Schimmel (2)

01-12-2013 19:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erachter gekomen dat de schimmel in mijn kamer een gevolg is van een kapotte regenpijp. Mijn huisbaas is niet heel behulpzaam, al is het zijn taak dit probleem op te lossen.

Hij komt een keer per week langs om nog eens te checken wat er nu eigenlijk aan de hand is en lost hier en daar nog klusjes op waarvan ik hem nooit heb gevraagd het op te lossen. Al met al duurt het nu al drie weken voor hij eindelijk actie onderneemt (gebeurt hopelijk deze week).

Probleem is dat hij deze week aan de regenpijp gaat peuteren, maar hij zei over mijn schimmelprobleem: "ach, dat behang je toch lekker opnieuw?"

Lijkt me niet dat schimmel zich tegen laat houden door een laagje papier, dus ik heb er vandaag chloorbleek op gesprayd. Maar het vocht komt dus van buiten. Heeft het dan wel zin om het op het oppervlak van mijn muur te smeren? Ik bedoel: de hele muur is doordrenkt van regenwater. Schimmel is vet ongezond...

(Het feit dat dit eigenlijk een taak is van mijn huisbaas even daar gelaten. Die man is wel zo verschrikkelijk, ik wil niet langer dan nodig ruzie met hem maken en verhuis zo snel mogelijk. Maar tot die tijd wil ik een 'gezonde' kamer)
De huurcommissie inschakelen.

http://www.huurcommissie.nl/
Nee, het gaat mij nu even net om het probleem met de huisbaas zelf, maar om de schimmel. is chloor genoeg?

Het verhaal eromheen was gewoon even stoom afblazen ;)
Wat bedoel je met chloor bleek sprayen? Je weet dat het vernevelen en daarmee inademen van chloor gevaarlijk is?
In een glassex-fles gedaan en erop gespoten
quote:Habibti schreef op 01 december 2013 @ 19:36:

Wat bedoel je met chloor bleek sprayen? Je weet dat het vernevelen en daarmee inademen van chloor gevaarlijk is?Hoe gevaarlijk? Als in: moet ik me nu zorgen gaan maken?
In mijn huis was dit ook, heb woningbouw aangestuurd tot een isolatie laag (aan te brengen breng je net op als muurverf ) daarover een latex om alles weer keurig wit te krijgen. Die laag houdt vocht en schimmel buiten. Nu jaren later, resultaat nog steeds super.
Dat lijkt mijn oude huisbaas wel....

Toen ik er kwam wonen donderde het behang gewoon van de muur....

Ik sprak mijn huisbaas erop aan en die antwoordde doodleuk; Ja maar je moet het behang er ook niet af halen.

Waarop ik antwoordde; Dat heb ik niet hoeven doen, het kwam uit zichzelf al naar beneden storten.

Hij had later een of ander schimmeldodend verfje, maar dat was veel te weinig. ik heb uiteindelijk zelf de verschimmelde voorzetwand verwijderd en een nieuwe voorzetwand gemaakt. Je kunt zeggen dat het de taak is van de huisbaas, maar de meeste huisbazen doen niet zoveel. Dan kun je het beter zelf oplossen. Ik moet er niet aan denken om in een woning met schimmel te wonen. Dat is echt slecht voor je gezondheid.

Hvm
Google even 'inademen chloordamp'. Dat moet je echt niet meer doen. Je kunt het gewoon op een spons doen en over het behang wrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven