Reparen open haard, waar?

05-11-2013 20:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment wonen wij in een huurwoning uit 1921. Slecht geïsoleerd, oude CV met kuren. Inmiddels is de loodgieter al meerdere keren geweest, raad ook aan bij onze verhuurder dat de ketel eigenlijk te oud is, maar omdat ie het nog goed genoeg doet wordt hij niet vervangen, zijn natuurlijk weer kosten voor de verhuurder die hij niet ziet zitten.

Nu hebben wij in de woonkamer een open haard, die is afgekeurd voor gebruik omdat er ergens een lekkage zit. Wij zijn nu aan het overwegen de open haard te laten repareren, zodat we in ieder geval in de woonkamer het warm hebben.

Ik heb al een beetje gegoogled maar kon zo snel niets vinden, en zou graag van jullie horen of jullie ervaringen hebben met zoiets, wat het kostte en welk bedrijf jullie daarvoor ingeschakeld hebben. Alvast bedankt voor de reacties!
Moet de verhuurder dat niet bekostigen dan? Gewoon bij jou in de buurt zal er vast wel reparateurs zijn.. ik heb er wel een paar maar dan in mijn eigen dorp.. heb je niks aan..
En je schoorsteen?
De verhuurder moet dat inderdaad bekostigen, maar hij wil er waarschijnlijk niet aan. Daarom willen we even kikken hoeveel het kost, zodat we daarna eventueel kunnen overleggen hoe we het doen met de kosten en of hij wil meewerken.

@ bootje: schoorsteen is helemaal in orde, ik begreep van de oude huurders dat er ergens lekkage in de pijp in de schoorsteen zit? Ik weet niet of dat kan, maar de schoorsteen zelf is nog gewoon goed.
volgens mij, moet je dan een offerte vragen van een schoorsteenveger, die doen vaak meer dan alleen vegen
Onze schoorsteenveger doet idd. ook allerlei reparaties.
Ik weet niet of ik reclame mag maken dus zal het ietwat bedekt doen , bij deze kun je offerte aanvragen en die is aardig thuis in rookkanalen
Bedankt voor alle reacties! Geen idee dat een schoorsteenveger ook zulke dingen deed, maar achteraf logisch ik zal eens gaan kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven