schilderwerk: scheuren en bobbels

12-07-2013 16:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hoop op jullie expertise. Paar maanden geleden als brave huiseigenaren ons buitenschilderwerk aan oa de voorgevel (kozijnen en hout afgetimmerde erker) laten uitvoeren. Zag er mooi uit. Zag, want nu een paar maanden later al, zijn er scheuren in gevallen en zitten er op meerdere plaatsen bobbels. Schilder komt volgende week kijken, maar riep uiteraard al dat er dan vocht door van buiten naar binnen ofzo zijn geslagen.

Heb geen verstand van schilderwerk, maar wel dat dit geen goede kwaliteit is. Maar voordat hij zich op vanalles gaat beroepen dat buiten zijn schuld is, dan had hij toch moeten aangeven dat dat zo was? Hij weet dan toch dat hij niet aan kwaliteit kan voldoen? Dan had hij vocht moeten meten oid?

Overigens, ik begrijp niet hoe er van binnen vocht zou komen, aan de binnenkant hebben we geen vocht probleem.

Iemand weleens met dit bijltje gehakt en hoe zorg ik dat ik niet met een kluitje het riet ingestuurd wordt?

Dank!
Klinkt als de verkeerde verf, maar neem aan dat de schilder wel weet welke verf ie voor welke klus moet pakken, dus die gedachte laat ik los.

Ik neem aan dat er al schilderwerk op zat. Was dat in dezelfde toestand? Dus ook met scheuren en bobbels? Als dat het geval is, dan vind ik het niet zo raar dat het nieuwe schilderwerk het zelfde probleem geeft. Want de oorzaak is niet verholpen (denk aan het overschilderen van schimmel, daar is de schimmel ook niet mee weg). Al vind ik het in dat geval de taak van de schilder jou daarop te wijzen.

Was het vorige schilderwerk wel gewoon netjes, maar gewoon toe aan een verfrissingsbeurt, dan zou ik voet bij stuk houden en de 'fout' bij de schilder leggen.

Edit: Heb je de schilder/schildersbedrijf al eens gegoogled op ervaringen van andere klanten?
Hier valt niet over te oordelen zonder het gezien te hebben. Er kunnen vele oorzaken zijn. Vraag anders een andere schilder om zijn visie.
Tja... die schilder had dan moeten zien dat de ondergrond niet goed is, dat vind ik ook. Er een laag overheen smeren ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar dan hou je jezelf en de klant voor de gek. Waren de kozijnen (deels) rot? Ik denk dat deze schilders de verf op nat (rot) hout hebben opgebracht. En nu, nadat het een aantal dagen warm weer is geweest, laat de boel dus los.

Het kan ook zijn dat ze niet goed hebben ontvet, waardoor de verf niet hecht. Maar dat probleem komt meestal wat later pas aan de orde.
quote:_origami_ schreef op 12 juli 2013 @ 16:49:

Klinkt als de verkeerde verf, maar neem aan dat de schilder wel weet welke verf ie voor welke klus moet pakken, dus die gedachte laat ik los.

Ik neem aan dat er al schilderwerk op zat. Was dat in dezelfde toestand? Dus ook met scheuren en bobbels? Als dat het geval is, dan vind ik het niet zo raar dat het nieuwe schilderwerk het zelfde probleem geeft. Want de oorzaak is niet verholpen (denk aan het overschilderen van schimmel, daar is de schimmel ook niet mee weg). Al vind ik het in dat geval de taak van de schilder jou daarop te wijzen.

Was het vorige schilderwerk wel gewoon netjes, maar gewoon toe aan een verfrissingsbeurt, dan zou ik voet bij stuk houden en de 'fout' bij de schilder leggen.

Edit: Heb je de schilder/schildersbedrijf al eens gegoogled op ervaringen van andere klanten?

Ik mag toch hopen dat een vakschilder, Niet over schimmel en hobbels verft.

Dan kun je net zo goed zelf een kwast er overheen gooien.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Een paar maanden geleden de buitenboel laten schilderen, hoe waren toen de weersomstandigheden? Was het toen niet 'n vochtige, natte periode? Bobbels van de verflaag duiden op niet (onvoldoende) hechten van verflaag op ondergrond. Ondergrond niet droog maar te vochtig, ondergrond niet (voldoende) ontvet kan bobbels na verloop van tijd (nu het droog, warm, zonnig weer is) opleveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven