sausklaar laten stucen
zondag 4 augustus 2013 om 10:59
Even een vraag.
Ik heb een nieuwbouw woning en deze is vorige week gestuct.
Afspraak was dat het saus/schilderklaar gestuct zou worden.
Nu zijn de wanden dus niet strak, de overgang van wand naar plafond ziet er niet uit en ik ben dus ook behoorlijk boos geworden.
Nu kreeg ik te horen: ja mevrouw, u moet zelf nog even een schuurpapiertje over de wanden halen om de oneffenheden weg te schuren, en de overgang van wand naar plafond moet nog gekit worden.
Mijn idee van saus/schilderklaar is dat ik een roller kan pakken en mijn kleur op de wand kan gaan aanbrengen, en dat dat er dan perfect egaal en strak uitziet.
Ben ik nou gek of niet?
Iemand ervaring?
Ik heb een nieuwbouw woning en deze is vorige week gestuct.
Afspraak was dat het saus/schilderklaar gestuct zou worden.
Nu zijn de wanden dus niet strak, de overgang van wand naar plafond ziet er niet uit en ik ben dus ook behoorlijk boos geworden.
Nu kreeg ik te horen: ja mevrouw, u moet zelf nog even een schuurpapiertje over de wanden halen om de oneffenheden weg te schuren, en de overgang van wand naar plafond moet nog gekit worden.
Mijn idee van saus/schilderklaar is dat ik een roller kan pakken en mijn kleur op de wand kan gaan aanbrengen, en dat dat er dan perfect egaal en strak uitziet.
Ben ik nou gek of niet?
Iemand ervaring?
zondag 4 augustus 2013 om 17:00
quote:ilovejunkfood schreef op 04 augustus 2013 @ 16:50:
@Betjebig
Ik heb zelf de stucadoor ingehuurd.Dan vind ik dat je terecht eisen stelt. Overigens heb ik hier in een van de gestukte kamers ook zelf gekit (een rotklus), maar dat was omdat de stukadoor anders alleen voor het kitten moest terugkomen. Het was wel helemaal glad overal.
@Betjebig
Ik heb zelf de stucadoor ingehuurd.Dan vind ik dat je terecht eisen stelt. Overigens heb ik hier in een van de gestukte kamers ook zelf gekit (een rotklus), maar dat was omdat de stukadoor anders alleen voor het kitten moest terugkomen. Het was wel helemaal glad overal.
zondag 4 augustus 2013 om 17:12
zondag 4 augustus 2013 om 19:28
Kitten hoort niet bij stucen.
Als stukadoor dat doet is t service, degene die schilderd moet kitten.
Als de stucadoor nog bezig is in andere kamer of zo die week doet hij t vaak wel ff.
Maar t kan pas als gips droog.
Maar de wanden horen helemaal netjes te zijn. Nee je hoort niet zelf nog te moeten schuren...
Als stukadoor dat doet is t service, degene die schilderd moet kitten.
Als de stucadoor nog bezig is in andere kamer of zo die week doet hij t vaak wel ff.
Maar t kan pas als gips droog.
Maar de wanden horen helemaal netjes te zijn. Nee je hoort niet zelf nog te moeten schuren...
zondag 4 augustus 2013 om 21:28
toevallig vorige week laten stucen. echt heel mooi glad. alleen kleine plekjes moesten we zelf naschuren met een papiertje. (denk aan rond stopcontacten)
kitten niet nodig, super netjes gestuct. maar zouden we dus eventueel zelf moeten doen, gips moet droog zijn.
was trouwens 10 euro per m2 kwijt...
kitten niet nodig, super netjes gestuct. maar zouden we dus eventueel zelf moeten doen, gips moet droog zijn.
was trouwens 10 euro per m2 kwijt...