Problemen met het laminaat...tips?

06-04-2019 22:10 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Arghhh typisch iets voor mij :facepalm: ...ik dacht wat strepen en kleine verfspetters van mijn nieuwe laminaat af te vegen met de groene kant van het schuursponsje. Dit na meerdere pogingen het weg te krijgen met microvezeldoeken en andere producten die mij werden aangeraden. Dom, dom dom! Ik heb nu een soort glimmende/glanzende plekken op het laminaat (gelukkig alleen in de hal). De plekken zie je niet als je er dicht bij staat maar wanneer je vanaf de voordeur kijkt...het ziet er niet uit! :'-( Ik denk dat ik stomme pech heb maar misschien dat jullie nog tips hebben?
Beschadigd blijft beschadigd ben ik bang...
Afhankelijk van de plek; Bankje, mat of (schoenen)kastje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Een keertje dweilen (met water een schoonmaakazijn, allesreinig schijnt slecht voor laminaat te zijn, niet te nat) heeft ook niet geholpen? Misschien is het restspul van die goedjes die je erop gesmeerd hebt.

Je kan misschien aan een loper denken als je het niet weg krijgt, die kunnen heel hip staan!
Je zou eerder verwachten dat het dan dof wordt. Of is dat glanzende plekje nu het enige echt schone plekje :-) Ik zou het nog even aankijken. Je kunt planken vervangen, maar dat vergt enige handigheid en het juiste gereedschap.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hoever van de deur?
Ugli schreef:
06-04-2019 22:19
Een keertje dweilen (met water een schoonmaakazijn, allesreinig schijnt slecht voor laminaat te zijn, niet te nat) heeft ook niet geholpen? Misschien is het restspul van die goedjes die je erop gesmeerd hebt.

Je kan misschien aan een loper denken als je het niet weg krijgt, die kunnen heel hip staan!
Die tip heb ik inderdaad al geprobeerd maar helaas...niet geholpen. Een hippe loper zou misschien best kunnen, ik zal eens gaan zoeken!
kopjekoffie70 schreef:
06-04-2019 22:21
Je zou eerder verwachten dat het dan dof wordt. Of is dat glanzende plekje nu het enige echt schone plekje :-) Ik zou het nog even aankijken. Je kunt planken vervangen, maar dat vergt enige handigheid en het juiste gereedschap.
Precies, dat dacht ik eigenlijk ook. Het is nieuw laminaat (extra balen dus :facepalm: ) en licht van kleur. Het is eerder een matte soort dan een glanzende soort, vandaar dat je de glimmende plekken zo goed ziet. Ik heb nog planken over maar moet daar dan inderdaad wel iemand voor inschakelen.
Niks aan te doen. Ik ben zo stom geweest om het op de oven te doen. Ook verfspetters. Rvs beschadigd. En op een kastfrontje van de keuken. Doe ik niet nog een keer 😔
Is ook jammer bij nieuw laminaat.
In het filmpje doen ze het voor.... wel handig om een decoupeerzaag te hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=uX3TfudtU-g
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om er een laklaagje aan te brengen.

Leg er een sierkleedje neer in een opvallende kleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Of misschien kan je sommige planken vervangen door planken die ergens anders lagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kunt ook de hele vloer met het sponsje doen, dan valt het niet meer op.

Flauw, sorry.

Ik snap dat je baalt.
Ik zou even kijken of je de aangetaste planken eruit kan halen en nieuwe erin leggen.
Het laminaat is nieuw, dus of je hebt nog wel wat over, of de bouwmarkt heeft het nog gewoon in het assortiment.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Misschien een vernis met een matte laag? En ander toch verbergen achter/onder iets, of nieuwe plank.
Ben bang dat er niks meer aan te doen is....
Lotte35 schreef:
06-04-2019 23:02
Je kunt ook de hele vloer met het sponsje doen, dan valt het niet meer op.

Flauw, sorry.

Ik snap dat je baalt.

Dit!
Ik heb wel eens iets beschadigd met nagellakremover maar toen ik het hele ding er mee had behandeld zag het er best weer toonbaar uit.
Andersom schreef:
07-04-2019 08:31
Dit!
Ik heb wel eens iets beschadigd met nagellakremover maar toen ik het hele ding er mee had behandeld zag het er best weer toonbaar uit.

Haha, echt?

De vloer is wel een beetje een groot 'ding' :)
Lotte35 schreef:
07-04-2019 08:51
Haha, echt?

De vloer is wel een beetje een groot 'ding' :)

En pas ook nog. Ik kreeg een roze glazen vaasje met een plakkertje er op. Met het plakkertje eraf halen haalde ik ook het roze eraf, en toen heb ik al het roze er afgekrabt. (Was nog leuker ook)
Ik heb het eens andersom gehad, met een sponsje ook verfspetters van het laminaat halen, dat werd dof, laminaat was half glanzend
Ik heb toen met een sort van autopolish dat stukje behandeld, en dat werkte goed, het vulde de krasjes op en gaf een glansje

maar goed, bij jou is het juist andersom
Ik heb voor mijn beschadigd parket Mr J. de lazymop met beschermingsvloeistof gebruikt. Is heel mooi geworden.
Te koop bij Bol. Ze hebben het ook voor laminaat.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik vind laminaat een vloer van lage kwaliteit.
Ik kwam wel eens in fabrieken waar ze dit maakten.
5 mm geperst karton, met daarop papier geplakt met de indruk dat het om hout gaat. Daarover een laagje lak.
Als je daarop iets knoeit ben je de sjaak.
John_L schreef:
07-04-2019 18:59
Ik vind laminaat een vloer van lage kwaliteit.
Ik kwam wel eens in fabrieken waar ze dit maakten.
5 mm geperst karton, met daarop papier geplakt met de indruk dat het om hout gaat. Daarover een laagje lak.
Als je daarop iets knoeit ben je de sjaak.
Nu het een paar weken in mijn nieuwe woning ligt, ben ik het volledig met je eens. Ik heb het even afgewacht maar ik kan wel janken om de kwaliteit van deze laminaat vloer. Als ik dit had geweten....ALLES is zichtbaar op de vloer, je krijgt het er met geen mogelijkheid meer vanaf en als je dan te hard wrijft met je microvezeldoek (niet eens vochtig) heb je meteen plekken. Die schuurspons plekken zijn mijn eigen schuld, die neem ik voor lief. Maar laminaat waar bij vermeld wordt ''9mm voor intensief woongebruik'' en na 6 weken al onder de plekken en krassen zit noem ik geen kwaliteit. Ik loop op sokken, houd de vloer vrij van zand en dergelijke en heb verder alleen een kat. Wat is jullie advies? Ik weet niet meer wat ik met deze vloer aan moet... :facepalm:
Contact opnemen met de verkoper / legger en dit verhaal voorleggen en bij voorkeur iemand langs laten komen ter beoordeling.
Je kunt ook je verzekering inschakelen en hen deze vraag voorleggen. Zij kunnen je wellicht de goede richting uit helpen. Verder kun je ook de fabrikant een bericht sturen. Of je rechtsbijstand inschakelen (maar ik zou deze toch echt pas doen na overleg met de verkopende / leggende partij).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven