Rattenpoep in de tuin
vrijdag 14 november 2014 om 15:26
Vies verhaal! Vanmorgen vond ik allemaal minidrolletjes in de tuin en op mijn kliko. Na een rondje googelen ben ik erachter dat dit poep is van een bruine rat. Tikje in paniek dus, want wat nu? Er ligt nooit los vuilnis in mijn tuin en vuilniszakken liggen alleen in een dichte kliko. Moet ik een bestrijder bellen, of kan het ook dat er eenmalig een rat voorbij is gewandeld?
vrijdag 14 november 2014 om 15:36
vrijdag 14 november 2014 om 15:38
vrijdag 14 november 2014 om 15:53
Ik woon buitenaf en eigenlijk hebben we altijd wel ratten. Niet dat ik keutels vind maar ik zie ze af en toe wel wegschieten in de paardenboxen. Vorig jaar hadden we er eentje in huis, dat was inderdaad minder. Maar als je gewoon in een woonwijk woont zou je toch niet direct ratten in je tuin verwachten. Mogelijk is er toch wat naast de kliko gevallen dat hij daar zo heeft vertoefd.
vrijdag 14 november 2014 om 15:55
quote:Keausje schreef op 14 november 2014 @ 15:41:
TO, ik begrijp je zorg maar al te goed
Bel de ongediertebestrijdingsdienst en doe daar je verhaal, als je zeker weet dat het om een rat gaat dan zullen ze wel komen om het beest te pakken. een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.
TO, ik begrijp je zorg maar al te goed
Bel de ongediertebestrijdingsdienst en doe daar je verhaal, als je zeker weet dat het om een rat gaat dan zullen ze wel komen om het beest te pakken. een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.
vrijdag 14 november 2014 om 16:33
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2014 @ 15:55:
[...]
een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.Er zijn mensen van wie het hun beroep is hoor. Die doen niets anders dan buiten ratten vangen. Niet alleen muskus ratten maar dus ook bruine ratten. Zo raar is het dus niet.
[...]
een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.Er zijn mensen van wie het hun beroep is hoor. Die doen niets anders dan buiten ratten vangen. Niet alleen muskus ratten maar dus ook bruine ratten. Zo raar is het dus niet.
vrijdag 14 november 2014 om 16:41
Ik zou deze bestellen en op de klep van de container zetten. Wel even goed je huisgenoten waarschuwen en zelf ook goed uitkijken want zo'n ding wil je dus echt niet op je vingers krijgen, dat is vele malen sterker dan een muizenval.
Je kan ook zo'n kooival nemen, dan wordt die levend gevangen. Je kan dan de rat doden door een mes in zijn porem te steken of hem een klap op zijn nek te geven met een hamer of hem verzuipen door de kooival met rat er in in een emmer water te zetten. Je zou hem ook nog door een brievenbus kunnen steken van iemand waar je al jaren een pesthekel aan hebt.....
http://www.agradi.nl/snap ... 0Trap%20Rattenval%20Groot
Je kan ook zo'n kooival nemen, dan wordt die levend gevangen. Je kan dan de rat doden door een mes in zijn porem te steken of hem een klap op zijn nek te geven met een hamer of hem verzuipen door de kooival met rat er in in een emmer water te zetten. Je zou hem ook nog door een brievenbus kunnen steken van iemand waar je al jaren een pesthekel aan hebt.....
http://www.agradi.nl/snap ... 0Trap%20Rattenval%20Groot