Samenwonen in een stacaravan

24-08-2013 16:00 29 berichten
Hallo Allemaal,

Ik en mijn vriend willen dolgraag samen wonen. Maar tegenwoordig is het huis kopen/bouwen bijna onmogelijk als je zo jong bent, wij zijn allebei 22. Nu is het ook nog zo dat mijn vriend boer is dat hij niet ver uit de buurt van de boerderij kan gaan wonen. Een huurhuis in de stad zit er daarom niet in, en in de buurt daar zijn geen huizen te huur alleen te koop.

Nu hadden wij het idee om bij zijn ouders op een erf een stacaravan neer te zetten. Zo hebben we toch een beetje een eigen plekje, en is hij dichtbij de boerderij.

Nu irriteer ik mij vreselijk aan de lelijke banken die in zo'n caravan zitten. Mijn eerste vraag is dan ook, kunnen wij de banken er netjes uitslopen? (zitten bij de meeste caravans namelijk vast). Ik wil dan een goedkope bank halen bij de IKEA of Leenbakker die wel naar mijn smaak is.

Daarnaast kun je ook niet in een stacaravan gaan wonen zonder gas, water, licht en rooilering. Hoe kun je dit het beste regelen?

Heeft iemand ook ervaring met het wonen in een stacaravan. Waar moeten wij nog meer opletten?
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet zomaar een stacaravan neerzetten op een stuk grond en er dan in gaan wonen. Ook al wonen daar jou schoonouders, het mag niet. En je moet er natuurlijk gas-water-licht voorzieningen hebben. Geen klachten van buren oid. Want je bent de klos.

Ik zou het risico niet nemen, je kan proberen een vergunning aan te vragen maar volgens mij accepteren ze die niet snel.

Ik snap het jullie willen je eigen plekje , zijn jong .. maar je kan dan beter wachten en doorsparen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Zijn ouders wonen toch gewoon op de boerderij dus is er altijd iemand die bij de dieren is in geval van nood.

Voor jouw vriend is er dan toch helemaal geen noodzaak om op / naast de boerderij te wonen.

In boer zoekt vrouw was ook een boer en een boerin te zien die gewoon in het dorp woonden en niet op de boerderij.

Er is in Nederland geen dorp te vinden waar niet binnen een half uur afstand een woning te huur is.

Ik zou er niet aan moeten denken om bij schoonouders op het erf te moeten wonen in een caravan waarin het maar behelpen is.
quote:citroen6 schreef op 24 augustus 2013 @ 17:30:

[...]

Ik denk dat dit makkelijker te realiseren is met stroom etc. dan een stacaravan, en het ziet er netter uit, waardoor ik denk dat de gemeente eerder toestemming zal geven.Of het net eruit ziet zal de ambtenaar denk ik niet zo veel kunnen schelen. Die kijkt naar de mogelijkheden van het bestemmingsplan in jullie deel van het buitengebied. Vraag eerst dus advies bij de gemeente.
'Als het een chalet wordt hebben we natuurlijk meer te besteden (dan een stacaravan)'

Want?

En bij die 15.000 zit daar dan ook het (ver)plaatsen van de caravan, het aansluiten van alle voorzieningen, isolatie en natuurlijk het belangrijkste, het slopen van de banken en de aanschaf van een Ikea bank en andere inrichting?

En voor een vergunning(saanvraag) moet je ook betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven