Rolluiken - again

24-03-2010 07:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik iedere ochtend om 6.30 wakker wordt van een brommer die onder mijn raam langs scheurt zat ik er aan te denken om een rolluik te laten plaatsen.

Is al een topic geweest vorig jaar (kan het alleen niet meer vinden)

Vraag me alleen af of een rolluik voldoende lawaai weert, de een zegt van wel, de ander niet.

Iemand ervaring daarmee?

Ik hoor het graag.
Oordoppen?
spijkermat voor de deur?
weert weinig geluid. ik zou oordoppen kiezen. goedkoper en beter
quote:dangeensuus schreef op 24 maart 2010 @ 07:58:

spijkermat voor de deur?

sublieme oplossing

Geen idee of een rolluik zal helpen tegen het lawaai van de brommer. Het zal vast iets helpen, en verder kom ik ook alleen op oordoppen. Of er gewoon om half 7 uit gaan. Je bent dan toch al wakker.
Die spijkermat is wel een goeie , hier namelijk ook de NRC-bezorger die om 06.30 met zijn scooter langsscheurt om de krant bij de buurvrouw in de bus te doen
Peas on earth!
Wij hebben voor alle ramen rolluiken. Ideaal voor licht, zon, warmte, inbraak, regen maar voor geluid helpt het echt niet. Dus als het alleen voor het geluid is heb je er niets aan.
Rolluiken helpen niet tegen geluid.

Ik zou ook voor oordoppen gaan. Maar die helpen ook niet altijd, want ik raak ze altijd halverwege de nacht kwijt.
wij hebben rolluiken voor de ramen in de slaapkamer. Maar dit is voornamelijk voor de warmte (zon staat er zomers vol op) en zodat het lekker donker is.

Geluid hoor je iets minder maar je hoort het nog wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven