Rooklucht buren

18-09-2019 08:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben Seroni, dit is mijn eerste topic.
Ik woon al jaren in een heel fijn rijtjeshuis. Met mijn buren hebben we redelijk contact. Wel eens een praatje in de voortuin, als er iets gezamenlijks gedaan moet worden gaat het in overleg.
Nu roken buurman en buurvrouw al zolang ik ze ken. Zelf heb ik astma, en ik vind het erg vervelend als de rook binnenwaait in mijn slaapkamer, of keukenraam. Op de dagen dat ik niet werk gebeurd het toch wel een keer of 2/3 dat ik het ruik. Wat kan ik hier tegen doen? Natuurlijk mogen de buren in hun eigen tuin roken, maar als ik het ruik ben ik al te laat met het raam dichtdoen.
Werkt een luchtreiniger hier tegen?

Groet,
Seroni
Never judge a book by its cover.
Mijn oplossing was op de dagen dat hun rokende familieleden op bezoek waren, mijn ramen aan die kant dicht te houden.
Ik heb een luchtreiniger, ivm pollenallergie maar het is niet zo dat die lucht direct wegzuigt, het is geen afzuigkap.

Heb je er al eens met je buren over gepraat? Misschien weten ze niet dat je astma hebt , en zijn ze wel bereid om op een andere plek in hun tuin te staan.

Overigens heeft mijn zoon ook astma en heb ik daarom bewust de ramen met warm weer niet open. Met kouder weer alleen snachts, in de ochtend doe ik ze weer dicht.
anoniem_326119 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 09:03
0.23% gewijzigd
raam dicht laten
vervelend voor je

Maar luchtreinigers etc gaan niet helpen
Ik zou er over praten. Uitleggen waarom je er last van hebt en dat dit je zelf niet in staat bent om op tijd te reageren. Misschien hebben ze begrip voor de situatie en kunnen ze dood gewoon ergens anders gaan staan zodat de rook niet jouw kamer in waait.
MiekeNL schreef:
18-09-2019 09:09
Ik zou er over praten. Uitleggen waarom je er last van hebt en dat dit je zelf niet in staat bent om op tijd te reageren. Misschien hebben ze begrip voor de situatie en kunnen ze dood gewoon ergens anders gaan staan zodat de rook niet jouw kamer in waait.
Denk niet dat de geur daar beter van wordt :biggrin:
Hier is net een topic over geweest. Waarschijnlijk krijg je een keer of honderd te horen dat je op een hutje op de hei moet gaan wonen. Of geen pannenkoeken moet bakken, want die stinken ook.
Het is super smerig. Onze buurman rookt in zijn tuin (iedere avond) en dat ruiken wij zowel in de woonkamer als in de slaapkamer. Ramen dicht is het enige dat werkt helaas.
Bedankt zover voor alle reacties! Ik was al bang dat een luchtreiniger niet de oplossing zou zijn. Ik kan het beste een keer vragen of ze ergens anders willen staan.
Never judge a book by its cover.
seroni schreef:
18-09-2019 11:19
Bedankt zover voor alle reacties! Ik was al bang dat een luchtreiniger niet de oplossing zou zijn. Ik kan het beste een keer vragen of ze ergens anders willen staan.
Lastige situatie. Het gaat om hun levensstijl. Out of the blue vragen of ze ergens willen staan is een beetje een risico, namelijk dat ze zich aangevallen of gecommandeerd voelen en niet op je wens ingaan. En dat komt de verhouding niet ten goede. Sowieso is het aan te raden om te wachten op een gelegenheid om het ter sprake te brengen en dan nog voorzichtig te brengen.

Je kunt hopelijk inschatten wat de beste manier is om het aan te kaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven