Schoenen opbergen

17-06-2019 16:04 52 berichten
Wie heeft er een goed idee voor het slim opbergen van je schoenen? Nu hebben we 2 dozen en slingeren en verder altijd schoenen door huis heen.
Idealiter moeten er zowel platte schoenen als hoge schoenen in opgeborgen kunnen worden.
Welk systeem hebben jullie thuis en is handig?
gizzmo-returns schreef:
17-06-2019 16:33
en gewoon de schoenen op de bodem van de kast zetten?
Kan, hebben we ook een tijd gedaan maar dat vond ik toch snel wat rommelig. En we hebben een stoffig huis met als hoogtepunt die kast, dus dat vond ik ook niet ideaal
Alle reacties Link kopieren
Op mijn slaapkamer heb ik een gammel schoenenrek, zo'n ding koop ik dus nooit weer.
Verder staan er op de trap allemaal schoenen en dankzij kids door het hele huis soms ook nog. Slippers, sandalen allemaal rommelig in een grote bewaartas wat ooit ergens bij zat en me wel handig leek.
Ik heb ook geen ideale oplossing.
justagirly schreef:
17-06-2019 16:36
Op mijn slaapkamer heb ik een gammel schoenenrek, zo'n ding koop ik dus nooit weer.
Verder staan er op de trap allemaal schoenen en dankzij kids door het hele huis soms ook nog. Slippers, sandalen allemaal rommelig in een grote bewaartas wat ooit ergens bij zat en me wel handig leek.
Ik heb ook geen ideale oplossing.
Welk schoenenrek is dat? Dan weet ik welke ik niet moet kopen :-D
Mijn pumps heb ik op gordijnstangen hangen. Heel overzichtelijk.

De rest heb ik opgeborgen in Kallax kasten met opbergbox. Laarzen bij laarzen etc en op kleur.

Je zou met veel platte schoenen ook planken kunnen gebruiken als je de hoogte in wil gaan.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:07
19.75% gewijzigd
safrat schreef:
17-06-2019 17:03
Mijn pumps heb ik op gordijnstangen hangen. Heel overzichtelijk.



De rest heb ik opgeborgen in Kallax kasten met opbergbox. Laarzen bij laarzen etc en op kleur.

Je zou met veel platte schoenen ook planken kunnen gebruiken als je de hoogte in wil gaan.
Wat een geweldige collectie :flirting:

in bakken is een optie, alleen ik zou graag een oplossing hebben waarin ik alles in 1 keer overzie
anoniem_270741 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:21
11.57% gewijzigd
DianaBerrigan schreef:
17-06-2019 17:06
Wat een geweldige collectie :flirting:

in bakken is een optie, alleen ik zou graag een oplossing hebben waarin ik alles in 1 keer overzie

Ik heb het plaatje weggehaald. Wil jij dat ook doen?

Je zou wat minder diepe steunen kunnen gebruiken. Die van mij zijn 7cm diep, maar voor schoenen met lage hak is 2cm ook goed. De rest kan dan op planken ofzo.
safrat schreef:
17-06-2019 17:13
Ik heb het plaatje weggehaald. Wil jij dat ook doen?

Je zou wat minder diepe steunen kunnen gebruiken. Die van mij zijn 7cm diep, maar voor schoenen met lage hak is 2cm ook goed. De rest kan dan op planken ofzo.
gedaan! vind dit een hele goede optie en dan nog een andere oplossing voor de platte schoenen
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
17-06-2019 16:08
Passen hier handig hakken op? Laarzen waarschijnlijk niet?
Het rek is er met plank en zonder plank. Op die zonder plank passen ook laarzen. Op dit plaatje staan ook hakken in het rek.
Afbeelding

Zelf hebben wij schoenenplanken in onze pax kast en 2 van die rekken, 1 met plank erboven, die staat in de hal en daar staat in de winter een mand met mutsen en sjaals en daar liggen ook een heleboel tassen. Die zonder plank staat in de garage en daar staan o.a rubberlaarzen en klompen in.
wilma36 schreef:
17-06-2019 17:44
Het rek is er met plank en zonder plank. Op die zonder plank passen ook laarzen. Op dit plaatje staan ook hakken in het rek.
Afbeelding

Zelf hebben wij schoenenplanken in onze pax kast en 2 van die rekken, 1 met plank erboven, die staat in de hal en daar staat in de winter een mand met mutsen en sjaals en daar liggen ook een heleboel tassen. Die zonder plank staat in de garage en daar staan o.a rubberlaarzen en klompen in.
Ziet er mooi uit idd. Denk dat ik dit ga combineren met gordijnrails, volgens mij heb ik dan een goed systeem
DianaBerrigan schreef:
17-06-2019 17:22
gedaan! vind dit een hele goede optie en dan nog een andere oplossing voor de platte schoenen
Dank je. Het is in ieder geval een vrij goedkope oplossing.
Het liefst wil ik zoiets en dan op maat gemaakt. Heel duur en zo'n kast neemt ook veel ruimte in beslag.

Afbeelding

Je ziet als je googelt echt hele leuke opbergmogelijkheden.

Afbeelding
safrat schreef:
17-06-2019 17:51
Dank je. Het is in ieder geval een vrij goedkope oplossing.
Het liefst wil ik zoiets en dan op maat gemaakt. Heel duur en zo'n kast neemt ook veel ruimte in beslag.

Afbeelding

Je ziet als je googelt echt hele leuke opbergmogelijkheden.

Afbeelding
Ja zo'n sex and the city kast is dit, fantastisch om te zien. Leuke opbergmogelijkheden genoeg, maar ik mis wat praktisch vermogen dan. Met alleen ballerina's zijn er genoeg leuke mogelijkheden, maar ik heb zoveel diverse soorten schoenen..
DianaBerrigan schreef:
17-06-2019 17:54
Ja zo'n sex and the city kast is dit, fantastisch om te zien. Leuke opbergmogelijkheden genoeg, maar ik mis wat praktisch vermogen dan. Met alleen ballerina's zijn er genoeg leuke mogelijkheden, maar ik heb zoveel diverse soorten schoenen..
Als je een paar boekenkasten tegen elkaar aan zet dan heb je toch hetzelfde effect als die sex and the citykast, alleen heb je dan geen vakjes.
Cateautje schreef:
17-06-2019 18:00
Als je een paar boekenkasten tegen elkaar aan zet dan heb je toch hetzelfde effect als die sex and the citykast, alleen heb je dan geen vakjes.
Nee dat is echt anders. Het gaat juist om de vakjes.
safrat schreef:
17-06-2019 18:04
Nee dat is echt anders. Het gaat juist om de vakjes.
Tuthola. :-D
Heb je al gekeken naar de Eket serie van Ikea? Je kan daar ook een mooie schoenenkast van maken, omdat je die in verschillende maten en kleuren hebt.
Alle reacties Link kopieren
De extra stang aan de muur kun je voor zowel pumps als lange laarzen gebruiken (hangen met clips).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoge zwarte Billy kast van Ikea. Kun je zelf de Plank hoogtes bepalen voor laarzen, pumps etc. Staat erg mooi.

Alleen kom ik op dit topic terecht omdat ik inmiddels zoveel schoenen heb dat het niet meer past, en ook niet meer op het lage schoenenrek ernaast (gammel, geen aanrader) en ik geen ruimte heb voor nog zo'n kast :facepalm:
safrat schreef:
17-06-2019 18:04
Nee dat is echt anders. Het gaat juist om de vakjes.
Stofnesten.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
22-06-2019 16:55
Ik heb een hoge zwarte Billy kast van Ikea. Kun je zelf de Plank hoogtes bepalen voor laarzen, pumps etc. Staat erg mooi.

Alleen kom ik op dit topic terecht omdat ik inmiddels zoveel schoenen heb dat het niet meer past, en ook niet meer op het lage schoenenrek ernaast (gammel, geen aanrader) en ik geen ruimte heb voor nog zo'n kast :facepalm:
Ik heb twee Billy's voor mijn schoenen. En een gammel rekje, en de onderste plank van mijn linnenkast, en de vloer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Hemnes schoenenkast. Hij staat in de hal en mijn portemonees, zonnebrillen, wanten en zo liggen er ook in (in de la bovenin). Super ding! Er zitten nu 14 paar schoenen in, uit mijn hoofd geteld en er is nog een ruimte voor 2 paar niet te grote schoenen gok ik. Ik heb wel maar 1 paar snowboots en 3 paar chunky boots/heels, 1 paar enkellaarsjes en 2 paar grote sneakers. De rest is sandaal, slipper of platte sneaker en kun je dus makkelijk stapelen.

Afbeelding
Afbeelding

Heb zelf deze, eenvoudig maar effectief. En dan een spiegel erboven en sleutels en pasjes en een lipstic liggen er meestal op
zo hee dat is een lelijk plaatje
safrat schreef:
17-06-2019 18:15
Heb je al gekeken naar de Eket serie van Ikea? Je kan daar ook een mooie schoenenkast van maken, omdat je die in verschillende maten en kleuren hebt.
Ook nog een optie idd!
Ugli schreef:
23-06-2019 14:26
Ik heb een Hemnes schoenenkast. Hij staat in de hal en mijn portemonees, zonnebrillen, wanten en zo liggen er ook in (in de la bovenin). Super ding! Er zitten nu 14 paar schoenen in, uit mijn hoofd geteld en er is nog een ruimte voor 2 paar niet te grote schoenen gok ik. Ik heb wel maar 1 paar snowboots en 3 paar chunky boots/heels, 1 paar enkellaarsjes en 2 paar grote sneakers. De rest is sandaal, slipper of platte sneaker en kun je dus makkelijk stapelen.

Afbeelding
Alles onder de 20 paar schoenen gaat niet passen ben ik bang :(
2 vrouwen, dan weet je het wel
Hangtiet schreef:
23-06-2019 14:44
Afbeelding

Heb zelf deze, eenvoudig maar effectief. En dan een spiegel erboven en sleutels en pasjes en een lipstic liggen er meestal op
Ook te klein denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven