Schoenen uit in huis?

maandag 8 juli 2019 om 20:39
Niet alleen voor viezigheid het huis inlopen te voorkómen, ook om geklos door het huis te voorkomen. Zoon stampt al zo lekker op z'n sloffen!
Vroeger moest ik van mijn moeder altijd schoenen aan in huis, want er zou eens brand komen, dan heb je geen tijd om je schoenen aan te trekken. In dat geval op je huissloffen naar buiten te rennen was kennelijk geen optie.
Vroeger moest ik van mijn moeder altijd schoenen aan in huis, want er zou eens brand komen, dan heb je geen tijd om je schoenen aan te trekken. In dat geval op je huissloffen naar buiten te rennen was kennelijk geen optie.

maandag 8 juli 2019 om 20:50
Dan zitten je schoenen dus in de brand en kan je nog weken op die sloffen naar school / naar je werk.aviv_13 schreef: ↑08-07-2019 20:39Niet alleen voor viezigheid het huis inlopen te voorkómen, ook om geklos door het huis te voorkomen. Zoon stampt al zo lekker op z'n sloffen!
Want kans om je portefeuille mee te nemen heb je ook niet altijd.
Ik snap je moeder dus wel.
maandag 8 juli 2019 om 20:54
Zo had een oudtante altijd graag een schone onderbroek in haar handtas. Voor het geval dat.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.

maandag 8 juli 2019 om 21:06
's Nachts ook maar je schoenen aanhouden dan? Ik kan me lome zaterdagen van mijn jeugd herinneren dat ik overdag lang in pyjama rondliep met sloffen aan mijn voeten. Dan was het kennelijk geen probleem, maar aangekleed=schoenen aan.
Ik weet trouwens niet meer wat ik aan mijn voeten had toen ik mezelf bijna in de fik stak door te dicht op de kachel te zitten met mijn wollen vestje dat al aardig aan het schroeien was.
maandag 8 juli 2019 om 21:21
Heb dit topic echt met verbazing zitten lezen.. Als wij thuis komen doen we ook meestal schoenen uit, tenzij ik nog weg moet.. maar dat is niet om de hygiëne maar gewoon omdat ik het heerlijk vind na een hele dag op m’n poten te hebben gestaan, m’n schoenen uit te trappen. Visite houd lekker z’n schoenen aan, of uit, wat ze zelf willen. Zomers loop ik graag op blote voeten, winters lekker met sloffen aan.
M’n schoenen verplicht uit doen bij mensen thuis vind ik niet fijn. Ik voel me dan voor het blok gezet als ik het niet van te voren weet. Misschien heb ik wel zweet voeten na een dag werken. Dan wil ik niet verplicht mijn schoenen uit hoeven doen. Ook zal ik nooit iemand anders z’n sloffen aan doen. Vind dat een heel vies idee ivm voetschimmel e.d.
M’n schoenen verplicht uit doen bij mensen thuis vind ik niet fijn. Ik voel me dan voor het blok gezet als ik het niet van te voren weet. Misschien heb ik wel zweet voeten na een dag werken. Dan wil ik niet verplicht mijn schoenen uit hoeven doen. Ook zal ik nooit iemand anders z’n sloffen aan doen. Vind dat een heel vies idee ivm voetschimmel e.d.

dinsdag 9 juli 2019 om 08:19
Visite mag van mij de schoenen aanhouden. Wil ze niet in verlegenheid brengen met evt zweetvoeten. Vroeger bij een schoolvriendinnetje thuis rook het hele huis naar de zweetschoenen in de gang van de hele familie.
Zelf heb ik altijd slofjes aan in huis. Ik voel me meer ontspannen zonder schoenen.
Als ik bij iemand op visite ga neem ik slofjes mee. Op diverse adressen in den lande staan zelfs (heel huiselijk) slofjes van mij in de gangkast.
Zelf heb ik altijd slofjes aan in huis. Ik voel me meer ontspannen zonder schoenen.
Als ik bij iemand op visite ga neem ik slofjes mee. Op diverse adressen in den lande staan zelfs (heel huiselijk) slofjes van mij in de gangkast.

dinsdag 9 juli 2019 om 10:51
Op sokken lopen zou ik bij ons thuis niet willen aanraden gezien het zand en de haren op de vloer. Buiten loop je toch ook niet op je sokken? Zelf doe ik gelijk sloffen (leer, met schoenzool) aan als ik thuis kom en thuis blijf, maar alleen omdat ik dat lekker vind zitten. Daarmee loop ik ook gewoon om het huis. Geldt ook voor mijn partner, hoewel die ook vaak gewoon de schoenen aanlaat. In elk geval lopen we hier binnen dus niet op sokken.
Ik kijk eigenlijk op van de vele mensen die geen schoenen in huis willen, ik ken dat totaal niet, ook niet van anderen en ook niet van vroeger. Ik ken ook niemand waar je schoenen uit moet doen als je daar op bezoek bent, maar misschien is visite daar dan een uitzondering en gaan ze gelijk aan het schoonmaken als je weer weg bent.
Ik kijk eigenlijk op van de vele mensen die geen schoenen in huis willen, ik ken dat totaal niet, ook niet van anderen en ook niet van vroeger. Ik ken ook niemand waar je schoenen uit moet doen als je daar op bezoek bent, maar misschien is visite daar dan een uitzondering en gaan ze gelijk aan het schoonmaken als je weer weg bent.

dinsdag 9 juli 2019 om 11:00
Same here. In andermans huis pas ik me natuurlijk aan, dus als schoenen uit moeten dan is dat zo. Maar ik zal echt wel minder vaak op bezoek komen en me ook niet heel relaxt voelen.
O wat erg, ik zie het al helemaal voor me. Speciaal je mooie pumps aangetrokken, sta je daar op je pantykousen of nog erger: andermans pantoffels... (of je moet ze zelf gaan meesjouwen in je toch al veel te kleine clutch tas)Nitflex schreef: ↑08-07-2019 00:20Ik volg iedere huisregel braaf op, maar ik heb er echt een hekel aan als ik mijn schoenen bij mensen uit moet doen. Ik ben nogal een schoenenfanaat en schoenen zijn een onderdeel van mijn outfit. Ik ben zelfs eens op een feestje geweest waar iedereen zijn schoenen uit moest doen. Stonden we daar in feestkleding op onze pantykousjes. Wat een afknapper zeg.
Als ik thuis kom en ik ga niet meer weg schop ik mijn schoenen ook uit als ik lekker op de bank ga hangen, maar als ik op bezoek ga dan hou ik mijn schoenen toch het liefst aan. Vind ik wat 'gekleder' staan. En dat schoenzolen als vies worden gezien kan ik me op zich best voorstellen, maar andersom sta ik er ook niet om te springen op andermans vloer op sokken te moeten gaan lopen. Nu ik erover nadenk: juist als daar kleine kinderen in huis zijn, want je weet niet wat die allemaal aan de vloer smeren en hoe (niet) schoon het daar is. En andermans pantoffels trek ik al helemaal niet aan, het idee alleen al lijkt me al smerig.
De enige mensen bij wie ik mijn schoenen uittrek als ik er ben dat zijn mijn ouders, dat is voor mij vertrouwd en ook comfortabel genoeg om op sokken rond te lopen en languit op de bank te chillen.

dinsdag 9 juli 2019 om 11:05
Helemaal eens. Naast het veiligheids-risico inderdaad: kom op zeg, je gaat ze toch niet vragen hun schoenen uit te doen? Of inderdaad degene die je wasmachine komt brengen. Zou nog niet eens in me opkomen om dat te vragen, ik zou me echt kapot schamen.Oestra schreef: ↑08-07-2019 00:50Zij zijn verplicht om werkschoenen te dragen. Stalen neuzen en goede profiel.
Met een schoenhoesje is het profiel natuurlijk weg.
Betaal jij zijn letselschade als hij zijn nek breekt omdat hij valt omdat hij van jou zo'n schoenhoesje aanmoest?![]()
Ik zou het apparatuur lekker op je stoep laten staan.
dinsdag 9 juli 2019 om 12:10
Ik ken het ook niet van huis uit. Maar wel bij Japanse collega's van jaren geleden. Daar stond voor gasten een kastje in de hal met (wegwerp)slofjes in diverse maten.JuriaanB schreef: ↑09-07-2019 10:51Op sokken lopen zou ik bij ons thuis niet willen aanraden gezien het zand en de haren op de vloer. Buiten loop je toch ook niet op je sokken? Zelf doe ik gelijk sloffen (leer, met schoenzool) aan als ik thuis kom en thuis blijf, maar alleen omdat ik dat lekker vind zitten. Daarmee loop ik ook gewoon om het huis. Geldt ook voor mijn partner, hoewel die ook vaak gewoon de schoenen aanlaat. In elk geval lopen we hier binnen dus niet op sokken.
En de laatste jaren kom ik bij Moslims thuis waar je je schoenen uithebt in de ruimte waar gebeden wordt.
Ik las ergens in dit topic van een vloer die zo kwetsbaar was dat schoenen deze konden beschadigen. Niet praktisch! Zo'n vloer zou ik nooit willen hebben.
dinsdag 9 juli 2019 om 12:33

dinsdag 9 juli 2019 om 12:44
Bij mij thuis hanteer ik de regel “schoenen uit”. Voor mij is dat vanzelfsprekend. Ik kan vooral niet begrijpen dat mensen met hun schoenen op vloerkleden, tapijt, in de badkamer en in de slaapkamers lopen. Erg vies. Schoenen zijn m.i. voor buiten.
Mijn vriendinnen, vrienden en (ex-) partner(s) hanteren dezelfde regel. Zij zijn vrijwel allemaal van Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst. De enige die moeite hebben met schoenen uit doen, zijn mijn eigen familieleden. Behalve mijn zusjes gelukkig.
Mijn jongste zusje heeft sinds kort samen met haar verloofde een prachtig koophuis. En omdat ze de nieuwe vloer graag netjes willen houden, hanteren zij deze regel nu ook. Ik geef ze groot gelijk.
Mijn vriendinnen, vrienden en (ex-) partner(s) hanteren dezelfde regel. Zij zijn vrijwel allemaal van Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst. De enige die moeite hebben met schoenen uit doen, zijn mijn eigen familieleden. Behalve mijn zusjes gelukkig.
Mijn jongste zusje heeft sinds kort samen met haar verloofde een prachtig koophuis. En omdat ze de nieuwe vloer graag netjes willen houden, hanteren zij deze regel nu ook. Ik geef ze groot gelijk.

anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 09-07-2019 13:25
1.34% gewijzigd
dinsdag 9 juli 2019 om 12:50
grappig al die reacties. Wij doen altijd onze schoenen uit. Wanneer we bezoek krijgen, doen ze vaak automatisch de schoenen uit. Dat vind ik persoonlijk wel fijn, en scheelt weer een ongemakkelijk moment. Mijn bezoek (familie) neemt vaak eigen slippers mee en dat dragen ze dan.
Zelf ben ik ook altijd voorbereid als ik bij iemand op bezoek ga. Zorg altijd dat ik nette en schone sokken aan heb. En als ik zomerschoenen draag, neem ik altijd sokken mee in mijn tas, en dat doe ik ook bij mijn kids.
Zelf ben ik ook altijd voorbereid als ik bij iemand op bezoek ga. Zorg altijd dat ik nette en schone sokken aan heb. En als ik zomerschoenen draag, neem ik altijd sokken mee in mijn tas, en dat doe ik ook bij mijn kids.

dinsdag 9 juli 2019 om 13:19
Hier moet bezoek het zelf weten.
Meestal gewoon aan eigenlijk.
Zou het ze ook aanraden, zit nu vaker in de tuin, heb honden waarvan ik de pootjes niet steeds schoonmaak behalve bij regen of sneeuw.
Soms haal ik hun pootjes even over de deurmat.
Thuis draag ik nooit schoenen zowat meestal op blote voeten of met sokken.
Bij anderen houd ik mijn schoenen meestal aan behalve als mensen bv moslim zijn of bv zie dat de gastvrouw met sloffen open doet en een rij schoenen in de gang zie, dan vraag ik het even.
Bij cliënten in mijn werk waar schoenen binnenshuis uit moeten draag ik overhoesjes over mijn schoenen.
Werk in de zorg en wil dan niet op mijn sokken uitglijden of iemand naar t toillet brengen.
Meestal gewoon aan eigenlijk.
Zou het ze ook aanraden, zit nu vaker in de tuin, heb honden waarvan ik de pootjes niet steeds schoonmaak behalve bij regen of sneeuw.
Soms haal ik hun pootjes even over de deurmat.
Thuis draag ik nooit schoenen zowat meestal op blote voeten of met sokken.
Bij anderen houd ik mijn schoenen meestal aan behalve als mensen bv moslim zijn of bv zie dat de gastvrouw met sloffen open doet en een rij schoenen in de gang zie, dan vraag ik het even.
Bij cliënten in mijn werk waar schoenen binnenshuis uit moeten draag ik overhoesjes over mijn schoenen.
Werk in de zorg en wil dan niet op mijn sokken uitglijden of iemand naar t toillet brengen.

dinsdag 9 juli 2019 om 14:25
Misschien de vloer wat schoner houden? Visite mag schoenen aanhouden maar zelf loop ik graag op blote voeten of sokken. Als je de vloer paar keer per week stofzuigt is dat niet vies hoor. En ja ik heb een hondJuriaanB schreef: ↑09-07-2019 10:51Op sokken lopen zou ik bij ons thuis niet willen aanraden gezien het zand en de haren op de vloer. Buiten loop je toch ook niet op je sokken? Zelf doe ik gelijk sloffen (leer, met schoenzool) aan als ik thuis kom en thuis blijf, maar alleen omdat ik dat lekker vind zitten. Daarmee loop ik ook gewoon om het huis. Geldt ook voor mijn partner, hoewel die ook vaak gewoon de schoenen aanlaat. In elk geval lopen we hier binnen dus niet op sokken.

dinsdag 9 juli 2019 om 14:34
Ja dat is niet stylish verantwoord hooraviv_13 schreef: ↑08-07-2019 20:39Niet alleen voor viezigheid het huis inlopen te voorkómen, ook om geklos door het huis te voorkomen. Zoon stampt al zo lekker op z'n sloffen!

dinsdag 9 juli 2019 om 14:40
Geen beginnen aan. Hier meerdere honden en een buitenlopende kat. Meerdere wandelingen per dag buiten de gebaande paden. Honden zwemmen en ravotten overal en nergens. Elke dag worden hier de houten vloer en tegels gebezemd en wekelijks gestofzuigd. Na de eerste de beste wandeling erna wordt de vloer weer vies als de honden drogen en het zand eruit valt. Alleen direct na het stofzuigen kun je hier even op sokken lopen zonder dat die vies worden.
Maar ook al zouden we geen dieren hebben dan nog zou ik niet op sokken rondlopen. Een vloer is altijd wat vies, dus ik vind het idee om daar zonder zool op te lopen juist niet aanlokkelijk. En bezoek hoef ik hier sowieso niet op hun sokken te hebben rondlopen, gatver.
anoniem_382662 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 14:42
2.85% gewijzigd

dinsdag 9 juli 2019 om 14:42
Als ik thuis kom dan gaan niet alleen mijn schoenen uit maar trek ook een lekkere outfit aan ipv een slim fit jeans ofzo.
Als eerste ruk ik ook mijn bh uit, soms al ongezien (hoop ik) in de auto via mijn mouwen, heb een hekel aan alle bh's.
Als er mensen over de vloer zijn laat ik mijn bh steeds vaker uit..
Trek dan geen strak shirt aan hoor maar een boodschapje doe ik ook steeds vaker zonder.
Al heb ik een d cup..
Lekker losjes
Als eerste ruk ik ook mijn bh uit, soms al ongezien (hoop ik) in de auto via mijn mouwen, heb een hekel aan alle bh's.
Als er mensen over de vloer zijn laat ik mijn bh steeds vaker uit..
Trek dan geen strak shirt aan hoor maar een boodschapje doe ik ook steeds vaker zonder.
Al heb ik een d cup..
Lekker losjes

anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 14:45
0.90% gewijzigd
dinsdag 9 juli 2019 om 14:45
Ik heb nooit schoenen aan thuis. Als het koud is slofjes aan, als het medium warm is sokken en als het heel warm is op blote voeten. Koude voeten? Nee, op laminaat in de zomer is het meestal prima op sokken/met bloten voeten. Op tegels zou ik wel altijd sloffen aan hebben. En vies? Nee, ik stofzuig elke dag tot elke 2-3 dagen (afhankelijk van hoe nodig het is) en dweil regelmatig, dus vies is de vloer bij mij niet.
Visite mag doen wat ze willen, die houden altijd schoenen aan nu ik er over nadenk. Logisch, ik hou ook schoenen aan als ik bij anderen ben.
Visite mag doen wat ze willen, die houden altijd schoenen aan nu ik er over nadenk. Logisch, ik hou ook schoenen aan als ik bij anderen ben.
dinsdag 9 juli 2019 om 14:48
JuriaanB schreef: ↑09-07-2019 14:40Geen beginnen aan. Hier meerdere honden en een buitenlopende kat. Meerdere wandelingen per dag buiten de gebaande paden. Honden zwemmen en ravotten overal en nergens. Elke dag worden hier de houten vloer en tegels gebezemd en wekelijks gestofzuigd. Na de eerste de beste wandeling erna wordt de vloer weer vies als de honden drogen en het zand eruit valt. Alleen direct na het stofzuigen kun je hier even op sokken lopen zonder dat die vies worden.
Maar ook al zouden we geen dieren hebben dan nog zou ik niet op sokken rondlopen. Een vloer is altijd wat vies, dus ik vind het idee om daar zonder zool op te lopen juist niet aanlokkelijk. En bezoek hoef ik hier sowieso niet op hun sokken te hebben rondlopen, gatver.
Ja hier hetzelfde. Ik heb alleen geen honden, wel 2 katten.
Ik red het écht niet met 3 x per week stofzuigen. Wanneer ik 3 x per dag zou stofzuigen zou ik het heel misschien nog aandurven om hier in huis op sokken te lopen. Ik draag ook geen echte pantoffels in huis maar nepcrocs die ik regelmatig kan schoonmaken.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.