Rook? uit wasmachine
dinsdag 4 maart 2014 om 23:38
Doordat ik net op mijzelf woon heb ik nu zelf een wasmachine. Vavanond een 90 graden was gedraaid. Nu kom kom ik net in de badkamer en die stink naar gesmolten rubber. Toen het deurtje open ging kwam er rook uit. Snel deurtje weer dicht, stekker eruit en mijn tante (en broertje en moeder
) gebeld, maar die weet het natuurlijk ook niet. Ben er een beetje van geschrokken.
Iemand ooit zoiets meegemaakt?
Iemand ooit zoiets meegemaakt?
dinsdag 4 maart 2014 om 23:41
p een zondagmiddag in maart 2013, 8 maanden na het verstrijken van de garantieperiode, draaide ik een was op 95 graden. Ik was toen gelukkig thuis… Halverwege het programma rook in namelijk een rare lucht. Toen ik ging kijken bij de wasmachine zag ik een dikke grijze rook uit het apparaat komen. Het programma was nog gewoon aan het draaien. Ik heb snel de stekker uit het apparaat getrokken (de stop was er nog niet uit gesprongen). Omdat er zoveel rookontwikkeling was liep ik naar het vertrek naast de wasruimte om een raam open te zetten. Toen veranderde de geur van de lucht ineens. Terug bij de wasmachine bleek het ding in de brand gevlogen! Door de hitte die de elektronica genereerde, is het apparaat van binnenuit gaan branden, zo bleek later. Nu was ik in een hogere staat van paniek. Snel zocht ik naar een emmer, maar die staat altijd ergens anders als je hem nodig hebt… Ik heb een half natte handdoek over het vuur gegooid in de hoop dat het uit zou gaan. Toen ik eindelijk een emmer water had, bleek het vuur al door de handdoek heen gegaan te zijn. Ik heb toen na 4 keer vullen het vuur kunnen doven. Dit alles gebeurde binnen een minuut.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 4 maart 2014 om 23:46
Heb je al eens eerder zo'n hete was gedraaid ? Hoe vaak heb je de wasmachine al gebruikt? Het kan namelijk zijn dat hij te weinig water krijgt en dat er dan een element iets droog gaat verhitten terwijl er eigenlijk water verhit moet worden. Heb je de kraan helemaal open staan en geen knik en blokkades?
Ik heb wel een keer een wasmachinebrand meegemaakt terwijl ik bij mijn zus en zwager zat te eten. Wasmachine stond in de bijkeuken en die hebben we toen smeulend naar buiten gesjouwd.
Ik heb wel een keer een wasmachinebrand meegemaakt terwijl ik bij mijn zus en zwager zat te eten. Wasmachine stond in de bijkeuken en die hebben we toen smeulend naar buiten gesjouwd.
woensdag 5 maart 2014 om 00:08
woensdag 5 maart 2014 om 05:35
Nog nooit meegemaakt, maar zou je adviseren om terug naar de winkel te gaan ( als hij nieuw is) of er een wasmachinereparateur naar te laten kijken voor je hem weer gebruikt. Want als dat apparaat echt in de fik vliegt, ben je straks nog veel verder van huis.
Naara, het is juist goed om 1 keer in de zoveel tijd een 90 graden was te draaien. Dit om vetluis tegen te gaan. Ik was er vnl vaatdoekjes, theedoeken en dweilen in.
Naara, het is juist goed om 1 keer in de zoveel tijd een 90 graden was te draaien. Dit om vetluis tegen te gaan. Ik was er vnl vaatdoekjes, theedoeken en dweilen in.
woensdag 5 maart 2014 om 07:44
woensdag 5 maart 2014 om 09:31
quote:jill92, 9 uur geleden
Het is nu een half uur later en er is niks verandert. Had nog nooit dit programma gebruikt maar de machine zelf wel 25 Keer ongeveer. Heb 1x meegemaakt dat hij een foutcode gaf doordat het element niet onder water stond, maar hij gaf nu geen foutmeldingKijk eens in het boekje of je de machine had moeten resetten na die foutcode. Moet namelijk bij die van mij wel.
Het is nu een half uur later en er is niks verandert. Had nog nooit dit programma gebruikt maar de machine zelf wel 25 Keer ongeveer. Heb 1x meegemaakt dat hij een foutcode gaf doordat het element niet onder water stond, maar hij gaf nu geen foutmeldingKijk eens in het boekje of je de machine had moeten resetten na die foutcode. Moet namelijk bij die van mij wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!