renoveren trap

01-12-2011 00:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Wij gaan onze trap renoveren en nu heb ik daarover een vraag. De eiken traptreden zijn rood-bruin en het gedeelte tussen de treden is van goedkoop hout gemaakt. De gedeeltes tussen de treden willen we graag wit maken.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat we daarmee moeten oppassen want je krijgt erg snel zwarte vlekken van schoenen en dus veel schoonmaakwerk hebt. Ik was hier een beetje verbaasd over. Ik hoop dat iemand ervaring heeft en me dit kan bevestigen.

Alvast bedankt!
Wij hebben die strepen hier ook gewoon op de houten vloer zitten door bepaalde schoenen. En die moet ik dan met wasbenzine te lijf om ze weg te krijgen (of heel lang boenen met een warm sopje maar daar heb ik het geduld niet voor). Lijkt me dat je ze ook wel op de trap krijgt dan.
Ik kan het bevestigen. Ben in het bezit van een wit geschilderde trap met van die lelijke halve manen van stof. De "schopborden" hier zijn inderdaad zwart door de schoenen, en ik krijg het met geen mogelijkheid er af.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 01 december 2011 @ 00:40:

Ik kan het bevestigen. Ben in het bezit van een wit geschilderde trap met van die lelijke halve manen van stof. De "schopborden" hier zijn inderdaad zwart door de schoenen, en ik krijg het met geen mogelijkheid er af.Wasbenzine dus. Op een stukje keukenrolpapier en dan veeg je het zo weg.
Hier ook een witte trap met schopvlekken, dus daar zou ik nog maar eens goed over nadenken. Makkelijker is om de hele trap in dezelfde donkere kleur te hebben.
Hier al 15 jaar een witte trap zonder zwarte strepen!
quote:leentjedb schreef op 01 december 2011 @ 00:44:

[...]

Wasbenzine dus. Op een stukje keukenrolpapier en dan veeg je het zo weg.Ik voel er niet zoveel voor om wekelijks met wasbenzine in de weer te zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven