Schoenen uit in huis?

07-07-2019 22:14 263 berichten
Laatst hoorde ik daar een discussie over. Zou liever ook geen schoenen in huis willen, maar vind dat zo'n gedoe om te handhaven. Wat doen jullie? En hoe doen jullie dat?

Schoenen uit in huis

Totaal aantal stemmen: 339

Ja (55%)
Nee (45%)
Donna1971 schreef:
09-07-2019 14:42
Als eerste ruk ik ook mijn bh uit, soms al ongezien (hoop ik) in de auto via mijn mouwen, heb een hekel aan alle bh's.
Als er mensen over de vloer zijn laat ik mijn bh steeds vaker uit..
Trek dan geen strak shirt aan hoor maar een boodschapje doe ik ook steeds vaker zonder.
Al heb ik een d cup..
Lekker losjes :biggrin:
Tja, dat is op zich wel een beetje off-topic, maar ik snap het wel van die BHs. Heb (als man) wel eens om te voelen hoe het zit zo'n ding geprobeerd, maar inderdaad: vreselijk zo'n stelsel om je borst! Ik benijd jullie wat dat betreft niet. Aan de andere kant kan het zaakje van een man ook wel eens voor overlast zorgen bij het zitten en dan ben ik soms jaloers op vrouwen die "niks" tussen hun benen hebben... En zo hebben we allemaal wel wat.
Ik heb bijna altijd schoenen aan, ook thuis. Kom ook nergens waar ze uit moeten.
Lees het hier voor het eerst.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-07-2019 22:38
Eigen sloffen meenemen als je ergens op visite gaat?
Is dit echt?
Wie doet dit?
Ik.
Bij familie of vrienden waar schoenen uit moeten of mogen, neem ik lekker m'n eigen toffels mee. Comfy juist. Bij mij meer een teken dat ik me ergens thuis voel. Thuis is dat ook het eerst wat ik doe; schoenen uit en toffeltjes aan 😁
Ik ben sinds 12.30 thuis en heb ook nog mijn schoenen aan. Ik ben dus echt een uitzondering blijkbaar. Mijn kinderen doen trouwens standaard hun schoenen uit in de hal.
Ik heb zo'n schoenzolen fobie dat ik zelfs m'n schoenen terug uit doe als ik ze net aan heb als ik iets vergeten te pakken ben van de kapstok wat 3 meter lopen is.
milena1 schreef:
09-07-2019 14:55
Ik.
Bij familie of vrienden waar schoenen uit moeten of mogen, neem ik lekker m'n eigen toffels mee. Comfy juist. Bij mij meer een teken dat ik me ergens thuis voel. Thuis is dat ook het eerst wat ik doe; schoenen uit en toffeltjes aan 😁
Toffeltjes?
Ik heb van huis uit altijd schoenen gedragen binnenshuis, mijn man niet. In eerste instantie dus zo gedaan dat ik mijn schoenen aanhield en hij niet, maar dat werkte niet: hij vond het zó vies, gruwde van alle poep-, -pies- en straatvuilresten die er in zijn beleving nou allemaal op de grond lagen dat ik ze omwille van hem maar uit ben gaan doen. En nu we kinderen hebben vind ik dat zelf eigenlijk ook wel frisser.

Visite mag van mij de schoenen aanhouden, mijn familie doet dat dan dus ook en de zijne juist niet. Ik ga niet dweilen of stofzuigen als iedereen weer weg is, man ook niet. Bij de vrienden die we via zijn kant hebben moet de visite ook de schoenen uit en daar kan ik eerlijk gezegd niet aan wennen, dat voelt zo bloot. Slofjes van een ander wil ik niet dragen want dat vind ík nou vies.
minnimouse schreef:
09-07-2019 15:15
Toffeltjes?
Pantoffeltjes.
JuriaanB schreef:
09-07-2019 17:45
Pantoffeltjes.
Dat was mij duidelijk, Juriaan.
Donna1971 schreef:
Als ik thuis kom dan gaan niet alleen mijn schoenen uit maar trek ook een lekkere outfit aan ipv een slim fit jeans ofzo.
Als eerste ruk ik ook mijn bh uit, soms al ongezien (hoop ik) in de auto via mijn mouwen, heb een hekel aan alle bh's.
Trek dan geen strak shirt aan hoor maar een boodschapje doe ik ook steeds vaker zonder.
Al heb ik een d cup..
Dat snap ik dus echt niet. Ik voel echt hemaal niets van een bh.
Ik zie wel meer mensen die er geen aan hebben. Echt geen gezicht en voor je het weet hangen ze.
dianaf schreef:
07-07-2019 22:19
Hier in huis in principe geen schoenen aan binnen. Bezoek mag ze aanhouden (liever niet), maar ik snap wel dat men dat liever doet. Ik ga zodra bezoek weg is wel altijd gelijk stofzuigen en dweilen. Maar als iemand naar boven gaat (bijvoorbeeld om iets te bewonderen), dan moeten ze uit. Op de trap ligt tapijt en onder schoenen zit toch vaak viezigheid.

Schoonfamilie probeerde dan nog wel eens stiekem zo naar boven te gaan en vermeldde dan trots dat ze lekker de schoenen niet uit hebben gedaan. Vriend durfde het dan niet te handhaven, dus ik moet nu mee om ze als een juffrouw erop te wijzen dat de schoenen uit moeten. :facepalm:

Ik zit te overwegen om een stapel slofjes aan te schaffen zodat bezoek die aan kan doen. Kunnen ze niet miepen over koude voeten of zo. Vrienden van mij hebben dat nl ook! :biggrin:

Dit is wel standaard aan mijn kant van de familie (binnenvaart).
Als ik weet dat iemand graag heeft dat je je schoenen uittrekt, heb ik daar geen probleem mee.
Sloffen die door een ander zijn gedragen, dat vind ik dan weer super vies, dus neem die van mezelf mee.
Onze dochter en ik hebben altijd de schoenen aan in huis vanwege steunzolen. Voeten moeten in die corrigerende stand staan en er moet druk in de voeten blijven. Al die sloffen, slippers, ballerina's en "leuk" modern schoeisel kunnen we niet op lopen of er passen geen steunzooltjes in. Eigenlijk zonder steunzooltjes direct weer last van de voeten en enkels.
JuriaanB schreef:
09-07-2019 14:50
Tja, dat is op zich wel een beetje off-topic, maar ik snap het wel van die BHs. Heb (als man) wel eens om te voelen hoe het zit zo'n ding geprobeerd, maar inderdaad: vreselijk zo'n stelsel om je borst! Ik benijd jullie wat dat betreft niet. Aan de andere kant kan het zaakje van een man ook wel eens voor overlast zorgen bij het zitten en dan ben ik soms jaloers op vrouwen die "niks" tussen hun benen hebben... En zo hebben we allemaal wel wat.
Bedankt voor het begrip :biggrin:
minnimouse schreef:
09-07-2019 18:04
Dat was mij duidelijk, Juriaan.
Nou, gelukkig dan maar. Dan blijft optie 2 over: je vond het blijkbaar een raar woord.
Donna1971 schreef:
Als ik thuis kom dan gaan niet alleen mijn schoenen uit maar trek ook een lekkere outfit aan ipv een slim fit jeans ofzo.
Al heb ik een d cup..
En je denkt dat wij dit willen weten? :facepalm:
JuriaanB schreef:
09-07-2019 23:12
Nou, gelukkig dan maar. Dan blijft optie 2 over: je vond het blijkbaar een raar woord.
Ja, dus?
minnimouse schreef:
10-07-2019 07:36
Ja, dus?
Ochtendhumeurtje?
Tattooaddict87 schreef:
10-07-2019 09:08
Ochtendhumeurtje?
Nee hoor, totaal niet ;-)
minnimouse schreef:
10-07-2019 07:36
Ja, dus?
Niks. Maak je niet zo druk. Jij begint zelf met een niets toevoegende vage reactie.
nootboek schreef:
07-07-2019 22:25
ik moet zeggen dat ik zelf ook niemand ken die standaard binnenshuis schoenen draagt. Iedereen doet ze uit.
bij mij in de omgeving is het precies andersom. Ik zou het ook debiel vinden om mijn schoenen uit te moeten trekken bij een ander. Iemand maakte een vergelijking met een jas maar dat zie ik niet. Ik kies mijn schoenen zorgvuldig uit bij mijn outfit en heb overigens ook heel snel koude voeten dus ik hou ze graag aan!
Wat een gezellige boel weer in dit topic.
Nodigt ook niet echt uit om verder nog te reageren.
BigLizzie schreef:
10-07-2019 15:03
Wat een gezellige boel weer in dit topic.
Nodigt ook niet echt uit om verder nog te reageren.
Dan reageer je niet... het leven kan zo simpel zijn! :idee:
guppekop schreef:
10-07-2019 15:03
bij mij in de omgeving is het precies andersom. Ik zou het ook debiel vinden om mijn schoenen uit te moeten trekken bij een ander. Iemand maakte een vergelijking met een jas maar dat zie ik niet. Ik kies mijn schoenen zorgvuldig uit bij mijn outfit en heb overigens ook heel snel koude voeten dus ik hou ze graag aan!
Maar als je bij iemand thuis komt dan pas je je toch aan aan de gewoonten / gebruiken daar? Of zeg je dan ook echt dat je liever je schoenen aan houdt?
Ja ik zou gewoon zeggen dat ik mijn schoenen liever aan hou. Mocht het echt een “probleem” zijn zou ik ze met (tegenzin) wel uitdoen. Ben alleen nog nergens op bezoek geweest waar ze uit moeten. Maar wie weet :).
JuriaanB schreef:
10-07-2019 14:58
Niks. Maak je niet zo druk. Jij begint zelf met een niets toevoegende vage reactie.
Jawel hoor, ik verbaasde me ergens over. Dat is dus helemaal prima.

En nu weer ontopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven