Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

05-12-2018 17:01 321 berichten
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.

Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen! :heart:

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Mijn kerstboom staat trouwens net, morgen ga ik hem met de kinderen versieren. Hoop dat ik voor die tijd nog even kan sneupen voor wat nieuws in het centrum.

Voor kleinbehuisde mensen/ mensen met katten: Dit had ik toen de oudste klein was: washi-tape boom, plastic zuignaphaakjes en plastic balletjes.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
06-12-2018 22:52
Doe ik ook elk jaar. En zet dan op het doosje welk kind en hoe oud ze waren. Als ze op zichzelf gaan wonen breek ik het eerste jaar in om een boompje neer te zetten. MET al die pgagtige ornamenten.

/ verder ben ik best normaal zonder verregaande stalkerplannen voor mijn nu nog kleuters. :$
Leuk toch? Mijn oma liet ook ieder kleinkind ieder jaar een decoratiedingetje uitzoeken. Het eerste jaar uit huis kregen wij allemaal een doos via de post met onze ornamentjes. Heb ze nog steeds. En oma kwam dan ook op visite in de studentenhuizen voor een vroeg kerstdiner, controleren of we de boel ook hadden gebruikt, hahaha. Zie haar nog zitten met haar perfecte pakje aan en de haren strak in de lak “Kind, dit is niet te eten, kom dan halen we wat bij de Chinees”. Zou willen dat oma nog eens aan mijn tafel kon zitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
06-12-2018 23:02
Leuk toch? Mijn oma liet ook ieder kleinkind ieder jaar een decoratiedingetje uitzoeken. Het eerste jaar uit huis kregen wij allemaal een doos via de post met onze ornamentjes. Heb ze nog steeds. En oma kwam dan ook op visite in de studentenhuizen voor een vroeg kerstdiner, controleren of we de boel ook hadden gebruikt, hahaha. Zie haar nog zitten met haar perfecte pakje aan en de haren strak in de lak “Kind, dit is niet te eten, kom dan halen we wat bij de Chinees”. Zou willen dat oma nog eens aan mijn tafel kon zitten.
:heart: Wat ontzettend lief. Jouw oma was een prachtexemplaar.
Ik heb er al een paar jaar pret om dat mijn nu 6-jarige een boomlange stoere kerel is die dan een boom in zijn studentenhok heeft staan met flamingo's/ sterretjes/ paarse vissen enz. :-D
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
06-12-2018 23:07
Ik heb er al een paar jaar pret om dat mijn nu 6-jarige een boomlange stoere kerel is die dan een boom in zijn studentenhok heeft staan met flamingo's/ sterretjes/ paarse vissen enz. :-D
:-D Wellicht kan hij zich ook nog herinneren dat hij krijsend op de grond heeft gelegen bij de kassa van de Intratuin voor die tweede flamingo. Ik schrijf korte tekstjes bij de paasdecoratie van zoon (“We hebben nog géén fluwelen gele paashaas hoorrrrr!” *naam zoon, 7 jaar, 2018*). Deed mijn moeder altijd op de polaroid foto’s (“Ik wil een foto van mijn kapseltje omdat het gewoon vet gaaf is *zus, 11 jaar 1993”). Hilarisch om nu door die doos met foto’s te gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
06-12-2018 23:07
:heart: Wat ontzettend lief. Jouw oma was een prachtexemplaar.
Ja oma was een leuk mens. Fijn dat ze er een beetje bij is, ieder jaar toch weer een ‘ach ja, ik weet nog...’ als ik die ornamentjes uitpak. Leuke tradities om door te geven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Boheme schreef:
06-12-2018 22:03
Oh dat is een leuk idee! Dat wil ik ook!
Zoon vond alleen alle ronde ballen niet mooi :cry: dus heeft een bal in autovorm :-D
RegretteRien schreef:
06-12-2018 22:52
Doe ik ook elk jaar. En zet dan op het doosje welk kind en hoe oud ze waren. Als ze op zichzelf gaan wonen breek ik het eerste jaar in om een boompje neer te zetten. MET al die pgagtige ornamenten.

/ verder ben ik best normaal zonder verregaande stalkerplannen voor mijn nu nog kleuters. :$
Ja ik heb er het jaartal opgeschreven en de voorletter :-)
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
05-12-2018 17:02
En TO start natuurlijk, ik ben gister avond met mijn boom begonnen. Ik moet wel de puntjes nog op de i zetten maar hij staat er nu zo bij:

Afbeelding
Aardig voor op een peuterkamer maar niet in een woonkamer met pubers en volwassenen 😁
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke bomen! Ik kan de meesten wel waarderen zolang er maar een idee achter zat.

Hieronder de mijne! De boom is al meer dan 30 jaar oud en gekregen van een familielid toen ik op mezelf ging. Er zit goud, koper, rood, bordeaux, aubergine en bruin in dus vrij traditioneel, maar als je goed kijkt kun je de eenhoorns, hobbelpaarden en herten zien zitten dus hij is stiekem toch een beetje trendy.

Edit: Oh ik mag geen plaatjes plakken, dan maar een link:
http://i64.tinypic.com/2ef2oo6.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerstboom is altijd traditioneel rood met goud. Nu is dit het eerste jaar dat ik een kerstboom zet terwijl ik drie katten heb (vorig jaar waren het allemaal nog kittens en heb ik geen boom neergezet en het jaar daarvoor had ik alleen een kat die totaal geen interesse had in de boom). Nu heb ik dus een zooi vilten hangers gekocht bij Dille & Kamille, en bovenin komen dan nog wat kerstballen. Overigens lijken de katten helemaal niet zo geïnteresseerd in de boom, dus misschien toch een traditionele boom en de vilten hangers als extra.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag begonnen met de kerstversiering. Mijn adventster hangt, en die heb ik al 30 jaar. Verder heb ik mijn kerststalletje van Villeroy en Boch op de schoorsteenmantel gezet, en de gehaakte kerstgordijntjes opgehangen. Van Sinterklaas heb ik kerstverlichting gekregen in de vorm van een bloemenslinger met lampjes erin. Die heb ik in een van de vensterbanken gelegd. Ziet er leuk uit! Alle koperen kandelaars zijn weer gepoetst en van nieuwe kaarsen voorzien. Morgen komt de kerstboom van de zolder, en kan ik die ook versieren. Onder de kerstboom komt nog een afzichtelijk kitscherige kerststal waar mijn man ooit mee thuiskwam. 'Zo lilluk dat ik m niet kon laten staan!' Wat hij heeft met engelen, heb ik met kerststallen. Ik wil ooit nog een echt antieke. Als ik daar eens tegenaan loop is ie voor mij.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
06-12-2018 23:07
Ik heb er al een paar jaar pret om dat mijn nu 6-jarige een boomlange stoere kerel is die dan een boom in zijn studentenhok heeft staan met flamingo's/ sterretjes/ paarse vissen enz. :-D
Haha, mijn eerstejaars studentendochter heeft afgelopen week ookheel trots haar kerstboom in haar studentenappartementje opgezet: paars met holografische ballen en holografische en paarse kolibri's die ze van ons heeft gekregen met sinterklaas. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik versier ons huis in stappen.
De keuken is klaar. Daar heb ik ijsblauw en wit.
Afbeelding

Aan de houten balken en boven de schouw van het fornuis heb ik slingers opgehangen:
Afbeelding

De woonkamer moet nog versierd worden en de boom komt volgende week pas.
De woonkamer wordt heel traditioneel rood met goud.
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
07-12-2018 17:56
Ik versier ons huis in stappen.
De keuken is klaar. Daar heb ik ijsblauw en wit.
Afbeelding

Aan de houten balken en boven de schouw van het fornuis heb ik slingers opgehangen:
Afbeelding

De woonkamer moet nog versierd worden en de boom komt volgende week pas.
De woonkamer wordt heel traditioneel rood met goud.
Wat mooi :flirting:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
duet schreef:
07-12-2018 17:56
Ik versier ons huis in stappen.
De keuken is klaar. Daar heb ik ijsblauw en wit.
Afbeelding

Aan de houten balken en boven de schouw van het fornuis heb ik slingers opgehangen:
Afbeelding

De woonkamer moet nog versierd worden en de boom komt volgende week pas.
De woonkamer wordt heel traditioneel rood met goud.
Oooooooohhhhhhh, hier houd ik van! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar doen we alleen een paar kerststukjes en lampjes in onze planten.
We hebben namelijk de laatste maanden klussen gedaan in huis. Sinds een week is het klaar opgeruimd. Vandaar dat we dit jaar geen zin hebben in een boom
Ik woon op kamers en heb helaas geen plek voor een boom(pje). Ik heb wel lampjes hangen.
Wat hebben jullie mooie kerstbomen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar geen ballen, maar bloemen in de boom gedaan:

Afbeelding

(Op de foto vallen ze wat weg, maar zit helemaal vol)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Zoonlief wilde een regenboogboom en zijn moeder (de kerstballenfetishist) had daadwerkelijk genoeg kleuren ballen om dat voor elkaar te krijgen. En een regenboogpiek :-$ :facepalm: :proud:

Ik moet nog nieuwe haakjes dan vul ik een paar kleuren nog wat aan. Daarna een foto. (Er zijn misdadige fabrikanten die het gewoon nalaten om al kant en klaar een lusje aan hun goedkope plastic ballen te maken. Het zou verboden moeten worden! :P )
RegretteRien schreef:
07-12-2018 18:50
Zoonlief wilde een regenboogboom en zijn moeder (de kerstballenfetishist) had daadwerkelijk genoeg kleuren ballen om dat voor elkaar te krijgen. En een regenboogpiek :-$ :facepalm: :proud:

Ik moet nog nieuwe haakjes dan vul ik een paar kleuren nog wat aan. Daarna een foto. (Er zijn misdadige fabrikanten die het gewoon nalaten om al kant en klaar een lusje aan hun goedkope plastic ballen te maken. Het zou verboden moeten worden! :P )
Ik maak haakjes van de bindertjes voor vuilniszakken. Heel makkelijk.
Van Sint heb ik een paar van deze gekregen om in de boom te hangen. Superblij ermee!

https://www.sissy-boy.com/en_DK/homelan ... 36448.html
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
07-12-2018 18:50
Zoonlief wilde een regenboogboom en zijn moeder (de kerstballenfetishist) had daadwerkelijk genoeg kleuren ballen om dat voor elkaar te krijgen. En een regenboogpiek :-$ :facepalm: :proud:

Ik moet nog nieuwe haakjes dan vul ik een paar kleuren nog wat aan. Daarna een foto. (Er zijn misdadige fabrikanten die het gewoon nalaten om al kant en klaar een lusje aan hun goedkope plastic ballen te maken. Het zou verboden moeten worden! :P )
Heb jij een regenboogpiek????
Dochter had het liefste ook een regenboogboom, maar dat was te duur (regenboogverlichting). Een regenboogpiek was voor haar ook wel wat geweest, maar die kon zij niet vinden. Waar heb jij deze vandaan?
Alle reacties Link kopieren
O gaaf een regenboogboom :love:

Afbeelding

Detail van mijn boom.
Geheel is roze / wit.
Mijn 1e kerstboom in mn eigen huisje

Verder heb ik een kerstdorpje, een adventster en mijn dochter heeft miniboompje met wat roze/wit/paars kurt adler spul. Te schattig.

Was t al duidelijk dat ik momenteel dol ben op zachtroze :proud: :facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.
duet schreef:
07-12-2018 19:23
Heb jij een regenboogpiek????
Dochter had het liefste ook een regenboogboom, maar dat was te duur (regenboogverlichting). Een regenboogpiek was voor haar ook wel wat geweest, maar die kon zij niet vinden. Waar heb jij deze vandaan?
Ik heb hem een paar jaar terug gekocht, toen was het kleurverloopje net een andere volgorde, maar HEMA!

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven