RVS Kookplaat schoonmaken

04-08-2014 11:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand tips hoe ik mijn RVS Kookplaat het beste kan schoonmaken? Het is mat roestvrijstaal, ik kan dus geen schuursponsje en/of (zacht) schuurmiddel gebruiken. Ik gebruik nu HG Vetweg maar dat helpt maar ten dele. Ik benieuwd naar tips!
Op deze link staan tips:

http://www.omaweetraad.co ... rubriek=vlekken&label=RVS
Schoonmaken met Dasty, daarna inwrijven met een klein beetje babyolie.
Dank voor de link, Dahlia.

Er zitten bruine (kook of brand)vlekken op mijn RVS kookplaat, die laten zich moeilijk verwijderen. Schuren met sponsje oid kan dus niet, dan krijg ik krassen. Iemand ervaring hiermee? Tips?
Inderdaad Dasty, ik poets de plaat daarna op met een droge microvezel doek.

Maar babyolie ga ik ook is proberen
Hartelijk dank voor je reactie, Danivo.
Ik gebruik gewoon wat druppels afwasmiddel (die doe ik direct op de plaat) en een zacht sponsje met heel heet water. Nawrijven met zacht keukenpapier. Plaat wordt blinkend schoon. Ik maak hem wel elke avond schoon, als oude vlekken gaan inbranden, krijg je die namelijk vrijwel niet meer helemaal weg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jullie bedoelen Dasty RVS reiniger toch? Er is ook een Superontvetter. Hartelijk dank allemaal.

En kalkaanslag op een glazen douchewand? Iemand tips?

Bedankt allen.
Ik gebruik babydoekjes. Bij vlekken even er op laten liggen en dan kun je het zo wegvegen. En het ruikt ook nog lekker
Bij de action hebben ze een spuitbus rvs reiniger oid.

Kun je de strepen mee wegkrijgen en daarna komen er minder snel vingervlekken ed op.

Het ruikt ook nog lekker.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Dasty kalkreiniger voor de douche.

Ik ga Dasty proberen, ik ken het nog niet!
Na lang zoeken is bij mij "witte steen" verkrijgbaar bij handelsonderneming de bakker het enigste wat mijn rvs fornuis en gootsteen echt schoon krijgt. Gebruik ik niet dagelijks. Dagelijks poets ik beiden met cif met de gele kant van sponsje en dan nadrogen met droge microvezeldoek. Om de zoveel tijd witte steen aanbrengen met zachte spons en dan naspoelen met koud !water. Werkt super en gaat lang mee!
Ik gebruik deze van de Action, is maar 1.79 euro.

Even inspuiten, bij erge vuil een half uurtje laten intrekken en anders meteen met een doekje wegvegen.

Alle rvs kan je ermee doen.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven