Schilderen met Bob Ross

19-07-2019 22:26 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doet iemand van jullie dat?

Tegenwoordig zijn er weer herhalingen op tv waarin hij, a happy little tree near a mountain, zet. Ik vraag me af of het echt zo makkelijk is als het lijkt, al zijn de technieken eenvoudig en worden lastige zaken als mensen en dieren weggelaten. Zelf heb ik me er nog niet aan gewaagd.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Blijenvrij schreef:
23-07-2019 07:55
Jammer dat iets wat als leuk topic begon zo om zeep wordt geholpen door een paar galbakken die de zon niet in het water kunnen zien schijnen.
Ja...

Eigenlijk wel een goeie voor dit topic: overig/viva-moodkillers/list_messages/4 ... #p30174595
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben gewoon wat te weinig happy trees in hun leven. :D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-07-2019 12:17
Ze hebben gewoon wat te weinig happy trees in hun leven. :D
:proud:
.
tonkje schreef:
23-07-2019 12:17
Ze hebben gewoon wat te weinig happy trees in hun leven. :D
Even a galbak needs a friend :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ermee eens dat het werk van Bob Ross géén kunst is, en weinig kunsthistorische waarde heeft. Cultuurhistorisch gezien zal het een 'houdbaarheidsdatum' hebben, die vooral geld voor de mensen die (net als ik) avond aan avond zat te kijken naar zijn happy little trees. Nadat 'wij' zijn gaan hemelen, zal de invloed van Ross enorm afnemen, de generaties na ons zullen niet meer weten wie hij is. En dat is helemaal niet erg. Ross heeft een grote groep mensen erg blij gemaakt, niet zozeer met zijn schilderijtjes, maar vooral vanwege het programma, met zijn fantastische one-liners en kalmerende stem. Ik ben gróót fan van het programma, kan er uren naar kijken, maar ik snap ook dat zijn werk kitsch met een grote K is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
23-07-2019 12:45
Ik ben het ermee eens dat het werk van Bob Ross géén kunst is, en weinig kunsthistorische waarde heeft. Cultuurhistorisch gezien zal het een 'houdbaarheidsdatum' hebben, die vooral geld voor de mensen die (net als ik) avond aan avond zat te kijken naar zijn happy little trees. Nadat 'wij' zijn gaan hemelen, zal de invloed van Ross enorm afnemen, de generaties na ons zullen niet meer weten wie hij is.
Hij heeft inmiddels, na 25 jaar, al een hele nieuwe generatie volgelingen.
.
quattro-stagioni schreef:
23-07-2019 12:31
Even a galbak needs a friend :heart:
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-07-2019 12:48
Hij heeft inmiddels, na 25 jaar, al een hele nieuwe generatie volgelingen.
Dat kan, maar op historische basis is 25 jaar héél erg kort. Het werk, én het programma hebben geen eeuwigheidswaarde. Dat is ook helemaal niet erg uiteraard, als wij er maar plezier van hebben gehad...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven