Reparen open haard, waar?
dinsdag 5 november 2013 om 20:02
Op dit moment wonen wij in een huurwoning uit 1921. Slecht geïsoleerd, oude CV met kuren. Inmiddels is de loodgieter al meerdere keren geweest, raad ook aan bij onze verhuurder dat de ketel eigenlijk te oud is, maar omdat ie het nog goed genoeg doet wordt hij niet vervangen, zijn natuurlijk weer kosten voor de verhuurder die hij niet ziet zitten.
Nu hebben wij in de woonkamer een open haard, die is afgekeurd voor gebruik omdat er ergens een lekkage zit. Wij zijn nu aan het overwegen de open haard te laten repareren, zodat we in ieder geval in de woonkamer het warm hebben.
Ik heb al een beetje gegoogled maar kon zo snel niets vinden, en zou graag van jullie horen of jullie ervaringen hebben met zoiets, wat het kostte en welk bedrijf jullie daarvoor ingeschakeld hebben. Alvast bedankt voor de reacties!
Nu hebben wij in de woonkamer een open haard, die is afgekeurd voor gebruik omdat er ergens een lekkage zit. Wij zijn nu aan het overwegen de open haard te laten repareren, zodat we in ieder geval in de woonkamer het warm hebben.
Ik heb al een beetje gegoogled maar kon zo snel niets vinden, en zou graag van jullie horen of jullie ervaringen hebben met zoiets, wat het kostte en welk bedrijf jullie daarvoor ingeschakeld hebben. Alvast bedankt voor de reacties!
dinsdag 5 november 2013 om 20:36
De verhuurder moet dat inderdaad bekostigen, maar hij wil er waarschijnlijk niet aan. Daarom willen we even kikken hoeveel het kost, zodat we daarna eventueel kunnen overleggen hoe we het doen met de kosten en of hij wil meewerken.
@ bootje: schoorsteen is helemaal in orde, ik begreep van de oude huurders dat er ergens lekkage in de pijp in de schoorsteen zit? Ik weet niet of dat kan, maar de schoorsteen zelf is nog gewoon goed.
@ bootje: schoorsteen is helemaal in orde, ik begreep van de oude huurders dat er ergens lekkage in de pijp in de schoorsteen zit? Ik weet niet of dat kan, maar de schoorsteen zelf is nog gewoon goed.