Reiniger tapijt, kleed enz.
zondag 8 februari 2026 om 09:46
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe zoiets heet. Tapijtreiniger? Kleedreiniger?
Ik ben op zoek naar iets om mijn deurmat, gestoffeerde trappen, bank en kleed onder de bank te reinigen. Ik zie online best veel opties, niet met stoom maar een soort waterzuiger. Je sprayt schoonmaakspul op het oppervlak en met het apparaat zuig je het water er weer uit.
Ik ben op zoek naar aanraders en tips & tricks.
Ik ben op zoek naar iets om mijn deurmat, gestoffeerde trappen, bank en kleed onder de bank te reinigen. Ik zie online best veel opties, niet met stoom maar een soort waterzuiger. Je sprayt schoonmaakspul op het oppervlak en met het apparaat zuig je het water er weer uit.
Ik ben op zoek naar aanraders en tips & tricks.
zondag 8 februari 2026 om 10:29
zondag 8 februari 2026 om 11:14
Dat heb ik hier eens gedaan voor het vloerkleed, maar ik zag geen verschil. Echt zonde van het geld.La_Galette schreef: ↑08-02-2026 10:11Ik huur er 1x per jaar een. Die zijn veel krachtiger dan degene die je zelf kan kopen.
Ik lees even mee, zie op mijn fb telkens die van Samako langs komen en twijfel er heel erg over.
zondag 8 februari 2026 om 11:25
Welke was dat?Nanouk schreef: ↑08-02-2026 10:29Wij hebben gewoon een goedkope via bol.com besteld om eens te proberen maar ben er echt heel tevreden over. Zeep op de plekken, boenen met water en de borstel en hij zuigt al het vieze water weg. We hebben een wit kleed, kinderen en een grote hond, gebruik hem regelmatig.
zondag 8 februari 2026 om 11:26
Ik zie ook reclames van Samako op mijn FB maar krijg daar echt kriebels van. Hippe vrouwen die het product aanprijzen met: "Dit raad ik alle vrouwen aan." en "Dit is echt iets voor moeders."Irregular_Choice schreef: ↑08-02-2026 11:14Dat heb ik hier eens gedaan voor het vloerkleed, maar ik zag geen verschil. Echt zonde van het geld.
Ik lees even mee, zie op mijn fb telkens die van Samako langs komen en twijfel er heel erg over.
zondag 8 februari 2026 om 11:48
Ik heb er pas een aangeschaf na jaren overleg met mezelf
Ik kocht nu regelmatig een nieuw kleed omdat het vies werd ( hond) en dat vond ik ook niet duurzaam eerlijk gezegd.
Maar ja weer een apparaat erbij…. Dus was idd ook huren of kopen.
Maar ja voor paar keer huren heb je de aanschaf er al uit.
Wat ik voor mezelf wilde is dat het eentje was waarbij ik niet perse op mijn knieeen hoef om een kleed te reinigen. Nu gaat het nog wel maar langdurig op mijn knie gaat het niet worden dus dat word alleen maar erger.
Er zijn er niet veel die dat hebben dus mijn keuze was beperkt.
Ik heb gekozen voor een Karcher. Moet zeggen dat ik mijn kleed echt veel schoner heb gekregen. Heb het wel paar keer herhaalt want zoals ik al zei…een hond en deze lag al even. Maar het is echt stuk schoner geworden…( en wat was ik blij met het apparaat toen de hond 2 dagen na het reinigen ziek werd en alles onderkotste….kon ik hem gelijk weer gebruiken
)
Mijn apparaat is ongeveer ter grootte van een stoomreiniger of gewone stofzuiger. Vuil en schoon water apart reservoir .maar dat hebben de meeste wel. En na gebruik moet je er even een ander hulpstuk opzetten zodat hij zichzelf reinigt ( de slang etc) werkt heel fijn. Het enige mindere puntje aan deze is dat je de slang niet handig aan het apparaat kan opbergen. Zit een of ander stiekje bij waarmee je het kan samenbinden maar dat werkt voor geen meter. Verder heel tevreden.
Had hem met korting van de ING punten overigens
Ik kocht nu regelmatig een nieuw kleed omdat het vies werd ( hond) en dat vond ik ook niet duurzaam eerlijk gezegd.
Wat ik voor mezelf wilde is dat het eentje was waarbij ik niet perse op mijn knieeen hoef om een kleed te reinigen. Nu gaat het nog wel maar langdurig op mijn knie gaat het niet worden dus dat word alleen maar erger.
Ik heb gekozen voor een Karcher. Moet zeggen dat ik mijn kleed echt veel schoner heb gekregen. Heb het wel paar keer herhaalt want zoals ik al zei…een hond en deze lag al even. Maar het is echt stuk schoner geworden…( en wat was ik blij met het apparaat toen de hond 2 dagen na het reinigen ziek werd en alles onderkotste….kon ik hem gelijk weer gebruiken
Mijn apparaat is ongeveer ter grootte van een stoomreiniger of gewone stofzuiger. Vuil en schoon water apart reservoir .maar dat hebben de meeste wel. En na gebruik moet je er even een ander hulpstuk opzetten zodat hij zichzelf reinigt ( de slang etc) werkt heel fijn. Het enige mindere puntje aan deze is dat je de slang niet handig aan het apparaat kan opbergen. Zit een of ander stiekje bij waarmee je het kan samenbinden maar dat werkt voor geen meter. Verder heel tevreden.
zondag 8 februari 2026 om 12:42
Kun je laten weten welk model van Karcher je hebt? Ik zie zoveel andere, onbekende, merken, maar mij lijkt dat je bij Karcher nog eens een onderdeel kunt bijkopen als het stuk is.love2dance schreef: ↑08-02-2026 11:48Ik heb er pas een aangeschaf na jaren overleg met mezelf![]()
Ik heb gekozen voor een Karcher. Moet zeggen dat ik mijn kleed echt veel schoner heb gekregen. Heb het wel paar keer herhaalt want zoals ik al zei…een hond en deze lag al even. Maar het is echt stuk schoner geworden…( en wat was ik blij met het apparaat toen de hond 2 dagen na het reinigen ziek werd en alles onderkotste….kon ik hem gelijk weer gebruiken)
zondag 8 februari 2026 om 13:03
zondag 8 februari 2026 om 13:23
Ik heb deze, de SpotClean Pro van Bissell, en ik ben er wel blij mee:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bissell-spo ... _iphoneapp
Ik zie echt het verschil als ik er mijn bank mee schoongemaakt heb en aan het water dat eruit komt zie je ook echt wel dat die bank met de tijd gewoon smerig wordt en die schoonmaakbeurt wel helpt. Ik vind het alleen een grafwerk om te doen en ik denk dat ik te hard druk ofzo want ik heb daarna altijd een paar dagen spierpijn in mijn handen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bissell-spo ... _iphoneapp
Ik zie echt het verschil als ik er mijn bank mee schoongemaakt heb en aan het water dat eruit komt zie je ook echt wel dat die bank met de tijd gewoon smerig wordt en die schoonmaakbeurt wel helpt. Ik vind het alleen een grafwerk om te doen en ik denk dat ik te hard druk ofzo want ik heb daarna altijd een paar dagen spierpijn in mijn handen.
zondag 8 februari 2026 om 13:57
Ik huur er ongeveer 2x per jaar een bij de bouwmarkt. Heb van schoonouders wel eens een zelf gekochte (ook best een goede blijkbaar) geleend, maar die van de bouwmarkt is toch echt van een ander kaliber (kost bij aanschaf ook €1700, even opgezocht), kreeg er veel meer vlekken uit en het ging bij het niet-professionele ding elke keer verkeerd als er wat kattenhaar in zat, daar heeft de gehuurde totaaaaal geen problemen mee. Het is geloof ik €20 voor een dag en dan hoef ik dat ding zelf ook nergens te stallen.
zondag 8 februari 2026 om 16:04
zondag 8 februari 2026 om 18:11
En werkt dat makkelijk met zo’n gehuurde? Wij hebben een lichte bank en ondanks dat we goed opletten zie ik toch op beide banken wel vlekken ontstaan.
En dat zijn gewoon die je huurt bij de praxis enzo?
Sorry TO das niet jouw vraag ik heb daar dus (nog) geen ervaring mee.
Kopen zie ik niet zitten weer een apparaat naar binnen geharkt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 8 februari 2026 om 20:29
Dankjewel! Ik ga me er eens verder in verdiepen!love2dance schreef: ↑08-02-2026 13:03Ik heb deze
https://www.kaercher.com/nl/home-garden ... 15330.html
zondag 8 februari 2026 om 21:48
Ja. Werkt heel makkelijk! Het huren op zich is al makkelijk, even online reserveren (voor meubels ook de zuigmond voor meubels mee huren). En het is een kwestie van ding even in elkaar duwen (niet ingewikkelder dan stang op de stofzuiger doen), warm water met reiniger in de bak doen, en aan de slag. Er zitten maar twee knoppen op dat ding. Op t laatst gewoon de vuil water bak legen en goed omspoelen en hij kan weer terug.IBIopviva schreef: ↑08-02-2026 18:11En werkt dat makkelijk met zo’n gehuurde? Wij hebben een lichte bank en ondanks dat we goed opletten zie ik toch op beide banken wel vlekken ontstaan.
maandag 9 februari 2026 om 10:05
Ik heb er pas een van Achate gekocht. Niet duur, maar moet mijn bank er wel nog mee reinigen, datgene wat ik tot nu gereinigd heb, daar kwam dan wel heel vies water mee terug, dus het doet wel wat. Toen een familielid er eens een van de bouwmarkt had gehuurd mocht ik die ook even gebruiken, heel veel power dus dat zou ook een optie zijn..
Voor mij geen Karcher meer. Ik had daar een prijzig stoomapparaat van die na enkele keren gebruiken kapot ging. Bleek een bekend probleem, flink veel klachten over gelezen op internet, maar Karcher wilde er niets aan doen.
Heb mijn 15+ jarige auto pas professioneel laten reinigen, hij zag er uit alsof hij zo uit de showroom kwam, ik was echt positief verbaasd. Ik weet dat zij ook tapijten en bankstellen e.d. reinigen.
Voor mij geen Karcher meer. Ik had daar een prijzig stoomapparaat van die na enkele keren gebruiken kapot ging. Bleek een bekend probleem, flink veel klachten over gelezen op internet, maar Karcher wilde er niets aan doen.
Heb mijn 15+ jarige auto pas professioneel laten reinigen, hij zag er uit alsof hij zo uit de showroom kwam, ik was echt positief verbaasd. Ik weet dat zij ook tapijten en bankstellen e.d. reinigen.
dinsdag 10 februari 2026 om 06:46
Ja, ik huur ‘m ook bij de lokale bouwmarkt. Krijg ik er nog een klein flesje speciale reiniger bij. Bij een groot oppervlak zoals een bank moet je wel alles doen anders ga je kleurverschil zien. Wij hebben zo’n monster van een hoekbank dus ik heb maar één keer de fout gemaakt dat ding van mijn zus te lenen (eentje van Goscrub, werkte wel maar ik was dik twee uur bezig met alleen de bank en dat ding reinig ik twee keer achter elkaar. Nou met zo’n kleintje ben je dan wel even bezig)IBIopviva schreef: ↑08-02-2026 18:11En werkt dat makkelijk met zo’n gehuurde? Wij hebben een lichte bank en ondanks dat we goed opletten zie ik toch op beide banken wel vlekken ontstaan.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
dinsdag 10 februari 2026 om 10:50
dinsdag 10 februari 2026 om 11:06
Toevallig heb ik net mijn reservering geplaatst bij de lokale bouwmarkt. Voor €25 heb ik 'm een hele dag te leen met opzetstukken voor bank, eettafelstoelen, trap en vloerkleden.
Ik vind het geen vervelend klusje, maar ben wel met het hele huis bijna 5 uur bezig. We hebben huisdieren en bij mij was de aanleiding de enorme dierengeur die ik rook als ik op de bank zat (2 jaar oud). Heb de bank een keer of 3 gedaan, maar ik merkte écht verschil. Hij bleef wel nog een paar dagen vochtig, maar met voldoende ventilatie geen probleem. Vlekken zijn iets verminderd, maar niet sterk.
Ik heb ook gekeken om zelf te kopen, maar ik vind de voordelen van het huren opwegen tegen de nadelen. Je hoeft hem niet aan te schaffen (een professioneel apparaat is echt heel duur), te onderhouden of te stallen.
Verder heb ik ooit via marktplaats een stoomreiniger gekocht voor de vloeren, waarmee ik het tapijt ook kan meenemen. Heb het idee dat het daarmee (en het direct behandelen van vlekken) wel onder controle heb qua vlekken/frisheid/geuren.
Ik vind het geen vervelend klusje, maar ben wel met het hele huis bijna 5 uur bezig. We hebben huisdieren en bij mij was de aanleiding de enorme dierengeur die ik rook als ik op de bank zat (2 jaar oud). Heb de bank een keer of 3 gedaan, maar ik merkte écht verschil. Hij bleef wel nog een paar dagen vochtig, maar met voldoende ventilatie geen probleem. Vlekken zijn iets verminderd, maar niet sterk.
Ik heb ook gekeken om zelf te kopen, maar ik vind de voordelen van het huren opwegen tegen de nadelen. Je hoeft hem niet aan te schaffen (een professioneel apparaat is echt heel duur), te onderhouden of te stallen.
Verder heb ik ooit via marktplaats een stoomreiniger gekocht voor de vloeren, waarmee ik het tapijt ook kan meenemen. Heb het idee dat het daarmee (en het direct behandelen van vlekken) wel onder controle heb qua vlekken/frisheid/geuren.
dinsdag 10 februari 2026 om 11:30
Ik ga als het heel mooi weer wordt nog maar eens proberen om zo’n apparaat van de bouwmarkt te huren. Kleed dan de tuin in joppen en hem daar een paar keer behandelen. De vorige keer met 1 keer er overheen zag ik echt geen verschil. Maar toen lag hij binnen en werd het onder het kleed toch wel wat vochtig dus durfde niet nog een keer er overheen. Als hij in de zon kan drogen, is dat denk ik fijner dan hem binnen behandelen.
dinsdag 10 februari 2026 om 12:02
Ik huur m ook af en toe bij de bouwmarkt, werkt als een malle! Eerste keer even wennen en ik bleek niet goed af te zuigen, want je moet wel het water met het schoonmaakmiddel (dat je er eerst op moet sprayen en even in laat werken) goed afzuigen, anders krijg je kleurverschillen. Dat doe je door heellll langzaam af te zuigen, tot de zuiger geen water meer opzuigt. Dan is je kleed daarna ook niet echt vochtig meer. Heb gelukkig niet zo'n groot kleed, maar wel licht van kleur, dus het knapt er ontzettend van op!
dinsdag 10 februari 2026 om 13:14
Hier reiniger+apart te huren meubelmondstuk 29 euro voor 4 uur. Wat een verschil!Beabob schreef: ↑10-02-2026 11:06Toevallig heb ik net mijn reservering geplaatst bij de lokale bouwmarkt. Voor €25 heb ik 'm een hele dag te leen met opzetstukken voor bank, eettafelstoelen, trap en vloerkleden.
Look me in the eyes and tell me what you see.
dinsdag 10 februari 2026 om 13:27
Ik maak eerst een sopje van gewoon wasmiddel (ik pak die voor wol- en fijnwas) en lauw water. Dan saus ik daar het tapijt mee in met een stevige poetsdoek. Vijf tot tien minuten laten intrekken en dan met het apparaat erover. Dan pas spray ik het in met die speciale tapijtreiniger en herhaal het proces. Scheelt heel veel als je het ergste vuil er al af hebt. De eerste keer deed ik het alleen met die speciale reiniger en toen heb ik het wel vier keer moeten doen voordat het water niet meer vuil was. De tip van het sopje kreeg ik van de mevrouw bij de afhaalbalie in de bouwmarkt. Ik doe dat ook met de eetstoelen en autostoelen.Irregular_Choice schreef: ↑10-02-2026 11:30Ik ga als het heel mooi weer wordt nog maar eens proberen om zo’n apparaat van de bouwmarkt te huren. Kleed dan de tuin in joppen en hem daar een paar keer behandelen. De vorige keer met 1 keer er overheen zag ik echt geen verschil. Maar toen lag hij binnen en werd het onder het kleed toch wel wat vochtig dus durfde niet nog een keer er overheen. Als hij in de zon kan drogen, is dat denk ik fijner dan hem binnen behandelen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in