rode wijn op blouse

10-09-2011 22:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren rode wijn gemorst op mijn nieuwe blouse.Ik heb er nog niets aan gedaan,wilde eerst hier vragen of iemand weet wat ik moet doen.Baal ontzettend,want het is zo:n leuk blousje.Wie weet het?
Witte wijn of jonge jenever erover heen gooien.

Of zout erover heen strooien.
Je had er op dat moment een laag zout op kunnen doen, maar daar heb je nu niks aan. Ik haal in zo'n geval een flesje 'vlekkentovenaar' bij de drogist, heb je speciaal tegen rode wijn vlekken. Werkt voor de meeste vlekken prima
quote:schaffel schreef op 10 september 2011 @ 22:59:

Witte wijn of jonge klare erover heen gooien.

Of zout erover heen strooien.w

weet je het zeker, ik durf het niet.Ik heb wel van dat spul dat heet vanish,roze fles.Is dat wat??
Ik had jonge klare al veranderd in jonge jenever,want zo heet het eigenlijk.

Vanish zou je kunnen proberen,omdat de vlek vanaf gisteren er al inzit. Bij een verse rode wijn vlek helpt jenever of witte wijn wel iig.
Maar zoals Jorina zegt,is het misschien beter om "vlekkentovenaar" van de drogist te gebruiken.
Een schaar en knippen maar
vanish gaat hem denk ik niet worden. probeer het eens met witte wijn of idd jonge jenever. Indien dit niet werkt, ossengal is mijn beste vriend met vlekken.
Common sense is not so common.
Voltaire
Bij de Kruidvat, van die kleine driehoekige flesjes van Dr. Becker. Ideaal, en anders een stick ossengalzeep gebruiken

Succes

Lukt het écht niet, kun je altijd nog van die tinnetjes met textielverf voor de wasmachine kopen. Dan verf je de blouse in een andere kleur, hoef je hem in ieder geval niet weg te gooien.
Wifra, je kunt beter niet over vlekken heen verven, dat wordt echt heel lelijk.

Nat maken met witte wijn, afdeppen en wassen zou mijn advies zijn. Als het nog steeds zichtbaar is, tovenaar erover.

Ik zag via google wel nog de tip bij katoenen hemden om een nacht in melk te laten weken. Kan de moeite waard zijn.
Onwijs bedankt voor jullie tips.Ga het eerst proberen met witte wijn erover,en als dat niet lukt haal ik bij het kruidvat iets!!!
Vanish, krijg ik echt alle vlekken mee uit.
gewoon een nachtje laten weken in melk.

Bij mij altijd succesvol!
wassen met koud water en azijn.
Ik had een keer rode wijnvlekken in een witte broek. Die heb ik een uurtje in de Vanish laten weken. Alle vlekken eruit.
ik heb mijn blouse nu dus in de melk staan,maar er gebeurt nog niks!!!!!Heb net even gekeken,maar er verandert nog niet veel.Hij staat er pas net in,uurtje ofzo,ff wachten nog denk ik!!
Ik gebruik voor alles zo'n fles vanish dual power. Is met 2 verschillende vloeistoffen in 1 fles. Beetje op de vlek doen, in elkaar draaien, in de machine met gewoon wasmiddel en nog een scheut van die vanish en klaar. Heb er tot nu toe alles mee uit gekregen, zelfs pastasaus-vlekken op een geel t-shirt weet alleen niet of het nog te koop is. Heb het al lang niet meer gezien eigenlijk. Hoop het wel, want mijn fles is bijna leeg.
quote:xsxaxmx schreef op 11 september 2011 @ 00:56:

gewoon een nachtje laten weken in melk.

Bij mij altijd succesvol!Onwijs bedankt voor je tip.Het is gelukt met de melk,heb hem de hele nacht laten weken in de melk,en nergens geen vlek meer te bekennen
Ik zweer bij Vanish!!

Tomatensoep op een wit wollen jasje: Vanish en weg vlek!

Inktvlek op een wit vestje: Vanish en weg vlek!

Rode wijn op wit overhemd van mijn man: Vanish en weg vlek!

Eerst vanuit de spuitflacon Vanish direct op de vlek spuiten en daarna een flinke schep Vanish poeder bij het wassen doen. Ideaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven