Schilderen: lime groen mengen

08-01-2012 11:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan t schilderen. Dacht dat ik lime groen had gekocht, maar op t doek is t toch iets meer ( midden) appeltjes groen. Zou ik er een beetje geel door moeten mengen om het meer lime groen te krijgen? Met wit wordt het denk ik meer mintgroen, of niet?
Maak met geel en beetje wit een citroengele tint. Voeg daar wat van je groen bij.

(vanuit de lichtste kleuren mengen bespaart verf)
Heb je het al laten drogen? De kleur verandert namelijk nog.
En naast welke kleuren plaats je het? Omliggende kleuren beinvloeden ook de perceptie.
Ik voel me geroepen

Het hangt misschien ook van de achtergrond af, waarop de verf nu zit, verf je over wit heen of over een tint van iets.

Is het te verven oppervlak in een lichte hoek (bij daglicht via raam) of in een donker hoek.

Als de verf eenmaal droog is, kan de kleur anders zijn.

Zou even wachten met over verven, anders pakken de al iets drogere delen niet en krijg je misschien een soort vlekken.
Hey, leuk die reacties!

De achtergrond is nog wit, de kleur ernaast is goud. Het is nu droog, en of ik het bij t raam houd of in de ( donkedere ) kamer, het blijft meer appeltjes groen.... T zou gewoon net iets mooier zijn als t meer richting lime kleur zou zijn.
Als het een beetje naast de goede kleur zit kan dat door het bijmengen van geel. Aangezien geel en wit de dominante kleuren zijn in lime heb je er mogelijk veel van nodig om de juiste tint te krijgen.
it's a big club and you ain't in it
Ik zou het eerst testen met een lepeltje verf op een schotelje.
Mocht het te fel worden dan een heel klein tikje zwart toevoegen. Het tipje van een luciferhoutje.
Misschien ten overvloede, maar ik kreeg ooit een andere kleur dan ik wilde.... en later bleek dat ik gewoon niet goed geroerd had voor ik begonnen was.

De kleur zat nog onderin de pot zegmaar....
@rionyriony

Vandaar de tip om eerst een felgeel/wit te nemen en daar het groen aan toe te voegen.
Thanks allemaal. T is gelukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven