Scrapbooken

09-12-2013 16:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vraag me af of er hier ook scrapbookers zijn. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het leek me altijd heel erg leuk om te doen. Nu zit ik eraan te denken om ons geboortekaartje zelf te scrapbooken. Ik moet er nogal wat maken, dus al te ingewikkeld kan niet, dacht zelf aan wat leuke lintjes, een los kaartje erin, knoopjes, een stempel en relief papier, of dessinpapier. Maar waar haal ik dat? Niet al te prijzig uiteraard.

Zijn er andere fora met scrapbookers? Ik kan ze zelf namelijk niet vinden (of nauwelijks leden). Of misschien knutselfora? Of is er ergens een winkel waar ik heen kan gaan, waar ze veel scrapbook spullen verkopen, Pipoos heeft een beperkt aanbod. Ik woon in het midden van het land.

Ik ben me al een beetje aan het inlezen, maar het is zoveel! Ook kom je vaak op Amerikaanse sites uit.

Is er iemand die ervaring heeft, of me de juiste kant op kan sturen?
Op het moment doe ik niks meer met scrapbooken ( geen tijd) maar ik zou het idd simpel houden voor een geboorte kaartje. Je kan altijd wat ideeën opdoen op een gewone site voor geboorte kaartjes. Tegenwoordig is er heel veel papier ( ook blokken papier) en ander materiaal verkrijgbaar bij action voor een goede prijs.

Je zou evt een stempel kunnen laten maken met de naam van jullie kindje ( of 2 ... Als je niet weet wat het word) weet niet wat het kost hoor. Maar ik zou dan een ( rustig)designpapier als ondergrond pakken dan bv een kleiner " kaartje" erop maken dmv een strikje ( mag wat drukker papier zijn) en daar bovenop het kaartje plakken met de naam van het kindje ( of wat je wil)

Om lint erop te plakken bv verticaal aan de zijkant kan je speciaal plakspul gebruiken wat in een roller zit. Weet even niet hoe het heet maar plakt dubbelzijdig en werkt fijner dan lijmen zeker in grote hoeveelheid kaartjes die je maken moet. Roller is net zoiets als je zo'n tipex roller hebt. ( kan je het nog volgen?)

Knoopje erop vind ik leuk ( wel veel werk) zou hem erop naaien met een ander kleur garen dan de knoop en dan kruislings erop zetten.

Ander idee maar wel wat bewerkelijker is het maken van een shakerbox en die erop maken met natuurlijk roze of blauwe muisjes erin. ( even googlen op shakerbox als je het niet kent ik kan geen plaatjes plakken )

Succes ! Ohhhh en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Voor dit soort projecten: goedkope knutselspullen vindt je bij Action en Xenos
Heb je het knutseltopic elders op deze pijler al ontdekt?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Love2dance bedankt! Een shakerbox lijkt me leuk, maar veel te veel werk! Wat betreft die lijm, blijft dat ook een beetje goed? Zou het jammer vinden als over een jaar de lijm loslaat en het kaartje uit elkaar valt.

Action en xenos, totaal niet aan gedacht! Ik ga kijken. Maar hebben zij ook leuk reliefpapier? Daar ben ik echt naar op zoek.

Ik ga neuzen op het knutseltopic, bedankt
Waarom niet een heel mooi kaartje 'scrappen' daar een goede opname van laten maken en die laten printen door een drukker!? Of denk ik nu veelste simpel?

Want ga er maar aan staan om tig keer hetzelfde kaartje te moeten scrappen..... Volgens mij komt het na nummer 10 je keel uit!
Scrapbooken. Klinkt interessant, weet niet wat dat is.
Mijn fotoalbums die ik er ruim 8 jaar geleden mee geplakt heb zit het nog steeds op vast. Was wel van de hobbywinkel. Merk wat ik had weet ik niet of dat hier verkrijgbaar is woonde destijds in het walhalla USA :-) . Maar werkt een stuk pretiger dan lijm om lint vast te maken. Met gewone lijm loopt het er soms langs, geeft vlekken of je ziet er dotten lijm doorheen. As je toch lijm wilt gebruiken zou ik fotolijst proberen want die kan je wegvegen en vlekt niet. ( ook action)

Wat ik ook ooit eens gedaan heb is tekst printen op lint Erg leuk ! Beetje priegelen omdat je het lint goed vast moet plakken aan printpapier ( eerst tekst getypt en geprint, toen lint precies op die plaats geplakt met aan begin en eind plakbandje... Ging erg goed) maar weet niet of je dat durft met je printer.
Fotolijst is natuurlijk fotolijm ....
Ohhhh en kreeg ineens ingeving om een makkelijke shakerbox te maken.... Plastic tafelzeil ( markt) en dan onder het naaimachine vierkantjes stikken vullen en dichtstukken dan is het niet zoveel werk...
quote:troelalaaaatje schreef op 09 december 2013 @ 20:06:

Scrapbooken. Klinkt interessant, weet niet wat dat is.Ff door google gooien! Ik ben er echt weg van
quote:love2dance schreef op 09 december 2013 @ 20:29:

Mijn fotoalbums die ik er ruim 8 jaar geleden mee geplakt heb zit het nog steeds op vast. Was wel van de hobbywinkel. Merk wat ik had weet ik niet of dat hier verkrijgbaar is woonde destijds in het walhalla USA :-) . Maar werkt een stuk pretiger dan lijm om lint vast te maken. Met gewone lijm loopt het er soms langs, geeft vlekken of je ziet er dotten lijm doorheen. As je toch lijm wilt gebruiken zou ik fotolijst proberen want die kan je wegvegen en vlekt niet. ( ook action)

Wat ik ook ooit eens gedaan heb is tekst printen op lint Erg leuk ! Beetje priegelen omdat je het lint goed vast moet plakken aan printpapier ( eerst tekst getypt en geprint, toen lint precies op die plaats geplakt met aan begin en eind plakbandje... Ging erg goed) maar weet niet of je dat durft met je printer.

Ok ik ga op zoek naar lijm op een roller! ;)

Lint bedrukken heb ik ooit laten doen voor mijn bruiloft, was niet zo heel duur. Dat ik daar nou zelf niet op ben gekomen! Heel goed idee!

Shakerbox is nog steeds te lastig haha! Maar veel werk vind ik niet erg en ben ik wel gewend
Ik ga inderdaad eens googelen. Ik zag vandaag bij toeval bij Action heel veel spullen liggen speciaal om te scrapbooken en het zag er gezellig uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven