Klopt, en dat is ook heel vervelend, maar in dit geval kan ik er niks aan veranderen.

Toen het mijn kat was, ben ik regelmatig langs geweest om te vragen of er nog overlast was.

Helaas weet ik niet van wie de andere katten zijn, grote wijk en vind dan de eigenaar maar eens.

Weet wel om welke kat het waarschijnlijk gaat, heeft nl dezelfde kleuren als mijn oude kat en komt wel bij hem in de tuin.
Sjon!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@fame, sjon??
quote:Ivetje schreef op 22 november 2012 @ 20:44:

100% zeker weet je het niet, tenzij je hem binnen houd.

Ik heb ook een paar jaar gezeik gehad met de buren om de katten, ik snap dat het vervelend is maar sommige mensen zoals jou en mijn buren overdrijven erg. maar goed, ik had het veel eerder moeten doen maar uiteindelijk heb ik na dat het bijna echt heel erg uit de hand liep met de buren de katten binnen gehouden.

gaan ze echt niet dood van, kwestie van wennen, en je bent wel van het gezeik af.

alhoewel dat ging bij mij ook nog even door, maar toen ik duidelijk maakte dat mijn katten binnen bleven was het afgelopen.
Denk dat ik hem even binnen houd, kijken of de buurman dan nog zeurt.

Als dat inderdaad het geval is, kan ze weer lekker naar buiten want dan weet ik in ieder geval dat het niet mijn kat is.

Zal nog een hele klus worden met kleine kinderen die de deur altijd open laten staan
Vraag aan de buurman of hij een foto maakt van de kat in zijn tuin. Dan zie je of het om jouw kat gaat.
Je bent nooit ergens te oud voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven