PVC vloer
zondag 5 juli 2020 om 12:30
Yes..leuk hoor..wist ik net dat het laminaat ging worden omdat PVC sneller krast en dan lees ik hier een topic over huis inrichten en dan google ik even en lees weer dat PVC vele malen efficienter is op vloerverwarming...diepe zucht..het valt niet mee.
Nu stikt het van de PVC aanbieders op internet dus schiet mij maar lek..
Wie heeft een PVC vloer en wat zijn de ervaringen? Waar op letten? hoe in gebruik? welke winkels wel of juist niet? Klik, tegels, lijmen?
Ik lees geen ondervloer nodig en ik lees wel ondervloer nodig..wat is het nou?
Is het zelf leggen van de klik variant goed te doen? ziet er simpel genoeg uit.
Omgeving 020 voor de winkels..want kopen zonder even in het echt te zien gaat hem niet worden natuurlijk.
Ik denk nu aan kliklaminaat en heb al begrepen dat ik de toplaag zo dik mogelijk moet nemen..want het is voor de huiskamer met open keuken.
Nu stikt het van de PVC aanbieders op internet dus schiet mij maar lek..
Wie heeft een PVC vloer en wat zijn de ervaringen? Waar op letten? hoe in gebruik? welke winkels wel of juist niet? Klik, tegels, lijmen?
Ik lees geen ondervloer nodig en ik lees wel ondervloer nodig..wat is het nou?
Is het zelf leggen van de klik variant goed te doen? ziet er simpel genoeg uit.
Omgeving 020 voor de winkels..want kopen zonder even in het echt te zien gaat hem niet worden natuurlijk.
Ik denk nu aan kliklaminaat en heb al begrepen dat ik de toplaag zo dik mogelijk moet nemen..want het is voor de huiskamer met open keuken.
zondag 5 juli 2020 om 12:36
Ga naar een goede woningstoffeerder. Je hebt pvc vloeren die wel een ondervloer moeten en pvc vloeren die geen ondervloer nodig hebben.
Een goede pvc vloer krast niet, anders hadden ze hem bij ons in de creche niet liggen.
De vloer moet 100% egaal zijn. Wij hebben 35 m2 voor 3700 euro laten leggen, klik pvc. En dat is top kwaliteit.
Een goede pvc vloer krast niet, anders hadden ze hem bij ons in de creche niet liggen.
De vloer moet 100% egaal zijn. Wij hebben 35 m2 voor 3700 euro laten leggen, klik pvc. En dat is top kwaliteit.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 5 juli 2020 om 12:43
Ik kom uit een huis met laminaatvloer, hebben wij laten leggen,ik vind een laminaatvloer meer looplawaai geven..
Maar het lag ook op een houten vloer in een ouder huis, wel met isolerende ondervroeg.
In het huis waar ik nu woon ligt pvc kliklaminaat, de verkoper vertelde dat het door de leverancier was gelegd.
Dikte van het pvclaminaat is 4.5 mm slijtlaag 0.4 mm.
Er ligt Pé folie t.b.v vochtwerend en marathon dualmondervloer.
Decvloer ligt er inmiddels 5 jaar in, is een kamer met open keuken.
Wij willen in de toekomst op d slaapkamers ook pvclaminaat en wij leggen het zelf.
Voor de vloerverwarming werkt het goed, heeft een kennis van mij.
Maar het lag ook op een houten vloer in een ouder huis, wel met isolerende ondervroeg.
In het huis waar ik nu woon ligt pvc kliklaminaat, de verkoper vertelde dat het door de leverancier was gelegd.
Dikte van het pvclaminaat is 4.5 mm slijtlaag 0.4 mm.
Er ligt Pé folie t.b.v vochtwerend en marathon dualmondervloer.
Decvloer ligt er inmiddels 5 jaar in, is een kamer met open keuken.
Wij willen in de toekomst op d slaapkamers ook pvclaminaat en wij leggen het zelf.
Voor de vloerverwarming werkt het goed, heeft een kennis van mij.
zondag 5 juli 2020 om 12:43
Vloer moet inderdaad 100% egaal zijn. Ik heb zelf linoleum laten leggen in mijn keuken en de vloer is geegaliseerd met egaline. Verder geen verstand van PVC (het idee van plastic staat me tegen) maar er zit enorm veel prijsverschil in vloeren en zelf zou ik daar nooit op bezuinigen. Ik heb het besteld bij een woonwinkel en zij hebben het ook gelegd.
zondag 5 juli 2020 om 12:53
zondag 5 juli 2020 om 13:03
Wij hebben een lichte pvc vloer met relief. Bij de schuifdeur ligt een mat en als we die weg halen hebben we een kleurverschil door troep in het reliëf. Bij ons na 2.5 jaar zeker al krassen. Ook al hadden we echt heel goede kwaliteit. Een paar van een kast die mijn vriend wilde verplaatsen zonder hem goed op te tillen ( zwaar.....) En een paar van de stoelen rond de eettafel. Waarschijnlijk lag dat zand wat aan de poten is geplakt....
zondag 5 juli 2020 om 13:16
Wat ligt er nu?
Wij hebben in de keuken en eetkamer nu pvc laten leggen, dit omdat er een tegelvloer lag (lelijke tegels) en deels vloerverwarming.
Pvc voelt warmer dan laminaat. Leg in de winkel je hand er maar eens op dan voel je duidelijk verschil.
Omdat pvc dun is geleid het de warmte van de vloerverwarming goed. Wij hebben het laten lijmen, dan wordt het eerst geëgaliseerd met egaline en daar overheen gelijmd. Zo zijn de oneffenheden van de tegels weggewerkt en kunnen er geen luchtpockets ontstaan. Dit is belangrijk voor de warmte afgifte van de vloerverwarming.
De eetkamer grenst bij ons aan de woonkamer, daar ligt een prachtige eikenvloer die we niet weg wilden doen. Vandaar dat we voor een pvc tegellook hebben gekozen voor de eetkamer en keuken.
Edit; wij hebben een vloer van moduleo
Wij hebben in de keuken en eetkamer nu pvc laten leggen, dit omdat er een tegelvloer lag (lelijke tegels) en deels vloerverwarming.
Pvc voelt warmer dan laminaat. Leg in de winkel je hand er maar eens op dan voel je duidelijk verschil.
Omdat pvc dun is geleid het de warmte van de vloerverwarming goed. Wij hebben het laten lijmen, dan wordt het eerst geëgaliseerd met egaline en daar overheen gelijmd. Zo zijn de oneffenheden van de tegels weggewerkt en kunnen er geen luchtpockets ontstaan. Dit is belangrijk voor de warmte afgifte van de vloerverwarming.
De eetkamer grenst bij ons aan de woonkamer, daar ligt een prachtige eikenvloer die we niet weg wilden doen. Vandaar dat we voor een pvc tegellook hebben gekozen voor de eetkamer en keuken.
Edit; wij hebben een vloer van moduleo
zondag 5 juli 2020 om 15:44
Wij hebben boven pvc, merk ben ik even kwijt, maar via een vloerenzaak in het wat duurdere segment. Iets meer dan 70 euro pm incl egaliseren, leggen en plinten, ondervloer niet nodig. Krast niet, supersterk en geen geluid als je erop loopt. Daarvoor moet je het wel laten lijmen, met klick maakt het geluid net als laminaat. Ik ben er superblij mee!
zondag 5 juli 2020 om 23:34
In mijn hele huis heb ik pvc liggen en ik ben er zeer tevreden over. Geen krassen/ slijtplekken en de enkele kras die ik met een metalen meubelpoot heb gemaakt trok weg na even de fohn er op. Prima in combinatie met de vloerverwarming. Vloer is vooraf geëgaliseerd en na het leggen is alles afgekit wat de voer waterdicht maakt. Ik heb door het bedrijf wat de vloer heeft gelegd ook meteen de plinten laten zetten en afkitten, handig met schoonmaken en ook waterdicht. Vloer is van Mflor, extra lange delen en zwaarste kwaliteit, een rib uit mijn lijf maar elke cent waard.