Sauzen van vinylbehang

15-09-2016 14:22 7 berichten
Iemand hier ervaring mee? Het vinyl is erg vergeeld..denk een stevige roker..sowieso eerst schoonmaken lijkt me?
Opnieuw behangen zou ik doen. Weg met die rommel, zit vol met nicotine.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er ook afhalen. Nicotine trekt door verf heen dus dat moet je heel goed schoonmaken en dan laat het waarschijnlijk toch los. Als het zou lukken is geverfd behang verwijderen helemaal een rot klus dus als je over een paar jaar wat anders wil (of het blijkt toch niet mooi te worden) kun je dan helemaal flink aan de slag. Ik zou het er dus nu meteen aftrekken en opnieuw behangen of schilderen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Schoonmaken met St. Marc en dan sauzen is een oplossing. Echter bestaat dan nog de kans dat restanten nicotine er weer doorheen komen. Dit kan je voorkomen door eerst te fixeren met een voorstrijk.

Voor nu meer werk, maar effectiever is het behang verwijderen en nieuw behang. Met sauzen is het afwachten of de nicotine er weer doorheen komt, met ene nieuw behang heb je dit niet.
Ik dacht dat je het over een nieuw recept had

Ik heb het vaak gewoon overgeschilderd. Soms met wat verdunde ammoniak schoongemaakt, maar ook gewoon eroverheen geverfd met goed merk latex.
Waarom zou je dat willen? Is toch veel frisser om alles er af te halen en opnieuw te behangen. De geur blijf je echt wel ruilen ook van de nicotine.

Je kan altijd behang erop plakken wat je weer kan schilderen alleen kom ik nu niet op de naam. Maar echt, verwijder het oude, vieze, stinkende behang.
Hier hebben wij het glasvezel behang eerst schoon gemaakt met amoniak en later met een nicotine schoonmakend goedje, geen idee wat het precies was, gekregen van een vriend die schilder is. Uiteindelijk hebben we 2 of 3 lagen verf er op moeten smeren.

Maar ik weet niet of je dit moet willen doen met vinylbehang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven