Samenwonen...welke kleur muur?
dinsdag 27 augustus 2013 om 16:36
Binnenkort ga ik samenwonen
Nu willen we de woonkamer voornamelijk wit, maar één muur wel met een kleur. En dat is nu het probleem: vriendlief wilt het liefst donker rood, ik wil het liefst wat rustigers (donker of licht grijs / leverkleur / etc.)
Meubels zijn neutraal: licht eiken meubels / donkere bank.
Ik wil echt absoluut geen rood... wie heeft DE tip voor een goed compromis?
Nu willen we de woonkamer voornamelijk wit, maar één muur wel met een kleur. En dat is nu het probleem: vriendlief wilt het liefst donker rood, ik wil het liefst wat rustigers (donker of licht grijs / leverkleur / etc.)
Meubels zijn neutraal: licht eiken meubels / donkere bank.
Ik wil echt absoluut geen rood... wie heeft DE tip voor een goed compromis?
dinsdag 27 augustus 2013 om 16:47
Terra misschien (bloempottenkleur)?
Dat is een beetje tussen rood en leverkleur in.
Of een neutrale, bruinachtige tint met één of meerdere rode banen of figuren (gemaakt met sjabloon)?
Of wat andere rode dingen erop; (boeken)plankjes, uitgezaagde figuren o.i.d?
Rode vlakken op de muur met iets kleinere fotolijstjes ervoor?
Dat is een beetje tussen rood en leverkleur in.
Of een neutrale, bruinachtige tint met één of meerdere rode banen of figuren (gemaakt met sjabloon)?
Of wat andere rode dingen erop; (boeken)plankjes, uitgezaagde figuren o.i.d?
Rode vlakken op de muur met iets kleinere fotolijstjes ervoor?
dinsdag 27 augustus 2013 om 16:53
Wil je vriend een warme/ een uitgesproken of vooral een rode tint op de muur?
En wil jij vooral niet die kleur/ vooral een rustige tint?
Als je vriend dol is op rood en jij vindt het best een mooie kleur maar niet voor een hele wand: Neem rode kussentjes en een groot schilderij met overwegend rood.
Vind hij de warme sfeer belangrijk en jij rood spuuglelijk: neem een aubergine-, roestbruine-, warm petrol- of een levertint op de muur.
Is vriend dól op rood en vind jij het de lelijkste uitvinding sinds Beth Ditto ( ) heroverweeg samenwonen. Of zoek een behang dat jullie allebei mooi vinden met een flintertje rood erin.
En wil jij vooral niet die kleur/ vooral een rustige tint?
Als je vriend dol is op rood en jij vindt het best een mooie kleur maar niet voor een hele wand: Neem rode kussentjes en een groot schilderij met overwegend rood.
Vind hij de warme sfeer belangrijk en jij rood spuuglelijk: neem een aubergine-, roestbruine-, warm petrol- of een levertint op de muur.
Is vriend dól op rood en vind jij het de lelijkste uitvinding sinds Beth Ditto ( ) heroverweeg samenwonen. Of zoek een behang dat jullie allebei mooi vinden met een flintertje rood erin.
dinsdag 27 augustus 2013 om 16:56
quote:Tashy schreef op 27 augustus 2013 @ 16:53:
donkerrood lijkt me erg de kamer klein maken. Ik zou ook voor de donkerrode accesoires gaan maar nooit een hele muur dan wordt het gelijk zo'n donker hol.Dat ligt heel erg aan de wand. Lever of donkergrijs kan de kamer ook klein maken en donker, maar als je de juiste muur kiest, maakt het niet heel veel uit. (En als je een lichte ruimtelijke ruimte ook niet. Wél als je al een donker, klein hol hebt.)
donkerrood lijkt me erg de kamer klein maken. Ik zou ook voor de donkerrode accesoires gaan maar nooit een hele muur dan wordt het gelijk zo'n donker hol.Dat ligt heel erg aan de wand. Lever of donkergrijs kan de kamer ook klein maken en donker, maar als je de juiste muur kiest, maakt het niet heel veel uit. (En als je een lichte ruimtelijke ruimte ook niet. Wél als je al een donker, klein hol hebt.)
dinsdag 27 augustus 2013 om 17:02
Okergele muur met donkerrode accessoires (wat een woord zeg)
Zoiets, maar dan wat rustiger
http://livwow.nl/wp-conte ... 2/08/seventies-behang.jpg
Zoiets, maar dan wat rustiger
http://livwow.nl/wp-conte ... 2/08/seventies-behang.jpg
dinsdag 27 augustus 2013 om 17:13
Bedankt voor al jullie reacties!
Vriend wilt vooral wat meer kleur dan neutraal en vindt donker rood heel mooi, vandaar.
Mijn kleur muur en rode accesoires is nog te doen, aubergine vind ik zeker ook een optie!
De roze wand op de foto is ook mooi om te zien, maar om het in mijn eigen woonkamer te hebben, weet ik nog zo net niet, haha.
Terrakleur ben ik niet zo'n fan van eigelijk.
Zoals vele van jullie ook aangeven vind ik een neutrale wand ook praktisch, en met de accesoires is er altijd nog kleur te creeëren. Nu mn vriend nog overtuigen!
Fijn hoor die tips
Vriend wilt vooral wat meer kleur dan neutraal en vindt donker rood heel mooi, vandaar.
Mijn kleur muur en rode accesoires is nog te doen, aubergine vind ik zeker ook een optie!
De roze wand op de foto is ook mooi om te zien, maar om het in mijn eigen woonkamer te hebben, weet ik nog zo net niet, haha.
Terrakleur ben ik niet zo'n fan van eigelijk.
Zoals vele van jullie ook aangeven vind ik een neutrale wand ook praktisch, en met de accesoires is er altijd nog kleur te creeëren. Nu mn vriend nog overtuigen!
Fijn hoor die tips
dinsdag 27 augustus 2013 om 19:50
Ik heb zelf lichtgele muren in de woonkamer. Zeker niet saai, maar wel rustig genoeg. En het combineert goed met rood, ik heb een knalrode bank! Donkerrood heb ik in de gang, het is een jaren '30 huis met van die latjes op heuphoogte en de onderkant is dus geverfd. Donkerrood zou ik zelf voor de woonkamer nogal overweldigend vinden, alhoewel ik best van kleur hou. Kun je je vriend niet overhalen/ tegemoet komen met donkerrood op wat andere muren?
dinsdag 27 augustus 2013 om 21:17
quote:aaiko_modstrom schreef op 27 augustus 2013 @ 17:24:
ik zou het zo neutraal mogelijk houden! rood maakt je agressief hoor. En een donkere kleur maakt de kamer klein. less is more denk ik dan.
kijk voor inspiratie anders op:
welke.nl of pinterest.com
Voor een beetje slome duikelaar als ik is rood erg nuttig. Niet agressief maar assertief en actief.
Less is more: alleen rood dan maar?
ik zou het zo neutraal mogelijk houden! rood maakt je agressief hoor. En een donkere kleur maakt de kamer klein. less is more denk ik dan.
kijk voor inspiratie anders op:
welke.nl of pinterest.com
Voor een beetje slome duikelaar als ik is rood erg nuttig. Niet agressief maar assertief en actief.
Less is more: alleen rood dan maar?