Schimmel Birkenstocks

20-04-2019 19:21 12 berichten
Ik dacht vandaag, laat ik m'n Birkenstocks weer eens aan doen.. Zitten er witte schimmelplekjes op het voetbed. Gatver!

Hoe kan ik dit het beste schoon maken? Vind het zonde om ze weg te gooien want ik heb er net 1 zomer op gelopen.
Gok dat het kalkuitslag van zweet van je voeten is.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat jammer! Waar had je ze liggen dan? En gewoon even oppoetsen lukt ook niet, gewoon met een (vochtig) doekje en eventueel afwasmiddel?

Via google:

Ga je Birkenstocks schoonmaken zorg dan voor een emmer met water en zeer zachte schoonmaakmiddelen zoals groene zeep of babyshampoo. Maak hier een sopje mee en pak een schone doek. Maak de doek nat met het sopje en maak ook het voetbed van je Birkenstocks een klein beetje nat met het sopje.

En dan in de zon te drogen leggen?
Ik heb ze na de zomer schoon gemaakt met water en wat vloeibare zeep. Daarna droog gedept, goed laten drogen en toen gewoon onderin in een kleding kast gezet waar ik ze vandaag weer uit haalde. Zal ze morgen nog eens schoon maken en dan buiten laten drogen, hopelijk is het dan weg.
doorzichtige azijn erop spuiten?
positivodo schreef:
20-04-2019 19:24
Gok dat het kalkuitslag van zweet van je voeten is.
Hoe ziet dat eruit dan?
TsumTsum schreef:
21-04-2019 09:33
Hoe ziet dat eruit dan?
Kan zout uit zweet zijn, maar net zo goed schimmel.

https://nl.wikihow.com/Birkenstocks-schoonmaken
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ze nu nog een keer wat extra schoon gemaakt met verdunde azijn en daarna met een beetje water en handzeep. Mijn Birkenstock zijn niet van leer maar dat Birko Flor. De witte vlekjes lijken weg te zijn maar ze moeten nog verder drogen.
TsumTsum schreef:
21-04-2019 11:20
Ik heb ze nu nog een keer wat extra schoon gemaakt met verdunde azijn en daarna met een beetje water en handzeep. Mijn Birkenstock zijn niet van leer maar dat Birko Flor. De witte vlekjes lijken weg te zijn maar ze moeten nog verder drogen.
Maar het voetbed van alle Birkies zijn hetzelfde, op die van de volledig plastic na.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oja dat klopt. Als ik na het drogen weer de witte vlekjes zie ga ik eens met baking soda/zuiveringszout aan de slag zoals die wikihow.
Niet alles van wikihow geloven.
Baking soda is moeilijk te verwijderen.

Gewoon in de zon zetten.
Paddenstoel verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik heb er matten mee gedaan en de baking soda kan ik niet meer er af krijgen.
Uiteindelijk was de bakingsoda niet nodig, na de behandeling met azijn en daarna nog een keer handzeep was voldoende en de witte vlekken zijn nog steeds weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven