rood interieur

13-08-2010 17:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort bij mijn vriend die een heel rood interieur heeft. De banken zijn rood net als 1 van de muren. Gelukkig is alles in hetzelfde rood, namelijk brandweer rood. Helaas behoord deze kleur niet tot mijn favorieten

Aangezien een nieuwe bank er niet inzit, zit ik vast aan dat rood (wil geen kleed over de bank want met zulke dingen heb ik altijd ruzie als ik heerlijk op de bank lig). Mijn idee is om wat leuke gekleurde accesoires toe te voegen die de grote rode vlakken een beetje afzwakken of gewoon gezelliger maken. Heeft iemand goede tips qua kleuren?
Ik ben gek op rood, maar zou dit veel te veel vinden. Waarom verf je de muren niet lekker wit, heb je meteen wat licht in de tent.
Het is idd een beetje too much, maar heb het gevoel dat als ik alle muren wit doe het niet gezelliger wordt. Ik ben gek op kleur, maar vind rood zo moeilijk om te combineren zonder dat het meteen heel vrouwelijk wordt.
ik zou een van de muren grijs verven, niet te vrouwelijk, maar wel een onderbreking.

een van deze drie:

Ik vind witte muren juist heel gezellig, dan kun je er leuk gekleurde dingen op hangen. Dan witte of donker houten meubels erbij en lekker grote planten. Een kleed kan ook veel doen!

Ik ga wat plaatjes zoeken
Wat vind je vriend ervan dat je het wilt aanpassen?

Alles lekker witten. Maar door wit wordt het rood juist geaccentueerd. Grijs rood vind ik niet mooi. Volgens mij kun je nog het beste de inboedel ruilen via marktplaats

De 3e en 4e foto van Babado's eerste post vind ik leuk qua kleurenmic en die met het blauwe behang van haar 2e post vind ik erg mooi!

Ik zelf heb rode en roze accenten (geen muren overigens, maar accesoires en een rode kast) in een huis met witte muren en 1 korte wand kleikleurig.

Onze meubels zijn heel divers, maar wel vooral licht gehouden, al hebben we ook een donkerkleurige houten piano.
Whatever, I do what I want

Rood + wit vind ik ook een mooie combinatie. Klassiek met zwart, of warmer met hout.

Staat de bank tegen de rode muur, of ergens anders? Als de bank tegen de muur staat is dat eigenlijk één groot rood vlak, wat je zou kunnen temperen door een mooi schilderij aan de muur te hangen, in neutrale tinten.

Zoiets:

of

(ikeavoorbeelden)

In plaats van een plaid kan je de kussens in een andere kleur doen, wit staat goed, maar als je niet te veel rood-wit wilt kunnen andere kleuren ook prima. Ik vind blauw ook mooi bij rood. Als je ervoor kiest een schilderij op te hangen kun je kijken welke tinten daarin terugkomen.

In deze interieurs is veel rood, maar toch is het wel in balans:

This is an unacceptable timeline
Die behangfoto van babado vind ik ook leuk! Rood wit blauw zonder dat je gelijk aan de vlag denkt.
Als je van praktisch houdt:

quote:danivo schreef op 13 augustus 2010 @ 18:05:

ik zou een van de muren grijs verven, niet te vrouwelijk, maar wel een onderbreking.

een van deze drie:

[afbeelding]Zou ik meteen doen; ik ben een grote liefhebber van grijs / antraciet (luxe naam voor grijs?) Heb een donker grijze bank, lichtgrijze stoelen en heeeel saai; witte muren. Denk er nu wel sterk aan om 1 van die muren in het chocolade bruin te gaan schilderen (anders wordt het ook weer zo grijs he als ik in m'n standaard kleurenpallet blijf hangen)
bedankt voor de tips en leuke plaatjes. Ben erg verrast door de combi van blauw behang met rood. ga morgen wat dingetjes verder bekijken

Mijn vriend vind het prima dat ik wat dingen aanpas zodat het wat meer mijn smaak wordt. Daarom wil ik het ook niet te vrouwelijk maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven