roljaloezieën

18-08-2010 10:52 6 berichten
Zijn er hier mensen met roljaloezieën?

Ik denk erover om deze aan te schaffen, eventueel bij de Gamma, want daar zijn ze t/m dit weekend 20% goedkoper.

Ik vind het een mooie 'raambekleding", beter dan bijvoorbeeld dichte rolgordijnen of lamellen.

Bevallen ze? Zijn ze moeilijk te monteren?

Heb je originele (van luxaflex meen ik..) of namaak van de Gamma, Praxis of Karwei?

Graag hoor ik wat ervaringen of tips.

Bedankt!

Beter Laat

Wat hangt er voor jouw raam?

Totaal aantal stemmen: 4

Niets (25%)
Vitrage Geen stemmen
Lamellen Geen stemmen
Rolgordijnen (25%)
Luxaflex Geen stemmen
Vlinderjaloezieën Geen stemmen
Roljaloezieën Geen stemmen
In betweens (25%)
Anders.... (25%)
Mijn ervaring met jaloeziën is dat ze zo vreselijk stoffig worden en ik er heel lang mee bezig was altijd om ze weer schoon te krijgen.

Ik wil ze nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Roljaloezien lijken totaal niet op 'gewone' jaloezien en hebben ook niet de schoonmaakproblemen. Het zijn immers niet die bekende horizontale 'latjes', maar feitelijk een dubbel rolgordijn met een strook gaas en een strook dicht, waarbij je de dichte strook van de lap erachter op dezelfde hoogte kan brengen van het gaas van de voorste lap. En dan is ie dus 'dicht'.

Het lijkt mij wel handig, dat je toch kan varieren met lichtinval. Helaas zijn ze te groot (bovenste bak is te dik) voor de 'om de hoek'-situatie die ik hier heb.

Volgens mij kun je ze gewoon ophangen als je van een rolgordijn gewend bent trouwens...
kijk hier eens, een forumster heeft ze met pics Flauwegeit in "Antigluurdersmiddel"
Dankje voor de link, Wintermuts!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven