Rattenpoep in de tuin

14-11-2014 15:26 24 berichten
Vies verhaal! Vanmorgen vond ik allemaal minidrolletjes in de tuin en op mijn kliko. Na een rondje googelen ben ik erachter dat dit poep is van een bruine rat. Tikje in paniek dus, want wat nu? Er ligt nooit los vuilnis in mijn tuin en vuilniszakken liggen alleen in een dichte kliko. Moet ik een bestrijder bellen, of kan het ook dat er eenmalig een rat voorbij is gewandeld?
Alle reacties Link kopieren
Heb je buren met (een) kat(ten)? Kattenpoep in de tuin leggen.
verba volant, scripta manent.
Paniek? Waarom?
quote:spectral schreef op 14 november 2014 @ 15:33:

Paniek? Waarom?omdat ratten erg moeilijk te bestrijden zijn
Echt hoor; paniek om een rattenkeutels?
Paniek, waarom?! Nou omdat ik niet wil dat er straks een hele rattenkolonie in de tuin bivakkeert die allerlei ziekten kan overbrengen. En ik snap dus ook niet waarom ze er nu zijn geweest, want over het algemeen komen ze op vieze zooi af. Ik vind het echt heel naar
Zolang de eventuele ratten buiten blijven is er toch geen probleem?
Heb je asbest in je tuin?
quote:MarianneDavids schreef op 14 november 2014 @ 15:29:

Heb je buren met (een) kat(ten)? Kattenpoep in de tuin leggen.Mijn eigen katten mogen niet meer naar buiten, maar er zijn nog genoeg buurtkatten. Daar is deze ene (als het er slechts een was) rat dus niet echt door afgeschrikt.
Had ik laatst in de kelder. Rattengif gestrooid en alle etensvoorraden in plastic boxen opgeborgen. Nu zijn ze weg/dood.

Als je in een stad woont zijn ratten onvermijdelijk. Je ziet ze alleen meestal niet.
Zolang je ze niet binnen haalt en niet tongzoent zal het met die ziektes wel meevallen.

Je ziet 1x keutels, paniek niet zo.
Eeeehhhmmm....

Ik weet niet of je allemaal weet wat er door je tuin loopt, maar ratten en muizen zijn heel normaal.
TO, ik begrijp je zorg maar al te goed

Bel de ongediertebestrijdingsdienst en doe daar je verhaal, als je zeker weet dat het om een rat gaat dan zullen ze wel komen om het beest te pakken.
Kan het dan echt geen kwaad? Het zijn veel keutels hoor, ik denk zeker een stuk of 30. Ik las dat een rat per dag 40 keutels legt, dus ik hoop heel hard dat het er maar eentje was, en dat hij al heeft geconcludeerd dat hier niets te halen valt.
Kijk het nog een paar weken aan. Worden het er steeds meer, kan je altijd nog de bestrijdingsdienst bellen.

Het stikt hier van de ratten, ik heb er geen last van, zolang ze maar niet binnen komen.
Misschien is het een tamme rat en is 'ie ontsnapt of houdt een van je buren slangen en is zijn hele ratten/muizenkolonie ontsnapt. Dit is ooit eens gebeurd in mijn oude woonplaats, gaf enorm veel overlast.
Blijkbaar was er wel wat te halen. Had je geen kapotgeknaagde vuilniszak? Misschien een dood beest in de tuin? Viezigheid bij de buren in de tuin?
En als er wat te halen valt merk je het gauw genoeg. Dan liggen er binnenkort weer drolletjes.

(ben er redelijk laconiek onder, heb op een woonboot gewoond en zag regelmatig de ratten door de gracht zwemmen of over de boten klauteren)
Hoe komen ze op de kliko? Zijn het geen duiven?

De duiven van mijn buurman leggen ook kleine drolletjes in mijn tuin namelijk.
Ik woon buitenaf en eigenlijk hebben we altijd wel ratten. Niet dat ik keutels vind maar ik zie ze af en toe wel wegschieten in de paardenboxen. Vorig jaar hadden we er eentje in huis, dat was inderdaad minder. Maar als je gewoon in een woonwijk woont zou je toch niet direct ratten in je tuin verwachten. Mogelijk is er toch wat naast de kliko gevallen dat hij daar zo heeft vertoefd.
quote:Keausje schreef op 14 november 2014 @ 15:41:

TO, ik begrijp je zorg maar al te goed

Bel de ongediertebestrijdingsdienst en doe daar je verhaal, als je zeker weet dat het om een rat gaat dan zullen ze wel komen om het beest te pakken. een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2014 @ 15:55:

[...]

een rat in de openlucht vangen , ik zie het niet zo voor me.Er zijn mensen van wie het hun beroep is hoor. Die doen niets anders dan buiten ratten vangen. Niet alleen muskus ratten maar dus ook bruine ratten. Zo raar is het dus niet.
Er zijn meer ratten dan mensen.
Ik zou deze bestellen en op de klep van de container zetten. Wel even goed je huisgenoten waarschuwen en zelf ook goed uitkijken want zo'n ding wil je dus echt niet op je vingers krijgen, dat is vele malen sterker dan een muizenval.

Je kan ook zo'n kooival nemen, dan wordt die levend gevangen. Je kan dan de rat doden door een mes in zijn porem te steken of hem een klap op zijn nek te geven met een hamer of hem verzuipen door de kooival met rat er in in een emmer water te zetten. Je zou hem ook nog door een brievenbus kunnen steken van iemand waar je al jaren een pesthekel aan hebt.....

http://www.agradi.nl/snap ... 0Trap%20Rattenval%20Groot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven