schoenen uit in huis?

23-11-2012 18:25 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het dweiltopic en het discussiepunt tussen mij en mijn vriend..

Wat dragen jullie in huis? Schoenen? Of pantoffels? En als man zijnde?

Mijn vriend draagt in huis van die garde Adidasslippers. Vind ik niks en geeft ook krassen op de houten vloer als er zand onder zit of vuil.

Ik draag huissokken of zachte pantoffels. Maar m'n vriend vind dat niks.



Verder als er visite komt. Doe je dan wel schoenen aan of blijf je dan (als je dat doet) op sokken of pantoffels of slippers lopen?

Ik vind dat zelf altijd zo gek. Trek je wel andere kleding enzo aan en loop je zonder schoenen. M'n vriend vind t wel normaal.



Ben benieuwd opeens hoe dat bij anderen gaat 😉
quote:kleinedraak schreef op 23 november 2012 @ 18:37:

Zelf doe ik altijd mijn schoenen uit, kinderen moeten het en man luistert nog niet zo goed

Verder loop ik met visite in huis gewoon op mijn sokken of pantoffels.

Ik vind schoenen aan vreselijk binnen!



Zelfde geldt voor mij.

s zomers vaak op teenslippers, 's winters op lekker warme sloffen. We trekken wel pas in de woonkamer schoenen uit, op de bank. Dit doen we eigenlijk altijd gelijk zodra we thuis komen, gewoon omdat we dat lekkerder vinden binnen ( we is ik en vriend, zoonlief zal er tegen die tijd dat hij schoenen gaat dragen ook aan moeten wennen)
Alle reacties Link kopieren
Lekker de schoenen uit in huis. Scheelt ook rotzooi.

In de zomer slippers en in de winter sokken of sloffen, ligt eraan hoe koud het is.

Sommig bezoek doet meteen de schoenen uit als ze binnenkomen, ander bezoek houdt ze aan. Daar kan ik me echt niet druk over maken, zolang ze niet met modderschoenen naar binnen komen.
Alle reacties Link kopieren
@malu: sorry hoor, wie mijn eigendom betreedt moet de schoenen uitdoen en ja de huisarts en andere zakelijke contacten vinden het prima en ontzettend hygienisch. Ik heb een veel te mooie vloer om met vieze buitenschoenen op te lopen en ook een duur tapijt. Ik heb nog nooit iemand met stinkende sokken over de vloer gehad. De mensen die ik ken zijn erg netjes. je gaat toch niet met stinkkousen op pad ongeacht of je je schoenen uitdoet ergens of niet.
Ik vind iedereen per se schoenen uit laten doen wel een beetje overdreven hoor. Hier liggen ook dure vloeren maar als ze niet geschikt waren om overheen te lopen met schoenen aan dan had ik ze niet gekocht...
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan schoenen altijd uit, ook gasten doen hun schoenen bij binnenkomst uit. Korte of lange bezoek, maakt me niks uit.

Hygiene wel.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij mocht in zijn elektrische rolstoel niet bij vrienden naar binnen omdat ze bang waren dat hij met zijn rolstoel het laminaat zou beschadigen. De beste man kon niet lopen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:Prima69 schreef op 24 november 2012 @ 21:32:

Een vriend van mij mocht in zijn elektrische rolstoel niet bij vrienden naar binnen omdat ze bang waren dat hij met zijn rolstoel het laminaat zou beschadigen. De beste man kon niet lopen.



Met dat soort ''vrienden'' heb je geen vijanden nodig.



Onvoorstelbaar, hoe achterlijk sommige mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:polki schreef op 24 november 2012 @ 21:35:

[...]





Met dat soort ''vrienden'' heb je geen vijanden nodig.



Onvoorstelbaar, hoe achterlijk sommige mensen zijn.De vriendschap eindigde ook hierdoor.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:leentjedb schreef op zaterdag 24 november 2012 21:27 Ik vind iedereen per se schoenen uit laten doen wel een beetje overdreven hoor. Hier liggen ook dure vloeren maar als ze niet geschikt waren om overheen te lopen met schoenen aan dan had ik ze niet gekocht...nou ja, dat vindt jij en ik denk er anders over. Het is niet zo dat ik met een pistool sta te zwaaien om de schoenen uit te doen. Iedereen doe het gewoon en vindt het prima. Jeetje dat rolstoelverhaal is dan wel heel erg. Sommige mensen hebben ook geen greintje empathie.
quote:faracha schreef op 24 november 2012 @ 21:09:

@malu: sorry hoor, wie mijn eigendom betreedt moet de schoenen uitdoen en ja de huisarts en andere zakelijke contacten vinden het prima en ontzettend hygienisch. Ik heb een veel te mooie vloer om met vieze buitenschoenen op te lopen en ook een duur tapijt. Ik heb nog nooit iemand met stinkende sokken over de vloer gehad. De mensen die ik ken zijn erg netjes. je gaat toch niet met stinkkousen op pad ongeacht of je je schoenen uitdoet ergens of niet.Ik vind het nogal raar om mensen die beroepsmatig bij je thuis komen te vragen hun schoenen uit te doen. Ik kan me er nog iets bij voorstellen als je in een primitieve omgeving woont waar je modder aan je schoenen hebt maar gewoon in een gemiddeld Nederlands huis heb je toch geen vieze schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Blootsvoets.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest lachen om die post waarbij de huisarts zijn schoenen uit moet doen.



`Een spoedgeval voor mevrouw? Ja, maar wel eerst uw schoenen op de gang zetten alstublieft´.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik heb overigens sinds kort een steam cleaner mop ding geval (ik weet echt niet hoe hij precies heet en ben te lui om op te staan en te gaan kijken, sorry ). Doodt 99% van de bacteriën.



En ik vind hem heel handig in gebruik. Geen gedoe met vieze dweilen uitwringen of dweilen die vast zitten aan de steel zodat je ze moet hergebruiken (vies) of vervangen en de oude weggooien (duur). Ik zet het ding aan en even later trek ik hem in een minuut of 5 door de speelkamer/keuken/tv-hoek waar we samen de meeste tijd doorbrengen. Is de vloer èn snel schoon èn snel droog. De doeken die erop zit gaan in kookwas met de vaatdoekjes. Die kan ik dus hergebruiken. Vind het echt een ideaal ding.



Reclame modus uit.
Alle reacties Link kopieren
Leeeeeentje, hoor graag hoe dat ding heet. Dan laat ik de huisarts binnen met schoentjes en race ik later met de steamer door mijn huis.



gelukkig is het nog niet zo ver gekomen dat er een huisarts in mijn huis moet komen, maar kom op zeg, het laatste waar ik dan aan zou denken isdat hij zijn schoenen moet uitdoen, hahhaha.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen uit ! Vind het vies om ze aan te houden, en niet lekker lopen. Dus sloffen, soms sokken.
Alle reacties Link kopieren
. Geen rolstoel??? Pff echt belachelijk hoe mensen denken. Mocht ie dan niet naar binnen ofzo? Ongelofelijk!!



Huisarts en zakelijke contacten die ook de schoenen uitdoen??? Jeetje sta ervan te kijken. Is dat om de hygiëne of beschadigingen? Heb je dan niet zoiets van: ik maak wel heel goed schoon als ze weg zijn??



Ik ken echt niemand waar ik m'n schoenen uit moet doen. Zou het ook echt nooit vragen.

Lijkt me zo gek iemand in nette jurkje of pak op sloffen



Trouwens dat stoomding lijkt mij ook wel handig. Kan dat ook op een houten vloer?
Zou ik niet doen. Het wordt allemaal zeiknat van die stoom.



Bij 'hoe schoon is jouw' huis ging het laatst over schoenen aan in huis. De gorigheid die van de straat mee naar binnen gaat werd gedemonstreerd en het was niet aaangenaam.



Vooral de combinatie kleine kinderen/straatschoenen aan in huis vind ik goor.

Dweilen doet iemand hooguit één keer per dag neem ik aan maar met straatschoenen in huis aanhouden kun je blijven dweilen.



Prima voor de weerstand hoor maar nee, ik vind het smerig.
Alle reacties Link kopieren
Bezoek zoals huisarts ed laat ik de schoenen aanhouden.

De komende tijd veel bouwvakkers in/om het huis, ik kan moeilijk vragen of ze hun werkschoenen uit willen doen en fluffy pantoffels willen dragen



Maar gewone visite, zoals vrienden/familie doen allemaal hun schoenen uit.
quote:Kuzu schreef op 25 november 2012 @ 11:06:

Bezoek zoals huisarts ed laat ik de schoenen aanhouden.

De komende tijd veel bouwvakkers in/om het huis, ik kan moeilijk vragen of ze hun werkschoenen uit willen doen en fluffy pantoffels willen dragen



Maar gewone visite, zoals vrienden/familie doen allemaal hun schoenen uit.Het leek mij ook al heel raar als bouwvakkers e.d. de schoenen steeds uit moeten doen maar dat hoeft dus van jou ook niet. Familie en vrienden wennen er wel aan dat de schoenen uit moeten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mogen ze dan nieteens werken, ze dragen die stalen neuzen niet voor niks.



Bij ons is het sowieso normaal, vrijwel iedereen waar ik kom heeft ook de schoenen uit thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook absoluut schoenen uit ook bezoek! Maar ik woon niet in Nl en hier (Zweden) is het heel onbeschoft om je schoenen aan te houden. Ik hoef het dus ook nooit te vragen.

Toen er afgelopen jaar ambulance personeel hier kwam deden die ook hun schoenen uit (ik vroeg er niet om). Loodgieter etc doen ook uit zichzelf de schoenen uit. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop op pantoffels of schoenen, man loopt op blote voeten of schoenen (heel soms pantoffels). Geen achterliggende theorieen; we zijn beide te lui iets aan of uit te trekken.

Mijn vriendinnetje trekt haar schoenen uit als ze hier binnen komt, omdat ze altijd met haar voeten op de bank zit. Hoewel ik rustig met mn schoenen op de bank zit.
In Noorwegen en Denemarken is het echt not-done om met schoenen aan in huis te lopen. Ook de visite dient zijn schoenen uit te trekken. Meestal liggen er dan leen-pantoffeltjes die je mag gebruiken als je evt koude voeten krijgt. Zelf trekken we ook altijd onze schoenen uit, en ben ik het zeer onbeleefd gaan vinden als nederlandse vrienden met hun schoenen binnen komen klossen. dan vergeet ik altijd even dat die 'niet beter weten'. .



Wat wij binnen dragen? Sloffen, sokken, crocs of gewoon ballerinaatjes waarmee ik nooit mee naar buiten ga. Dus eigenlijk gewoon: wat lekker zit.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag iedereen zijn schoenen aanhouden. Omdat wij in het staldeel van onze boerderij wonen en daar alleen een betonvloer met vinyl ligt is het te koud om op blote voeten of sokken te lopen. Iedereen die bij ons komt en hun schoenen uit willen doen, nemen zelf hun sloffen/pantoffels mee. Zelf hebben we ook of onze schoenen aan, of pantoffels/slippers/sloffen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons schoenen uit. Vind het onhygienisch. Loop zelf op mijn sokken of sloffen. Ook bezoek moet schoenen uit en vraag het ook als ze het niet uit zichzelf doen. We hebben ook sloffen voor bezoek. Afgelopen week ook een klussr die zijn schoenen uitdeed. Deed er zelf niet moeilijk over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven