Ratten als huisdier.

05-08-2017 21:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik zag geen dieren deel dus ik dacht dat het hierbij het beste paste.

Ik heb altijd meerdere hamsters gehad met veel plezier. Nu heb ik mij in de dierenwinkel laten ompraten en heb ik 2 ratjes gekocht. Ik heb ze nu een 1.5 dag.
Ik wou graag meer tips of ervaringen oid weten van jullie die ratjes als huisdieren hebben?!

Ik liet mij eigenlijk vooral ompraten om het feit dat ik heb gelezen en gehoord dat ze leuker zijn dan hamsters en je er "meer mee kan" etc. Dus ik had de wilde gok genomen en heb nu dus 2 ratjes.
Sciences selective rat is prima voor ratjes en in de meeste dierenwinkels gewoon te krijgen. Op nternet wel in grote hoeveelheden een stuk goedkoper.

Inderdaad spoetnik. En verder hangsmtjes en wat houten ladders en bruggen en een huisje natuurlijk hadden wij.
Alle reacties Link kopieren
Science selective heeft dan weer vaste brokjes, dus maar 1 soort van eten. Dat heeft als voordeel dat ze altijd alles binnenkrijgen, ze kunnen niet selectief zijn. Zelf lijkt mij dat saaier om te eten voor de rat, maar we kunnen het ze helaas niet vragen. :-P
lientjes schreef:
05-08-2017 23:00
Ik heb ook sinds kort jonge ratjes, ze zijn leuk! Slimme en nieuwgierige beestjes en ze leren heel snel. Ik heb 2 vrouwtjes, in een hele grote kooi van 1.50 hoog. Ze stinken niet, maakt wel uit wat voor materiaal je in de kooi gebruikt denk ik.
We veranderen de inrichting van de kooi elke week een beetje, dan hebben ze weer iets nieuws om te onderzoeken. Is ook zo grappig om te zien hoe ze zich dan weer op de nieuwe dingen storten.

Ze hebben veel aandacht nodig, komen ook naar je toe en gaan op mijn schouder zitten. Ze laten ook duidelijk merken als ze bij je willen zijn. Het bijten in dingen valt heel erg mee, eentje doet dat niet, de ander af en toe. Die moet je in de gaten houden, als ze zo'n bui heeft.
Af en toe plassen ze wel als ze uit de kooi zijn, als iemand tips heeft hoe ze dat af te leren, graag!
Ik zette een schoenendoos met wat zaagsel neer op de bank, als ze vrij aan het rennen waren. Hadden ze heel snel door.
Fishie44 schreef:
04-09-2017 18:16
Science selective heeft dan weer vaste brokjes, dus maar 1 soort van eten. Dat heeft als voordeel dat ze altijd alles binnenkrijgen, ze kunnen niet selectief zijn. Zelf lijkt mij dat saaier om te eten voor de rat, maar we kunnen het ze helaas niet vragen. :-P
Ach saai, die van ons aten het graag hoor. Jarenlang. Daarnaast kregen ze natuurlijk snacks in vorm van groenten. Maar dat was echt voor de lekker erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven