Regendouche

30-12-2019 22:24 81 berichten
Twijfel twijfel, wie helpt?

Extra kosten (opbouw) tov alleen een handdouche en badkraan zijn ongeveer 200 euro. Tevens wordt het dan een hele stellage.

Regendouche overbodige luxe of toch wel lekker

Totaal aantal stemmen: 98

Ja, ik sta er regelmatig onder (44%)
Ja, maar ik gebruik hem toch niet zo veel als ik dacht (23%)
Nee, niet goed voor het milieu (26%)
Nee, te kostbaar (2%)
Nee, de combi ziet er niet uit (5%)
Zanahoria schreef:
30-12-2019 22:52
Maar dan heb je geen last van de regendouche toch? Dan zou het mij die 200 euro wel waard zijn, voor iedereen die wel helemaal wegglibbert bij een regendouche.

Ik vind 200 euro voor iets wat je niet gebruikt best wel weggegooid geld.
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
30-12-2019 22:45
Bij ons druk ik de regendouche gewoon aan de kant. Die kan zwenken.
Bij ons helaas niet. Tip voor to dus. Neem een regendouche die je aan de kant kan duwen.
redbulletje schreef:
30-12-2019 22:32
NEE!

Ik sta niet graag met mijn hoofd onder de douche en als ik m'n haar was dan doe ik dat met de massagestraal, want met zo'n regendouche die veel te hoog boven je hoofd hangt heb je ten eerste niet genoeg waterdruk en ten tweede is het water al afgekoeld voor het op je lichaam komt.
Dit. Ik maak er om deze redenen weinig gebruik van.
De rest van het gezin m wel fijn, dus we hebben ´m gelukkig niet voor niks.
Mijn antwoord staat er niet bij.. nee, is niet fijn douchen. Zoveel water van bovenaf, ik kan bijna niet ademen haha. Ik zou er zelf geen willen
Zanahoria schreef:
30-12-2019 22:36
Afbeelding
Deze hebben wij.
Ik gebruik de handdouche, man de regendouche.
Zanahoria schreef:
De handdouche is dan wel echt een goede, gewone douche?
Dus zo een:
Zoiets idd, alleen dan nog onderaan een baduitloop (vandaar het stellage idee).
Marana schreef:
30-12-2019 22:54
Ik vind 200 euro voor iets wat je niet gebruikt best wel weggegooid geld.
Laten we dat ook even meenemen. Heb je andere gezinsleden TO?
Zo ja, zou ik de gok wagen. Vast wel iemand in huis die het heerlijk vindt. Zo niet, misschien kun je het ergens uitproberen?
Zanahoria schreef:
Afbeelding

Dan zou ik het wel doen, want dan kun je gewoon kiezen wat je het fijnst vindt. Maar op de gewone douche zou ik niet in willen leveren, want ik was niet iedere dag mijn haar. Een regendouche is echter wel heerlijk op de dagen dat mijn haar wél nat mag worden.
Ik heb sinds ruim een jaar een constructie zoals het plaatje, dus ingebouwde kraan, ingeboude handdouche en een vaste regendouche maar dan met een nog veel grotere douchekop. En dat bevalt uitermate prima. Sta er dagelijks onder te genieten, echt 10 keer beter dan dat miniding dat we hiervoor hadden. En de straal is zo groot dat we er ook makkelijk samen onder kunnen. Handdouche gebruik ik vooral voor afspoelen van zweetvoeten en plekjes waar je verder maar moeilijk bij komt ;) . Ik gooi ‘s ochtends even kort een paar seconden de kraan open en stap dan onder een heerlijk warme douche.
Issue is ook dat ik graag een baduitloop met zo'n waterval effect zou willen. En die zijn dus niet in een stellage combi te krijgen. Dan moet je inbouw spul nemen en ben je zo 2k kwijt o_o
Waarom wil je dat watervaleffect als baduitloop?
Ja maar inbouw is wel het mooist wat mij betreft, en je moet er nog 15 jaar tegenaan kijken dus ik zou daar niet op besparen. Overigens, het inbouwen zelf is ook een stuk duurder omdat dat veel meer werk is.
ShaunTheSheep schreef:
30-12-2019 22:39
Wij hebben zo’n ingebouwde (dus geen hele stellage) en voldoende waterdruk, maar wat een onding. Ik gebruik ‘m nooit. Man staat er wel elke dag onder.
Hier precies hetzelfde.
2 jaar geleden de badkamer verbouwd en uit het plafond komt hij de regendouche en een "gewone" dus aan een stang.
Heb de hele regendouche echt 2 of 3 keer gebruikt
Ik vind de gewone douche veel fijner.

Bij man is het net omgekeerd, hij gebruikt nooit de gewone douche
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
redbulletje schreef:
NEE!

Ik sta niet graag met mijn hoofd onder de douche en als ik m'n haar was dan doe ik dat met de massagestraal, want met zo'n regendouche die veel te hoog boven je hoofd hangt heb je ten eerste niet genoeg waterdruk en ten tweede is het water al afgekoeld voor het op je lichaam komt.
Waterdruk hangt van de CV installatie af, en als het al is afgekoeld hang je m of lager of stel je de warmwatertemperatuur op de CV ketel hoger in.
Marana schreef:
30-12-2019 23:19
Waarom wil je dat watervaleffect als baduitloop?
Een wens ...
Denk dat ik daar meer plezier van heb dan van die regendouche, maar twijfel toch nog.
Begrijp ik nou goed dat je in bad moet douchen?

Dan zou ik van de regendouche afzien.

Op de een of andere manier lijkt die combi mij gewoon geen fijne.
missfitz schreef:
30-12-2019 23:16
Ik heb sinds ruim een jaar een constructie zoals het plaatje, dus ingebouwde kraan, ingeboude handdouche en een vaste regendouche maar dan met een nog veel grotere douchekop. En dat bevalt uitermate prima. Sta er dagelijks onder te genieten, echt 10 keer beter dan dat miniding dat we hiervoor hadden. En de straal is zo groot dat we er ook makkelijk samen onder kunnen. Handdouche gebruik ik vooral voor afspoelen van zweetvoeten en plekjes waar je verder maar moeilijk bij komt ;) . Ik gooi ‘s ochtends even kort een paar seconden de kraan open en stap dan onder een heerlijk warme douche.
Maar dan heb je dus iedere dag je haar nat. Dat zou voor mij echt niet werken.
Daarom zou ik de combi nemen waarbij je ook een in hoogte verstelbare, grote handdouche hebt (eigenlijk een gewone douche dus).
Zanahoria schreef:
De handdouche is dan wel echt een goede, gewone douche?
Dus zo een:
Afbeelding
en niet zoiets:
Afbeelding

Dan zou ik het wel doen, want dan kun je gewoon kiezen wat je het fijnst vindt. Maar op de gewone douche zou ik niet in willen leveren, want ik was niet iedere dag mijn haar. Een regendouche is echter wel heerlijk op de dagen dat mijn haar wél nat mag worden.
Exact die eerste hebben wij. Heerlijk! En helemaal niet snel koud. Het is een fijn ding waarbij de de regendouchekop ook nog kan draaien. Wel moet je vaak ontkalken valt mij op, vaker dan de handdouche. Wij gebruiken de handdouche vooral om het bad te vullen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
sugarmiss schreef:
30-12-2019 23:29
Begrijp ik nou goed dat je in bad moet douchen?

Dan zou ik van de regendouche afzien.

Op de een of andere manier lijkt die combi mij gewoon geen fijne.
Wij douchen ook in bad. Nu moet ik wel zeggen dat deze douchecombinatie al in het huis zat toen ik het twee jaar geleden kocht, maar ik kan echt niet zonder bad dus douchewand eruit gehaald en bad erin. Kan echt prima.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zanahoria schreef:
30-12-2019 23:31
Maar dan heb je dus iedere dag je haar nat. Dat zou voor mij echt niet werken.
Daarom zou ik de combi nemen waarbij je ook een in hoogte verstelbare, grote handdouche hebt (eigenlijk een gewone douche dus).
Ik douche ook weleens zó dat mijn haar niet nat wordt, gewoon beetje schuin hangen. Of ik gebruik de losse handdouche want als ik mijn haar niet was dan ben ik snel klaar. Ik wilde persé een inbouwdouche, die heb je overigens ook met een stang voor de handdouche zodat je die in hoogte kunt verstellen maar dat vond ik persoonlijk niet mooi.

Ik zou dus eerder voor een fijne douche gaan dan voor een watervalkraan, de douche gebruik je waarschijnlijk veel vaker.
Nee, want een gewone douche vind ik fijner.
suzyqfive schreef:
30-12-2019 23:31
Exact die eerste hebben wij. Heerlijk! En helemaal niet snel koud. Het is een fijn ding waarbij de de regendouchekop ook nog kan draaien. Wel moet je vaak ontkalken valt mij op, vaker dan de handdouche. Wij gebruiken de handdouche vooral om het bad te vullen.
Dat laatste was ook een tip van de installateur ...
missfitz schreef:
30-12-2019 23:38

Ik zou dus eerder voor een fijne douche gaan dan voor een watervalkraan, de douche gebruik je waarschijnlijk veel vaker.
Kunnen badderen is voor echt een must. Helaas geen plaats voor aparte douche, vandaar.
Millie-x schreef:
30-12-2019 23:29
Een wens ...
Denk dat ik daar meer plezier van heb dan van die regendouche, maar twijfel toch nog.

Misschien begrijp ik niet goed wat je met een baduitloop bedoelt dan. Voor mij is dat gewoon een kraan waar je een bad mee vult. En als je in bad zit doe je die kraan hoogstens even aan voor extra warm water. Wat is dan de meerwaarde van een watervaluitloop? Het is niet dat je daar onder gaat zitten als je in bad zit toch?
Mijn schoonouders hadden er een. Vreselijk, alleen goed om met z'n tweeën tegelijk onder de straal te staan. Als je geen water in je ogen wil moet je haast ligt gebukt staan of voor 80% uit de straal. Geef mij maar een handdouche aan stang.

Voor degene die geen nat haar willen: herbruikbare douchemutsen zijn errug handig en geen porum :roll:
redbulletje schreef:
NEE!

Ja zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven