Problemen met het laminaat...tips?
zaterdag 6 april 2019 om 22:10
Arghhh typisch iets voor mij
...ik dacht wat strepen en kleine verfspetters van mijn nieuwe laminaat af te vegen met de groene kant van het schuursponsje. Dit na meerdere pogingen het weg te krijgen met microvezeldoeken en andere producten die mij werden aangeraden. Dom, dom dom! Ik heb nu een soort glimmende/glanzende plekken op het laminaat (gelukkig alleen in de hal). De plekken zie je niet als je er dicht bij staat maar wanneer je vanaf de voordeur kijkt...het ziet er niet uit!
Ik denk dat ik stomme pech heb maar misschien dat jullie nog tips hebben?
zaterdag 6 april 2019 om 22:19
Een keertje dweilen (met water een schoonmaakazijn, allesreinig schijnt slecht voor laminaat te zijn, niet te nat) heeft ook niet geholpen? Misschien is het restspul van die goedjes die je erop gesmeerd hebt.
Je kan misschien aan een loper denken als je het niet weg krijgt, die kunnen heel hip staan!
Je kan misschien aan een loper denken als je het niet weg krijgt, die kunnen heel hip staan!
zaterdag 6 april 2019 om 22:21
Je zou eerder verwachten dat het dan dof wordt. Of is dat glanzende plekje nu het enige echt schone plekje
Ik zou het nog even aankijken. Je kunt planken vervangen, maar dat vergt enige handigheid en het juiste gereedschap.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zaterdag 6 april 2019 om 22:39
Die tip heb ik inderdaad al geprobeerd maar helaas...niet geholpen. Een hippe loper zou misschien best kunnen, ik zal eens gaan zoeken!Ugli schreef: ↑06-04-2019 22:19Een keertje dweilen (met water een schoonmaakazijn, allesreinig schijnt slecht voor laminaat te zijn, niet te nat) heeft ook niet geholpen? Misschien is het restspul van die goedjes die je erop gesmeerd hebt.
zaterdag 6 april 2019 om 22:42
Precies, dat dacht ik eigenlijk ook. Het is nieuw laminaat (extra balen duskopjekoffie70 schreef: ↑06-04-2019 22:21Je zou eerder verwachten dat het dan dof wordt. Of is dat glanzende plekje nu het enige echt schone plekjeIk zou het nog even aankijken. Je kunt planken vervangen, maar dat vergt enige handigheid en het juiste gereedschap.
zaterdag 6 april 2019 om 22:50
Is ook jammer bij nieuw laminaat.
In het filmpje doen ze het voor.... wel handig om een decoupeerzaag te hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=uX3TfudtU-g
In het filmpje doen ze het voor.... wel handig om een decoupeerzaag te hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=uX3TfudtU-g
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 7 april 2019 om 00:54
zondag 7 april 2019 om 08:31
zondag 7 april 2019 om 08:55
zondag 7 april 2019 om 10:15
zondag 7 april 2019 om 18:59
woensdag 1 mei 2019 om 16:14
Nu het een paar weken in mijn nieuwe woning ligt, ben ik het volledig met je eens. Ik heb het even afgewacht maar ik kan wel janken om de kwaliteit van deze laminaat vloer. Als ik dit had geweten....ALLES is zichtbaar op de vloer, je krijgt het er met geen mogelijkheid meer vanaf en als je dan te hard wrijft met je microvezeldoek (niet eens vochtig) heb je meteen plekken. Die schuurspons plekken zijn mijn eigen schuld, die neem ik voor lief. Maar laminaat waar bij vermeld wordt ''9mm voor intensief woongebruik'' en na 6 weken al onder de plekken en krassen zit noem ik geen kwaliteit. Ik loop op sokken, houd de vloer vrij van zand en dergelijke en heb verder alleen een kat. Wat is jullie advies? Ik weet niet meer wat ik met deze vloer aan moet...
woensdag 1 mei 2019 om 17:19
Contact opnemen met de verkoper / legger en dit verhaal voorleggen en bij voorkeur iemand langs laten komen ter beoordeling.
Je kunt ook je verzekering inschakelen en hen deze vraag voorleggen. Zij kunnen je wellicht de goede richting uit helpen. Verder kun je ook de fabrikant een bericht sturen. Of je rechtsbijstand inschakelen (maar ik zou deze toch echt pas doen na overleg met de verkopende / leggende partij).
Je kunt ook je verzekering inschakelen en hen deze vraag voorleggen. Zij kunnen je wellicht de goede richting uit helpen. Verder kun je ook de fabrikant een bericht sturen. Of je rechtsbijstand inschakelen (maar ik zou deze toch echt pas doen na overleg met de verkopende / leggende partij).