schilderen trap

23-02-2012 10:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wij gaan de trap schilderen.

hoe hebben jullie dat gedaan,terwijl je in huis woont met kinderen.

hebben jullie de treeen om en om gedaan,of de trap in 1 keer gedaan en zo ja,hoe lang heb je er niet op gelopen?
Om en om!!
In 1 keer en een nachtje weg :P
om en om, of een weekend in de woonkamer slapen.
Om en om en voor kind campingbedje en verschonen etc. beneden.
Red,

jou idee is nog niet eens zo slecht,we maken er dan gewoon een kampeerweekend van met de kinderen.

dat ik daar zelf niet opgekomen ben haha.
zou 24 uur drogen genoeg zijn??
In een keer. Kind uit logeren en mijn man en ik beneden op ons matras. Was een hele romantische avond/ nacht :D
Om en om, en minimaal 24 uur laten drogen en dan alleen met sokken de trap op en af.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je hem ook in de grondverf moet zetten kan het allemaal wel wat langer duren. Schuren, grondverf, oneffenheden vullen/vlak maken, weer schuren, weer grondverf, weer schuren en dan pas het echte werk.
Hou er wel rekening mee dat je mogelijk meer lagen moet aanbrengen. De meeste trappen zijn van vurenhout en worden intensief gebruikt, dan is een paar lagen harde lak, bij voorkeur van die stroeve anti-slip-lak, noodzakelijk. Kan nog steeds met een weekendje weg, maar zorg dan wel dat je dicht bij genoeg bent om zelf nog even terug te gaan om de volgende laag aan te kunnen brengen.
Spreuken 18:2
Oh, ik heb een oud huis met een oude trap. Dus dat scheelt :(
Inderdaad om en om.
Lak op waterbasis? Die kan je met een föhn drogen. De eerste dag wat oude lappen eroverheen tot het uitgehard is.

Google ook eens op de bekendste verfmerken. Die worden namelijk steeds beter.
it's a big club and you ain't in it
Toch in een keer en ergens anders slapen. De verf is de volgende dag echt droog.

En van boven naar beneden schilderen.... Anders wordt het een eenzame nacht.
Ik wil ook graag mn trap verven, maar zie er tegenop om bovenstaande reden..

Ik lees net dit: Het verven zelf

Zoals gezegd heb je voor het verven van je trap in principe genoeg aan een roller en een goede ronde kwast. De hoekjes en randjes doe je in principe met de kwast en de rest met de roller. Nadat je de trap goed hebt schoongemaakt, ontdaan van vuil, eventuele lijmresten, beschadigingen hebt opgevuld en hebt opgeschuurd (met een korrel 100 schuurpapier) is het tijd voor het verven zelf.

Zet eerst de trap in de grondverf. Wanneer er onvolkomendheden tevoorschijn komen, kan je deze nog wegwerken. Na de eerst laag grondverf, weer even opschuren (ditmaal met een korrel 150 schuurpapier) en wederom gronden. Eventuele onvolkomenheden weer repareren, de trap weer opschuren om vervolgens met het afschilderen te beginnen.

Probeer bij het afschilderen zoveel mogelijk in de breedte, met de naden mee, te verven. Op deze manier krijg je de meest mooie constante verflijnen. Wanneer de eerste laag de traptrede niet geheel dekt is dit niet erg. Er moet dan gewoon nog een extra laag worden aangebracht. Twee of meer lagen verf geeft een mooiere uitstraling en is tevens (niet onbelangrijk) slijtvastiger dan een enkele laag. Let wel dat je na iedere laag de verf goed laat drogen, de laag heel lichtjes opschuurt en reinigt met een ammoniak en water mengsel (zoals reeds besproken in het hoofdstuk over ontvetten).

Let bij het verven van de treden er wel op dat je deze om en om verft. Het wordt anders een beetje lastig om de trap op en neer lopen.
Ik heb links en rechts gedaan. Dat snapten de katten ook beter

Twee lagen grond en een laag lak, en halve maantjes erover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven