Schoenen uit in huis?

07-07-2019 22:14 263 berichten
Laatst hoorde ik daar een discussie over. Zou liever ook geen schoenen in huis willen, maar vind dat zo'n gedoe om te handhaven. Wat doen jullie? En hoe doen jullie dat?

Schoenen uit in huis

Totaal aantal stemmen: 339

Ja (55%)
Nee (45%)
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-07-2019 13:50
Als het OV en ziekenhuizen qua bacterien en bacillen echt zo gevaarlijk zijn als jij denkt, dan zou de halve bevolking constant ziek zijn.
Die bacillen zijn er zeker, maar het is niet goed ze te ontwijken. Om weerstand op te bouwen moeten we er juist mee geconfronteerd worden.
Ik geef mezelf als voorbeeld. Ik werk in een ziekenhuis en reis dagelijks met het OV. Ben nooit ziek.

Ik heb niet gezegd dat het gevaarlijk is maar het is wel heel erg vies. Ik heb al zo vaak in het ziekenhuis gelegen, op de darmafdeling, je kunt je vast wel voorstellen dat ik daar heel veel viezigheid heb gezien. Ben het verder wel met je eens, jouw weerstand zal vast stukken hoger zijn dan die van mij.
Malagueña schreef:
13-07-2019 09:23
Nou dat ja. Ik heb een hekel aan schoonmaken en heb echt geen smetvrees, maar dat huis klinkt gewoon vies |-)
Dan lees je niet goed. Onze vloer is vaak vies (nou ja, er ligt vaak haar en zand door de dieren, ook al vegen we elke dag), maar de rest van het huis is niet viezer dan bij anderen hoor. We zitten of liggen niet op de vloer en we eten ook niet van de vloer, dus wat maakt het uit. Enige nadeel: op sokken lopen is niet echt handig want die worden dan snel vies.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen die mensen met smetvrees het als ze op vakantie gaan? Ga je dan ook de hotelkamer stofzuigen? Of elke dag je caravan/huisje? Ik heb echt geen tijd/zin om elke dag mijn huis te stofzuigen en mijn gezin en ik leven nog steeds.
Het valt mij trouwens wel op dat als mensen iets vaker stofzuigen dan gemiddeld of wat vaker hun handen wassen dan gemiddeld er maar gelijk wordt gezegd dat ze smetvrees hebben. Weten die mensen wel wat smetvrees is? Dat gaat iets verder dan iedere dag stofzuigen en je handen wassen na bijvoorbeeld boodschappen doen.
Doubletree20 schreef:
16-07-2019 10:18
Het valt mij trouwens wel op dat als mensen iets vaker stofzuigen dan gemiddeld of wat vaker hun handen wassen dan gemiddeld er maar gelijk wordt gezegd dat ze smetvrees hebben. Weten die mensen wel wat smetvrees is? Dat gaat iets verder dan iedere dag stofzuigen en je handen wassen na bijvoorbeeld boodschappen doen.
Smetvrees is een fobie en iedere fobie kent gradaties.
Zijdehoentje schreef:
14-07-2019 10:16
Welk punt probeer je te maken? In het topic over hoe iemand z'n bed opmaakt haal je ook al uit naar Nederlanders.
Dat de een groot deel van de Nederlanders weinig waarde hecht aan hygiene. Maar dat ze dat vaak absoluut niet willen toegeven. En dat ze daarom mensen die wel waarde hechten aan hygiene, voor het gemak beschuldigen van het hebben van smetvrees. ;)
Ik hecht wel waarde aan hygiëne hoor, ik hecht alleen een nóg grotere waarde aan herinneringen maken. Ik ga liever wat leuks doen met vrienden of mijn gezin of alleen dat dat ik voor de 3e keer op 1 dag mijn huis stofzuig.
Ik doe thuis altijd mijn schoenen uit, het is gewoon een gewoonte. Het is puur omdat ik het lekker vind zitten, niet omdat het moet van iets of iemand.
Ik vind het niet raar als andere mensen hun schoenen aanhouden, het lijkt me alleen niet fijn
Vergeetmenietje1980 schreef:
16-07-2019 14:27
Ik hecht wel waarde aan hygiëne hoor, ik hecht alleen een nóg grotere waarde aan herinneringen maken.
Herinneringen maken? Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Vergeetmenietje1980 schreef:
16-07-2019 14:27
Ik hecht wel waarde aan hygiëne hoor, ik hecht alleen een nóg grotere waarde aan herinneringen maken. Ik ga liever wat leuks doen met vrienden of mijn gezin of alleen dat dat ik voor de 3e keer op 1 dag mijn huis stofzuig.
Eens
Leukerd schreef:
16-07-2019 14:32
Ik doe thuis altijd mijn schoenen uit, het is gewoon een gewoonte. Het is puur omdat ik het lekker vind zitten, niet omdat het moet van iets of iemand.
Ik vind het niet raar als andere mensen hun schoenen aanhouden, het lijkt me alleen niet fijn
Ook eens, hier hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
16-07-2019 13:57
Dat de een groot deel van de Nederlanders weinig waarde hecht aan hygiene. Maar dat ze dat vaak absoluut niet willen toegeven. En dat ze daarom mensen die wel waarde hechten aan hygiene, voor het gemak beschuldigen van het hebben van smetvrees. ;)
Ik weet niet of jij dat was, maar iemand vertelde in dat topic van 3x per dag stofzuigen en 1x dweilen.
En iemand anders over het vermijden van het OV en hygienische doekjes gebruiken na het pinnen.
Vind ik beiden een aspect van smetvrees.

Je generaliseert. Er is nog een middenweg tussen bacilvrij en een bacteriehaard. Ik ben puur Hollands maar mijn huis ziet er uit om door een ringetje te halen. Behalve mijn kasten.....
Ik werk 4 dagen en ben mantelzorger. Als ik daarnaast ook nog 3x per dag moest stofzuigen en mijn huis hygienisch schoon moest houden volgens jouw normen, kon je me opvegen!
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
16-07-2019 13:57
Dat de een groot deel van de Nederlanders weinig waarde hecht aan hygiene. Maar dat ze dat vaak absoluut niet willen toegeven. En dat ze daarom mensen die wel waarde hechten aan hygiene, voor het gemak beschuldigen van het hebben van smetvrees. ;)
En dat baseer je op...? Heb je dan zo weinig Nederlanders om je heen die ook nog eens heel vies zijn? Of hoe moet ik dat voor me zien? Wat een aannames zeg. Van jouw kant welteverstaan. Ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens - net als meer mensen hier - beweerd dat we niet of nauwelijks waarde hechten aan hygiëne. Dat mijn huis niet steriel is, zegt nog niks over dat ik niet om hygiëne geef. Nee, mijn huis hoeft niet steriel te zijn en nee, mijn huis is geen zwijnenstal. Er 'gewoon' tussenin. Er mag ook 'gewoon' geleefd worden. Kom op zeg.
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven