Rare vragen, politie bellen?

17-08-2018 22:19 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de wijk woont een enge man die niet helemaal spoort en schijnbaar ook best crimineel is gewoon over het algemeen echt een enge vent waar je echt met een grote boog omheen loopt.

Nu sprak hij een half uurtje geleden mijn ex/man aan en vroeg waar hij heenging dus ex/man zegt doodleuk ja werken, hele nacht door 🤦🏻‍♀️

En toen begon hij dus hele enge vragen over mij te stellen. Of ik wel eens de deur open doe voor vreemden, of ik daar beneden nog wel goed ben na m’n bevallingen echt hele rare en enge vragen. Dus ex/man zegt hee doe normaal viezerik.

En toen ging die engerd dus aan ex/man vertellen welke auto’s hier voor de deur staan en wanneer en welke mannen hier naar binnen gaan op welk tijdstip en dat ik soms met de kinderen met ze mee ga met de auto. Echt heel specifiek dus. Met daarbij de vraag of 1 van die mannen hier vanavond aanwezig zou zijn of dat ik helemaal alleen was. Ex/man zei dat hij op moest rotten en dat al die mannen hier vanavond aanwezig zijn en ik nooit alleen ben ( ben ik dus wel) en dat hij me met rust moest laten waarop de engerd weg liep.

En nu ben ik dus best wel para want die vent houdt me schijnbaar flink in de gaten en weet dus dat ex/man er niet is en heeft het vast wel door dat ik hier dus toch alleen ben. En ik ben best bang, sowieso ben ik altijd al bang voor die man maar nu al helemaal. Nu sprak ik net “ 1 van die mannen die altijd om me heen rondhangen” ( mijn broer(s) dus) en die zei dat ik ff de politie moest bellen om er een melding van te maken maarja die engerd heeft nog niets gedaan dus waar moet ik een melding van maken? Heb het wel tegen mijn buren gezegd en dat als ze herrie of geschreeuw horen 112 moeten bellen.

Weet verder ook niets over die man, alleen z’n bijnaam in de stad en hoe hij eruit ziet en dat het een bekende van de politie is. Weet ook niet waar hij woont maar wel dat hij niet hier in de straat of de straten om me heen woont. Voel me best een mietje maar echt die man is zo vreselijk eng!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-08-2018 22:28
Hoe rot ook, de politie gaat niets nuttigs voor je doen tot het te laat is
Vanavond niet nee. Maar zeker als het een bekende is van de politie kan je best even een afspraak maken met de wijkagent hierover.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
17-08-2018 22:36
Telt ervaring ook?
Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat je niet komt aanzetten met een keer door je straat rijden, de man aanspreken of dergelijke vertrouwen wekkende masr feitelijk zinloze acties?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-08-2018 22:35
En waar zijn je kinderen? Ook thuis? Dan zeker melding maken!
Oh ja, TO heeft ook kinderen zie ik nu ook. Ben ook benieuwd waar die zijn. En de hond? Is die een beetje waaks?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
17-08-2018 22:38
Vanavond niet nee. Maar zeker als het een bekende is van de politie kan je best even een afspraak maken met de wijkagent hierover.
Natuurlijk kan dat. En dan?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-08-2018 22:39
Natuurlijk kan dat. En dan?
De wijkagent kan een praatje maken met die man. Kan z’n collega’s vragen het in de gaten te houden. Kan in de overleggen vanuit de gemeente waar hij aan deelneemt z’n zorgen leggen zodat er bemoeizorg bij de man aanklopt. Kan de GGD inschakelen om mee te gaan op huisbezoek.
JollyRider schreef:
17-08-2018 22:38
Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat je niet komt aanzetten met een keer door je straat rijden, de man aanspreken of dergelijke vertrouwen wekkende masr feitelijk zinloze acties?

De situatie was dat ik me bedreigd voelde. Dat is opgepakt, ik werd meegenomen in het surveillancerondje, en er lag een melding dat als ik belde (op hun advies 112) er zonder dat ik een heel verhaal moest doen onmiddellijk actie ondernomen werd.
Tussendoor werd er geregeld door de wijkagent gebeld hoe het was.
Alle reacties Link kopieren
Zeker vreemde vragen zeg, zou me ook niet lekker zitten.

Ik ben jaren terug bang geweest omdat er steeds midden in de nacht aan mijn deur werd aangebeld. Ik was een vrouw alleen en wist niet wat ik ermee aan moest.
Uiteindelijk toch gebeld met de politie. Ik voelde me een beetje suf om te bellen maar ze waren heel lief en begripvol. Gaven advies (daar belde ik ook om) om er niet op te reageren.
Het kon of dronken lui zijn die pesten (kon ik mij niet zo goed voorstellen ik woonde helemaal niet op een centraal punt) of iemand die iets persoonlijks tegen mij had (tja wie weet) of criminelen die wilde kijken of ik thuis was.
Daarnaast zouden er meer politieagenten langs rijden de komende tijd op diverse tijdstippen. Ook werd er een melding van gemaakt in de computer. Als er meer mensen hierover belde zouden ze de zaak nog verder onderzoeken.
En inderdaad de weken erna zag ik zeker 2 keer per dag een agent en van buren hoorde ik dat ze die ook in de nacht zagen.
Daarna geen last meer gehad van die aanbellerts.
Overigens begreep ik tijden later van buurtbewoners dat die er ook last van hebben gehad en van 1 persoon weet ik zeker dat zij ook contact heeft opgenomen met de politie.

Nou ja al met al zou ik dus toch even dat 0900 nummer bellen voor de zekerheid.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld naar het 0900 nummer, hun vonden het ook heel erg raar. Ze gingen het doorgeven aan de dienstdoende agenten van vanavond en die gaan mij als het goed is terugbellen. En een broer is onderweg naar mij gelukkig maar het duurt nog wel een uurtje voor hij er is. Politie gaf me wel gelijk dat ik belde want ze vond dit ook zeer ongepaste vragen.

Engste vind ik nog wel dat ik niet eens wist dat hij me in de gaten hield!

En ja mijn kinderen zijn thuis en mijn hond is totaal niet waaks. Is 18 en doof en wordt zelfs als er visite binnenkomt pas na een half uur wakker maar het is wel een Stafford en ik weet dat als hij wakker zou worden hij zeker flink aan zou slaan.
the_Wicked_Witch schreef:
17-08-2018 22:42
De situatie was dat ik me bedreigd voelde. Dat is opgepakt, ik werd meegenomen in het surveillancerondje, en er lag een melding dat als ik belde (op hun advies 112) er zonder dat ik een heel verhaal moest doen onmiddellijk actie ondernomen werd.
Tussendoor werd er geregeld door de wijkagent gebeld hoe het was.
Ik ben zelf niet zo politie gaanderig maar een buurvrouw had een melding gemaakt.
Want man de hele tijd aan het rondhangen en rondvragen.
Twee agenten aan de deur om me te waarschuwen en vertellen wat ik wanneer moest doen.
Zodra ik belde, gelijk auto met twee agenten, man op een niet leuke manier voor mijn deur aangesproken en uiteindelijk meegenomen (maar dat was nav zijn eigen gedrag).
In het drukste stukje van een grote stad ook nog. Wist niet dat het kon.
Nooit meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
En echt mijn hond is hartstikke lief maar als ik met hem buiten loop en hij ziet die man alleen al dan gaan zijn haren en staart omhoog en gaat een soort van stoer lopen. Mijn hond reageert echt nooit zo op mensen...
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gebeld hebt en heel fijn dat je broer komt. Sterkte ermee, ik hoop dat die smeerlap zich koest houdt.
Ik heb ooit een ex gehad die me een beetje stalkte (echt geen grote drama's). Toch voelde ik me door e-mails die hij stuurde met daarin waar hij me allemaal had gezien, wat bedreigd en onveilig. Nam de wijkagent heel serieus en ik heb samen met hem een klein logboek bijgehouden voor het geval dat. Uiteindelijk met een sisser, maar de wijkagent checkte wel regelmatig in bij mij.

Ik zou dus altijd bellen met dat nummer. Goed dat je dat gedaan hebt! En fijn dat ze je zo terugbellen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-08-2018 22:50
Goed dat je gebeld hebt en heel fijn dat je broer komt. Sterkte ermee, ik hoop dat die smeerlap zich koest houdt.
Ik ook want echt ik ben niets in vergelijking met die man, hij is ook echt groot. En hoe kan ik het nou niet gemerkt hebben dat hij me in de gaten hield. Ik woon echt in de meest overzichtelijke straat ooit.
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 22:49
En echt mijn hond is hartstikke lief maar als ik met hem buiten loop en hij ziet die man alleen al dan gaan zijn haren en staart omhoog en gaat een soort van stoer lopen. Mijn hond reageert echt nooit zo op mensen...
Misschien durft die man helemaal niet als je een Stafford hebt.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hebt gebeld TO en fijn dat een van je broers toch langskomt

Dienstdoende agenten zullen straks wel bellen, wellicht rijden ze even door de straat of komen ze bij je langs (niet helemaal tegen het plafond vliegen als er wordt aangebeld dus ;) )

maar ik zou er na vanavond nog wat meer werk van maken, even vragen of de wijkagent na het weekend bij je langskomt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vertelt je aanstaande ex een verzinsel om je lekker bang te maken.
Hij moet wel erg boos op je zijn om zoiets te doen.
Zo! Ik snap dat je bang bent. Dat zijn om z'n zachtst gezegd bizarre vragen.

Politie en je broer bellen was een goede actie. Komt goed TO. Die ziekzak zal niets uitsteken met een extra wagen voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
To, wie heeft jou dit verteld over die enge man?

Kan dit een manier van je "ex" zijn om ervoor te zorgen dat jullie weer bij elkaar komen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
karin6789 schreef:
17-08-2018 22:54
Misschien vertelt je aanstaande ex een verzinsel om je lekker bang te maken.
Hij moet wel erg boos op je zijn om zoiets te doen.


Ze heeft hem al eerder gezien.
Wat een rare en nare reacties heb jij toch soms.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-08-2018 22:54
Misschien vertelt je aanstaande ex een verzinsel om je lekker bang te maken.
Hij moet wel erg boos op je zijn om zoiets te doen.
Nee, sowieso is hij niet boos op me en hebben we geen ruzie. Dit lijkt me echt geen streek voor hem om mij te leveren. Die engerd heeft mij 1x zelf aangesproken en kwam toen ook al met hele ongepaste vragen. En sowieso weet hij dat er nu een broer onderweg is en als het een grap was zou hij dat tegen houden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je broer er al over een uurtje is. Ben je niet alleen en dat is wel heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
TO heeft er niets van gemerkt, dat iemand haar in de gaten hield.
En ze hoort het hele verhaal van ex.
Misschien is ex niet te vertrouwen.
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 22:56
Nee, sowieso is hij niet boos op me en hebben we geen ruzie. Dit lijkt me echt geen streek voor hem om mij te leveren. Die engerd heeft mij 1x zelf aangesproken en kwam toen ook al met hele ongepaste vragen. En sowieso weet hij dat er nu een broer onderweg is en als het een grap was zou hij dat tegen houden.
Wat voor vragen waren dat toen?
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
17-08-2018 22:55
To, wie heeft jou dit verteld over die enge man?

Kan dit een manier van je "ex" zijn om ervoor te zorgen dat jullie weer bij elkaar komen?
Nee want hij weet ook dat ik de politie heb gebeld en heeft ook gezegd dat ik zijn nummer aan de politie kon geven als ze vragen hadden. En zou geen onschuldige man zomaar beschuldigen, zeker niet als je nagaat dat hij normaal gesproken altijd voor de underdog opkomt. Dat is ook de reden dat hij altijd toch een klein praatje maakt omdat verder niemand van hier tegen die engerd praat.
karin6789 schreef:
17-08-2018 22:57
TO heeft er niets van gemerkt, dat iemand haar in de gaten hield.
En ze hoort het hele verhaal van ex.
Misschien is ex niet te vertrouwen.

Jawel hoor. Staat in de OP en in haar andere reacties en zeker haar laatste reactie zegt genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven