Scooter ipv auto

18-03-2010 10:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik heb op dit moment een auto maar ik verkoop hem volgende week omdat ik er de laatste tijd veel problemen mee heb. Heb gister een nieuwe scooter gekocht omdat ik geen geld heb om een fatsoenlijke auto te kopen. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die een scooter rijden ipv een auto? En hoe doen jullie de boodschappen? Gewoon op de scooter of anders?

Alvast bedankt voor de reacties!
Wij hebben geen auto maar een scooter,ik mag er zelf niet op rijden omdat ik er geen rijbewijs voor heb.

Maar Poesseman gaat ermee naar zijn werk enzo. Toen Poessekind nog niet geboren was deden we alles op de scooter, boodschappen ook, ok we zaten afgeladen op de scooter (gelukkig is de supermarkt heel dichtbij) maar het lukte wel. tas tussen de benen, en ik had 1 of 2 tassen vast..

Nu Poessekind er is kan dat natuurlijk niet meer en gaan we lopend, ik achter de kinderwagen en hij met het ouwenwijvekarretje in zn hand..

Het voordeel is dat je een scooter bijna overal kwijt kan. Het grote nadeel is dat je toch niet altijd mee kan nemen wat je wil. en een auto dan toch makkelijker is.. Ook wat afstanden betreft, zomers is het heel leuk stukjes te rijden en kan je nog eens ergens naar toe, maar s winters is het behoorlijk koud als je een heel stuk moet rijden..
Boodschappen kan je uiteraard gewoon op de scooter doen. Alleen kratten bier kan je nie zo handig meer meenemen.

maar wat vind je goedkoper aan een scooter? Onze auto is hartstikke zuinig en we hebben hem gekocht voor maar 1000 euro en we kunnen er meer mensen mee vervoeren. We hebben een goedkope verzekering en de wegenbelasting is ook niet zo veel.

Nou had ik de pech dat 3 scooters gepikt zijn van me, maar ik was dus veel duurder uit. Reparaties van scooters zijn trouwens ook erg prijzig.
Onze scooter is trouwens ook niet zo goedkoop hoor, nou weet ik niet wat de kosten van een auto zijn.,.

Maar wij hebben heel veel pech gehad met onze, nieuw gekocht maar steeds problemen mee gehad.. afgelopen jaar alleen al ongeveer 600,- aan kosten gehad voor onderhoud.
Goed om te horen dat er meer mensen zijn die een scooter hebben. Ik ben maar alleen en denk dat een scooter in onderhoud en benzine een stuk goedkoper is dan een auto. Heb de afgelopen 3 maanden 700 euro aan reparaties gehad aan mijn auto. En nu is ie weer stuk. Rij niet zo heel veel met de auto, denk ongeveer 300 km per maand. Heb hem eigenlijk niet nodig, de afstand van mijn huis naar mijn werk is ongeveer 2 km dus makkelijk met een scooter te doen. En mijn ouders en vrienden wonen ook in de omgeving. Vandaar dat ik een scooter aanschaf. Als ik in de toekomst een leuk bedrag gespaard heb kan ik altijd nog kijken voor een auto.
Boodschappen doe ik op de fiets, blijf je lekker op gewicht.
ik doe de boodschappen lopend of op de fiets vanuit werk.

Ben gelukkig niet afhankelijk van een auto.
Als student kan ik melden dat het meeste heel goed op de fiets te doen is (fietstassen voor boodschappen). Kost heel weinig aan onderhoud en natuurlijk geen verzekering etc. Bovendien krijg je er een gratis conditie bij voor die 2 km naar je werk zou ik zeker de fiets pakken.
Wij hebben auto en scooter, dit i.p.v. 22 auto's, beide hebben we vervoer nodig voor werk, openbaar vervoer is geen optie. dan is het goedkoper en makkelijker om een scooter te nemen.

Wij zijn beide voor 1980 en dus hebben we automatisch een brommerrijbewijs.
Ik heb ook een scooter (een peugeot vivacity), die hebben we bewust genomen in plaats van een tweede auto. Voor mijn werk heb ik hem niet nodig (werk thuis), maar voor alle andere verplaatsingen (zwembad, winkels, bibliotheek) is het een handig ding: nooit parkeerproblemen en heerlijk in de zomer! Ik woon trouwens op het platteland, dus leg heel wat kilometers af op mijn scootertje.

Soms doe ik er wat extra boodschappen mee, maar echt veel spullen kun je niet meenemen natuurlijk. En kleding op hangertjes van de stomerij ophalen lukt ook niet :-). Maar verder houd ik erg veel van het ding!
ik mag toch hopen dat je geen auto of scooter hebt voor die 2 km die je naar je werk moet fietsen?

Dat is 5 minuten fietsen joh!
quote:gelukkigmeisje schreef op 18 maart 2010 @ 12:11:

ik mag toch hopen dat je geen auto of scooter hebt voor die 2 km die je naar je werk moet fietsen?

Dat is 5 minuten fietsen joh!Jawel, erg he hihi...
hahhahahahahahahaahaha dat vind ik wel heeeeeeeeel erg....sorry!
Dat is echt erg!!
Ik weet het! Maar die stomme gemakzucht he... *schaam schaam*
Ik zou me gelukkig prijzen als ik zo dichtbij zou werken,lekker op de fiets

Hoewel ik ook wel de auto pak naar de supermarkt hoor,10 minuutjes verderop,maar dat is meer vanwege het tassen-gesleep
verplaatst naar thuis
ha ik ben een trend aan het zetten geloof ik

(had tijdje terug ook een topic hierover)

nu heb ik nooit een auto gehad en sinds een tijdje een scootertje.(wou eerst wel een auto maar is zo duur.) wat betreft boodschappies doe ik als ik veel nodig heb op de fiets. ook heb ik een soort van koffer/ bak of hoe je dat ook noemt op mijn scootertje waar ik ook veel rotzooi in kwijt kan.

verder ben ik de koning te rijk als ik lekker naar mijn werk of iets anders scheur terwijl anderen in de file staan, dus ik zou het zeker wel aanraden.
quote:missindependent schreef op 18 maart 2010 @ 16:09:

Ik weet het! Maar die stomme gemakzucht he... *schaam schaam*ik ga jou echt een hele grote schop geven!!
Ik he een scooter en mijn partner een auto. Ben er dus niet helemaal afhankelijk van, maar ik doe zelf wel alles op dat ding. Ook wat boodschapjes. Gewoon in een rugzak en de buddy vol duwen. Daar kan nl. precies en 4-pak cola in haa! Of idd gewoon een tas tussen je benen. Maar vind het wel een beetje erg dat je voor 2 km. een scooter koot. Dan is de fiets een stuk goedkoper. Ik rijdt zelf elke dag 15km heen en 15km terug naar en van mijn werk. Werk in het centrum van Utrecht, dus kan ook niet parkeren daar.De scooter was dus de ideale oplossing. En hij is wel een stuk goedkoper dan een auto hoor. Aanonderhoud ben ik in 2 jaar tijd 700 euro kwijt geweest incl.verzekering. En daarbij is ie ook nog opgevoerd. En toen zat ik nog bij een dure dealer ook. Hopelijk wordt het dus een stukje goedkoper met mijn niuwe scooter en dealer.
quote:potsiedikkie schreef op 18 maart 2010 @ 12:03:

Wij hebben auto en scooter, dit i.p.v. 22 auto's, beide hebben we vervoer nodig voor werk, openbaar vervoer is geen optie. dan is het goedkoper en makkelijker om een scooter te nemen.

Wij zijn beide voor 1980 en dus hebben we automatisch een brommerrijbewijs.Ik zou 22 auto's ook wel veel vinden eigenlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:missindependent schreef op 18 maart 2010 @ 13:50:

[...]

Jawel, erg he hihi...Welnee. Niks ergs aan. Alles boven de 100 meter is auto-afstand!
Huts!
quote:Mevrouw75 schreef op 20 maart 2010 @ 14:19:

[...]

ik ga jou echt een hele grote schop geven!!oh jeee
quote:Ivetje schreef op 20 maart 2010 @ 14:31:

Ik he een scooter en mijn partner een auto. Ben er dus niet helemaal afhankelijk van, maar ik doe zelf wel alles op dat ding. Ook wat boodschapjes. Gewoon in een rugzak en de buddy vol duwen. Daar kan nl. precies en 4-pak cola in haa! Of idd gewoon een tas tussen je benen. Maar vind het wel een beetje erg dat je voor 2 km. een scooter koot. Dan is de fiets een stuk goedkoper. Ik rijdt zelf elke dag 15km heen en 15km terug naar en van mijn werk. Werk in het centrum van Utrecht, dus kan ook niet parkeren daar.De scooter was dus de ideale oplossing. En hij is wel een stuk goedkoper dan een auto hoor. Aanonderhoud ben ik in 2 jaar tijd 700 euro kwijt geweest incl.verzekering. En daarbij is ie ook nog opgevoerd. En toen zat ik nog bij een dure dealer ook. Hopelijk wordt het dus een stukje goedkoper met mijn niuwe scooter en dealer.Ik koop de scooter om o.a. naar mijn werk te gaan. Zal hem ook gebruiken als ik naar mijn ouders of vrienden ga, om maar iets op te noemen. En met mooi weer zal ik zeker de fiets nemen. Ik koop een scooter om toch een beetje "luxe" te hebben en omdat het goedkoper is dan een auto.
Er is niks mis met een beetje gemakzucht. Je werkt hard, je mag best een scootertje naar je werk nemen. Of naar de AH. Als je sommige mensen hier gelooft dan nemen ze nooit de lift, douchen ze altijd koud en kamperen ze elk jaar in een tentje bij hun lokale plas water. Niks van aantrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven