Schimmel wasmachine
zaterdag 5 januari 2013 om 23:42
zaterdag 5 januari 2013 om 23:44
zondag 6 januari 2013 om 00:01
zondag 6 januari 2013 om 00:06
zondag 6 januari 2013 om 00:47
Vriendin van me had serieus paddenstoelen achter de trommel omdat ze alleen op 30 graden waste. Monteur zei dat je eens in de zoveel tijd op 60 of 90 graden moet wassen, en dat idd wasmachinereiniger of vaatwasserreiniger er in ook af en toe moet. Voordat de baby er was deed ik dus eens in t half jaar wasmachinereiniger (bij drogisterij te krijgen) en af en toe wat dweiltjes en badlakens op 60. Nu was ik alle babydingen op 60 en mijn wasmachine ruikt ook echt een stuk minder muf! Gebruik geen wasverzachter overigens, kunnen we niet tegen.
zondag 6 januari 2013 om 01:40
- Altijd het wasmiddelbakje en de deur van de wasmachine open laten staan tussen de wasbeurten door.
- Stoppen met wasverzachter maar bij elke wasbeurt een wasbol schoonmaakazijn in de trommel zetten. Dat ontkalkt je machine, houdt de kleuren van je was mooier, werkt als wasverzachter, en gaat wasluis tegen.
- Minder wasmiddel gebruiken en je machine bij elke wasbeurt op "extra spoelen" zetten.
- Geen vloeibaar wasmiddel gebruiken maar poeder.
Als je deze tips opvolgt, hoef je nooit meer van die preventieve (soda-)wassen op 90 graden te doen en heb je nooit meer last van een muffe geur of schimmel in je wasmachine.
- Stoppen met wasverzachter maar bij elke wasbeurt een wasbol schoonmaakazijn in de trommel zetten. Dat ontkalkt je machine, houdt de kleuren van je was mooier, werkt als wasverzachter, en gaat wasluis tegen.
- Minder wasmiddel gebruiken en je machine bij elke wasbeurt op "extra spoelen" zetten.
Als je deze tips opvolgt, hoef je nooit meer van die preventieve (soda-)wassen op 90 graden te doen en heb je nooit meer last van een muffe geur of schimmel in je wasmachine.
zondag 6 januari 2013 om 08:42
zondag 6 januari 2013 om 20:27
quote:Java schreef op 06 januari 2013 @ 01:40:
- Altijd het wasmiddelbakje en de deur van de wasmachine open laten staan tussen de wasbeurten door.
Als je deze tips opvolgt, hoef je nooit meer van die preventieve (soda-)wassen op 90 graden te doen en heb je nooit meer last van een muffe geur of schimmel in je wasmachine.Moet de azijn er tegelijk in met het waspoeder? Ik had begrepen dat azijn juist het wasmiddel neutraliseert en dat je het ipv wasverzachter in het wasverzachterbakje moet doen. Maar dat moet dus anders?
Als je deze tips opvolgt, hoef je nooit meer van die preventieve (soda-)wassen op 90 graden te doen en heb je nooit meer last van een muffe geur of schimmel in je wasmachine.Moet de azijn er tegelijk in met het waspoeder? Ik had begrepen dat azijn juist het wasmiddel neutraliseert en dat je het ipv wasverzachter in het wasverzachterbakje moet doen. Maar dat moet dus anders?
zondag 6 januari 2013 om 21:55
Ik doe altijd een scheut azijn in het wasverzachterbakje. Ik was met waspoeder en ik gebruik nooit wasverzachter. Meestal was ik op 30 of 40 graden, hooguit 1 of 2 keer per jaar op 60. En ik heb nog nooit schimmel of stank gehad.
Oh ja, en dat ik het deurtje tussen de wasbeurten door altijd open laat staan spreekt voor zich. Ik dacht eigenlijk dat het wel algemeen bekend was dat je anders schimmel krijgt.
Oh ja, en dat ik het deurtje tussen de wasbeurten door altijd open laat staan spreekt voor zich. Ik dacht eigenlijk dat het wel algemeen bekend was dat je anders schimmel krijgt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 7 januari 2013 om 00:54
Dit zijn allemaal hele goede tips om schimmel te voorkomen, maar als je al schimmel in je wasmachine hebt, hoe kom je daar dan vanaf?
In mijn huurwoning staat een wasmachine waar schimmel in zit en ik heb al vanalles geprobeerd. -wasmachine reiniger, chloor, azijn, 90 graden. Maar de schimmel gaat er niet van weg... Iemand nog een gouden tip?
In mijn huurwoning staat een wasmachine waar schimmel in zit en ik heb al vanalles geprobeerd. -wasmachine reiniger, chloor, azijn, 90 graden. Maar de schimmel gaat er niet van weg... Iemand nog een gouden tip?