Schuurstof in tapijt

03-08-2011 09:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een huis gekocht en afgelopen maand zijn we bezig geweest met opknappen.

Bij het schuren is er een hoop (geel) schuurstof op het (zwarte) tapijt gekomen. Veel er van kon ik weer opzuigen, maar ik zie nog steeds gele vlekken op het tapijt. Is er een manier op het er uit te krijgen?

Ik dacht misschien met een stoomreiniger of gewoon goed boenen?
Had je het niet beter kunnen afdekken? Je koopt kilometers zeil bij de bouwmarkt voor een ramsjprijs. Ik zou het eerst droog proberen te verwijderen, als het nat wordt heb je kans dat je nog veel grotere vlekken krijgt.
verba volant, scripta manent.
tapijt weg en hout leggen, tapijt is zo onhygienisch en zo 1970
Natte doek en boenen maar....
MD: het was afgedekt, maar dat stof komt overal te zitten.

elninjoo: Dat hadden we eerst ook gewild, maar het tapijt is door gelegd op de trap. Dat wordt nogal een prijzige bedoening. Daarnaast is het doorloop tapijt of zo. Het zit er verder (op die vlekken na ;) ) heel goed uit.

Ik zal het gaan proberen met een borstel en boenen inderdaad.
Gefeliciteerd met je nieuwe woning.

Ik weet niet of nattigheid op het tapijt een goed idee is. Het zou best een smurrie kunnen opleveren.
probeer het eens met een nieuwe stofzuigerzak in het apparaat, en met de borstel op de gladdevloerenstand (dus met de borstels uitgezet). Ik kreeg de vloerbedekking zo beter schoon naar mijn idee. Wel met een beetje beleid doen, voordat het plastic deel van de stofzuigerstang stukmaakt.
Tieger: jeetje ik weet niet eens waar dat ding is, haha! Ik vind tapijt altijd beter te zuigen met de borstel. Dat ga ik inderdaad nog proberen (moet ik wel gaan zoeken in dozen).
Met een stofzuiger met een los aangedreven borstelmond. Of een goede stofzuiger huren bij bijvoorbeeld een woninginrichtingswinkel. In ieder geval niet nat gaan maken, dan gaat het vast zitten in de vezels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven