Schilderen met Bob Ross

19-07-2019 22:26 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doet iemand van jullie dat?

Tegenwoordig zijn er weer herhalingen op tv waarin hij, a happy little tree near a mountain, zet. Ik vraag me af of het echt zo makkelijk is als het lijkt, al zijn de technieken eenvoudig en worden lastige zaken als mensen en dieren weggelaten. Zelf heb ik me er nog niet aan gewaagd.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

A little bit of Vandijckbrown
Ik zit nu te kijken :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om te kijken , ik wil ooit nog een workshop doen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder deed ‘Bob Ross’ schilderijen. Leuk dat het weer op herhaling is. Kan het mij nog zo goed herinneren... “Is mama weer aan het schilderen? Ssssshhhhht! Laat in godsnaam je moeder wat kliederen!”

Vond zijn stem ook echt zo rustgevend.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja, ik blijf ook hangen als ik er langs zap. Maar het is wel superkitsch in het kwadraat en altijd een variatie op hetzelfde thema. Maar als programma is het wel onderhoudende slow-tv.
Is Bob weer op de buis?

Ik keek vroeger zo graag naar Bob Ross die zijn tafereeltjes schilderde. Ik wil ook een happy tree in Van Dyk brown schilderen!

*Gaat nu op zoek naar een cursus*
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, mijn man kijkt dit vaak.
Even gekeken voor workshops maar dat lijken met name groepsuitjes te zijn.. Je kunt makkelijker ergens voor 5 boeken dan voor 1 of 2
Van zijn wikipedia: Hij zat boordevol vriendelijke, aforistische uitspraken. Zo duidde hij een boompje dat hij zojuist had geschilderd bij voorkeur aan als een "happy little tree" (een "vrolijk boompje"). Het boompje was echter pas écht vrolijk als Ross er nog een boompje naast schilderde, immers: "even a tree should have a friend" ("zelfs een boom heeft een vriend nodig"). Ook wolkjes hadden volgens Ross vrienden nodig.

Het was een heerlijke man! Ik kreeg altijd zin in schilderen, nooit gedaan overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens geprobeerd op die manier maar dat werd echt 3x niks hoor.Ziet er simpel uit maar.. Ik ben wel benieuwd wat de mensen die die workshop gaan volgen er van bakken . Foto's zijn welkom
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Plakken lukt niet, alleen linken:

http://imgur.com/gallery/xSGsQGY

http://imgur.com/gallery/hRqI1jc

Eentje van mij, eentje van mijn vriend. Uurtje werk, misschien anderhalf :)
.
impala schreef:
20-07-2019 18:38
Plakken lukt niet, alleen linken:

http://imgur.com/gallery/xSGsQGY

http://imgur.com/gallery/hRqI1jc

Eentje van mij, eentje van mijn vriend. Uurtje werk, misschien anderhalf :)

Ziet er goed uit, hoor. Doe je het nog wel eens, of bleef het bij een eenmalig iets?
impala schreef:
20-07-2019 18:38
Plakken lukt niet, alleen linken:

http://imgur.com/gallery/xSGsQGY

http://imgur.com/gallery/hRqI1jc

Eentje van mij, eentje van mijn vriend. Uurtje werk, misschien anderhalf :)
Wat ontzettend leuk en wat goed gelukt. Geweldig!!!
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
20-07-2019 19:10
Ziet er goed uit, hoor. Doe je het nog wel eens, of bleef het bij een eenmalig iets?
Nee ik doe het nooit meer. Het materiaal is erg duur. En zonder begeleiding lukt het ook niet zo goed denk ik :)
Maar ik zou het wel nog een keer willen doen, want het was echt heel erg leuk. We hadden allebei nog nooit geschilderd!
.
Alle reacties Link kopieren
Hele slechte schilderwerkjes maakte Bob Ross , verschrikkelijk om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
20-07-2019 19:29
Hele slechte schilderwerkjes maakte Bob Ross , verschrikkelijk om naar te kijken.
Je vergeet iets in je post: dat jij dat vindt over zijn schilderijen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
20-07-2019 10:29
Wat leuk, mijn man kijkt dit vaak.
Even gekeken voor workshops maar dat lijken met name groepsuitjes te zijn.. Je kunt makkelijker ergens voor 5 boeken dan voor 1 of 2
Dan maken we toch een groepje :) Ik wil wel hoor!
.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-07-2019 19:33
Je vergeet iets in je post: dat jij dat vindt over zijn schilderijen.
Er zit geen ziel in, geen eigenheid, het is een kunstje.
swannie12 schreef:
20-07-2019 20:02
Er zit geen ziel in, geen eigenheid, het is een kunstje.
Maar wel een leuk en grappig kunstje met een leuk resultaat.
Mijn stijl is het ook niet, maar keek er graag naar.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
20-07-2019 20:06
Maar wel een leuk en grappig kunstje met een leuk resultaat.
Wat je leuk noemt.
Ik zie nog veel liever een schilderwerkje van een peuter/kleuter,
Dat is tenminste origineel en geen "kunstje".
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 19:42
Dan maken we toch een groepje :) Ik wil wel hoor!
Ha ha ja dan zijn we al met drie. Nog twee erbij, wie weet krijgen we dat voor elkaar
Alle reacties Link kopieren
Het staat me bij dat hij alle schilderijen gedoneerd heeft aan het televisiestation dat hem groot heeft gemaakt. Die zaten er ook niet op te wachten.

Ik geef swannie2 gelijk. Het is een maniertje, een gimmick. Ik vind het niet mooi. ik heb wel uren en uren naar zijn programma's gekeken.
tonkje schreef:
20-07-2019 19:33
Je vergeet iets in je post: dat jij dat vindt over zijn schilderijen.
Normaal gesproken is het logisch dat een subjectieve uitspraak een persoonlijke mening betreft en dus hoef je dat er niet expliciet bij te vermelden. Maar in het geval van kunst heb je wel degelijke goede en slechte kunst en alle gradaties ertussen. Ross maakte bagger, kitscheriger dan kitsch, Het is geen kunst, het zijn snel in elkaar geflanste schilderijtjes met een vast thema en een vaste opzet, zonder enige financiële, artistieke of cultuurhistorische waarde. Het feit dat er workshops zijn waarin je in sneltreinvaart hetzelfde trucje leert zegt genoeg. Je kunt ze mooi vinden of niet mooi vinden, maar dat zegt in het geval van kunst niets.

Maar wat maakt het uit, het is leuk om hem bezig te zien en ik kan me voorstellen dat het best aardig is om het een keer zelf proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wie bepaalt dat, of het wel of niet van kunstcultuurhistorische waarde is? Hij hangt op dit moment in een art museum in Chicago.
En ik denk dat de schilderijen ook best veel geld waard zijn, omdat veel mensen er een willen hebben en ze vrijwel niet te koop zijn. Schaarse goederen zijn kostbaar.

Now, as The Art Newspaper reports, Bob Ross finally has paintings featured in a museum exhibition, 24 years after his death.


https://www.theartnewspaper.com/news/ha ... reputation

Why has it taken art museums so long to show the work of Bob Ross, the late, legendary 1980s TV painter beloved by millions? A new group show in Chicago is aiming to change that and move Ross’s evaluation from the king of kitsch to a conceptual artist. New Age, New Age: Strategies for Survival, at the DePaul Art Museum in Chicago (until 11 August), positions Ross not as a mere novelty but as the forefather of a newer self-help trend in contemporary art.

Four oil landscapes created by Ross for his Joy of Painting TV show are exhibited alongside works by Rashid Johnson, Tony Oursler, Mai-Thu Perret, Robert Pruitt and others.

“Put aside your prejudices of Bob Ross and think of him as a true artist,” says the museum’s director and curator Julie Rodrigues Widholm, who likens the painter’s reputation to Frida Kahlo’s.
impala wijzigde dit bericht op 20-07-2019 23:30
51.49% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Over de prijs van zijn werk :

Ross’s market is also largely untested. To find a Ross painting for sale today you would have to turn to risky private sales, or to eBay, where a couple of successful auctions made $18,900 and $12,633, according to Jessie Schiewe on the OK Whatever website
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 23:13
Wie bepaalt dat, of het wel of niet van kunsthistorische waarde is? Hij hangt op dit moment in een art museum in Chicago.

Het is niet van kunsthistorische waarde en gaat dat ook nooit worden.
Dat er werk van hem in een museum hangt, zegt mij niks, er hangt wel meer zooi in een museum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven