Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

05-12-2018 17:01 321 berichten
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.

Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen! :heart:

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas sinds 2jaar een kerstboom weer. Tot ergernis van m'n man. Mij leek het leuk toen dr oudste werd geboren. Toen ik er vorig jaar achter kwam dat er weet ik hoeveel beestjes in een echte boom leven heb ik een kunstboom gekocht.
Maar omdat ik soms wat gierig kan zijn heb ik niet degene gekocht die ik eigenlijk wou, nml die met witte toppen... Iemand een idee hoe je dat zelf kan doen? Spuitsneeuw blijft niet zitten denk ik? En zo ja is dat handig met een dreumes en peuter?

Dit jaar ga ik voor alleen lichtjes en rode strikken denk ik, dat is het meest dreumes/peuter proof :proud:
Ik zet hem pas op als de kerstvakantie begint, 2weken vind ik lang zat om in huis te hebben.
cookie84 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:35
Reden: Typo
0.22% gewijzigd
Wel ga ik dit jaar extra kerststerren in huis zetten, had oma ook altijd, zo mooi :-D
Julia10 schreef:
07-12-2018 21:29
Bij Bol :

https://www.bol.com/nl/p/kerststal-met- ... z8QAvD_BwE

Zelf ik heb ik 2 jaar geleden eentje gekocht bij een tuincentrum. Klassieke porceleinen losse beeldjes, in een houten stal met mos en verlichting. Heb er toen extra diertjes bij gekocht, dat vond ik gezellig.
Ha, zo voor de hand liggend dat ik er zelf nog niet aan had gedacht. Dank je!

Lijkt me heel gezellig, met extra diertjes :daisy:
Ergernis over een kerstboom? Wauw. Jouw man wil duidelijk niet in mijn huis zijn in december. ;-D Ik heb mijn 6 jarige inmiddels zo aangestoken dat ie uit zichzelf alle sinterklaasspullen heeft opgeruimd omdat ie de kerstboom zo graag wilde versieren.

Ik heb trouwens voor 95% plastic ballen, die overleven alles bijna alles.
wiezel schreef:
07-12-2018 21:40
Thanks IBI !! :redrose:
(Voor mij heeft het ook een speciale betekenis, mijn zus heette Roos, zo is ze er toch een beetje bij)

Aaahhh, wat ontroerend lief! :redrose:
YellowLemon schreef:
05-12-2018 17:02
En TO start natuurlijk, ik ben gister avond met mijn boom begonnen. Ik moet wel de puntjes nog op de i zetten maar hij staat er nu zo bij:

Afbeelding

Dit vind ik nou echt een geweldge kerstboom.

Superleuk. :daisy: :cheer: :bunny: :duckie: :flirting:
cookie84 schreef:
07-12-2018 22:37
Wel ga ik dit jaar extra kerststerren in huis zetten, had oma ook altijd, zo mooi :-D
Zijn erg mooi, ik heb ze ook, echte planten. De rode.

Even een waarschuwing: ze zijn erg giftig! De echte planten dan he. Die van plastic niet.

Heb je echte: zorgen dat je dreumes /hond/kat er niet aan kan zitten.

https://www.antigifcentrum.be/natuur/pl ... ulcherrima
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:59
14.45% gewijzigd
,
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:58
Reden: Dubbel
99.52% gewijzigd
Afbeelding

Schaal glitter voor regrette.

En nog wat kitch erbij:

Afbeelding
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Leuk om al die boomplaatjes te zien! Interessant dat sommigen ook echt elk jaar andere boomversiering hebben. Ik weet niet beter dat het elk jaar hetzelfde is (zowel bij ouders als bij mijzelf), hooguit aangevuld met 2 nieuwe ballen of lampjes omdat die gesneuveld waren.
Ik heb dit jaar dan ook niets nieuws gekocht voor in mijn kunstboom.
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
05-12-2018 20:29
Kan nog geen plaatjes plakken, hopelijk werkt het zo.

Heb hem nog niet staan maar vorig jaar was ie zo:
Als je de strikjes wegdenkt en de gouden ballen door witte vervangt heb je een (beetje grotere) versie van mijn boom. Naast de rode en witte ballen zit er nog een vogeltje (als kind uitgekozen uit de boom van opa), winnie the pooh ijspegel (als kind was ik daar gek op, gekregen van mijn tante) en 2 duifjes in een stolpje (van mijn ouders gekregen na onze verloving) in. Het zijn net die 3 kleine dingetjes die het echt "mijn" boom maken ;-)

Edit: oh ik heb nog geen plaatjesrechren dus dit staat een beetje raar. Mijn boom heeft dus rode en witte ballen, lichtjes en een rode piek ;-)
Haha, thnx Wiezel. Jij hebt precies de ballen op de schaal liggen waar ik te weinig van had: geel/goud, koper en donkerblauw. :-D

@Masatu: Oh, wij hadden vroeger thuis al ieder jaar anders. Maar heb je dan 'precies genoeg' voor de boom? Ik heb dus vrij veel ballen, maar ik koop ieder jaar iets bij. In ieder geval mogen de kinderen ieder jaar 1 ding uitkiezen, verder vaak <5 euro hoor, net waar ik tegen aan loop. Denk 6 jaar geleden had de Zeeman een fantastische collectie in knalroze, paars en aquablauw. Toen heb ik een grote berg gekocht in allerlei maten/ finishes en dat is de basis. Maar vorig jaar had ik bijvoorbeeld op wens van mijn zonen alle roze en blauw in de boom. Dit jaar dus regenboog. Volgend jaar heb ik misschien een pastel-kleurtjes boom. Of allerlei tinten blauw en groen.. geen idee. Beslis ter plekke.

Grootste deel van wat ik over hou gaat in vazen/ schalen die ik her en der gegroepeerd neer zet.
RegretteRien schreef:
08-12-2018 00:00
@Masatu: Oh, wij hadden vroeger thuis al ieder jaar anders. Maar heb je dan 'precies genoeg' voor de boom? Ik heb dus vrij veel ballen, maar ik koop ieder jaar iets bij. In ieder geval mogen de kinderen ieder jaar 1 ding uitkiezen, verder vaak <5 euro hoor, net waar ik tegen aan loop. Denk 6 jaar geleden had de Zeeman een fantastische collectie in knalroze, paars en aquablauw. Toen heb ik een grote berg gekocht in allerlei maten/ finishes en dat is de basis. Maar vorig jaar had ik bijvoorbeeld op wens van mijn zonen alle roze en blauw in de boom. Dit jaar dus regenboog. Volgend jaar heb ik misschien een pastel-kleurtjes boom. Of allerlei tinten blauw en groen.. geen idee. Beslis ter plekke.

Grootste deel van wat ik over hou gaat in vazen/ schalen die ik her en der gegroepeerd neer zet.
Grappig om over zulke andere gewoontes te lezen! En ja, ik heb inderdaad precies genoeg. Alle kerstspullen die ik heb hangen nu in mijn boom ;-)
Ik heb denk ik elk jaar 80 % staan, 50% in de boom, de rest verdeelt over vazen/ hangend voor het raam/ in bakken in de tuin.. net waar ik zin in heb.
Duet: dat ziet er mooi uit bij jou thuis! En Wiezel, ik vind je rozenboom heel mooi. Man heeft de boom en versiering van de zolder gehaald, dus die kan ik vandaag afmaken. Hebben jullie ook dat je eerst andere spullen op moet ruimen voordat de kerstversiering erin kan? Het is hier altijd een hele verhuizing van lampen, planten, een bijzettafel en andere spullen.

Ik vind dat ook wel iets leuks hebben, want als in januari alle kerstspul weer naar de zolder gaat, zet ik mijn gebruikelijke spulletjes net even anders terug, en lijkt het weer nieuw. En dat is het helemaal niet, ik vervang maar weinig.

Ik ga ook nog een paar kerststerren (planten) kopen voor op de schoorsteenmantel. Die vind ik nu een beetje kaal zonder planten. Als de boom is versierd en de troep opgeruimd, zal ik een paar foto’s plaatsen.

De buitenboel gaat vandaag niet gebeuren, het weer is te slecht. Man moet daarvoor de steiger opbouwen en dat vind ik nu te link. Wij versieren overigens alleen de woonkamer en lichtjes langs de daklijst buiten, verder niet.
https://ibb.co/ZLbmnGt

Dit is mijn boompje :heart:
balderdash schreef:
08-12-2018 12:41

Wow! De kleurstelling van ballen en andere versiersels in de boom vind ik super, maar die boom zelf zou mijn huis niet inkomen :woa:
Ik wilde een foto van mijn boom er bij zetten, maar geen idee hoe dat moet? :nooo:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
08-12-2018 13:58
Ik wilde een foto van mijn boom er bij zetten, maar geen idee hoe dat moet? :nooo:
https://postimages.org/nl/

- Foto uploaden
- Achter de 2e link op t 'kopieerlink'knopje drukken
-hier plakken
-hele link selecteren en hieronder op t 'img' knopje drukken. (Link komt dan tussen [img] en [ /img] te staan)
Been there, done that, got the T-shirt.
Afbeelding

Ik heb vorig jaar ivm dreumes alles nieuw gekocht, dus dit is allemaal plastic. Daarvoor had ik het ‘echte werk’ in rood en blauw.

Het idee om de kinderen elk jaar iets uit te laten zoeken, vind ik echt leuk! Gaan we ook maar invoeren hier.

(Thanx apatura!)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Hier moet ook de halve inboedel weg om de kerstversiering binnen te laten. Maar ik verander sowieso ieder seizoen de aankleding in de woonkamer en ook ieder seizoen een andere krans aan de voordeur. Morgen hang ik mijn kerstkrans met gekleurde lichtjes aan de voordeur.
Nu gaat dus alle herfst-meuk de kast in en komt de kerstversiering weer binnen. Ik heb in de loop van de tijd heel veel zelf gemaakt: voor boven de schouw een groot schilderij met kerstboom, lichtjes en versiering, zo'n grote glazen pot met een besneeuwd kerstlandschapje ( rode auto met kerstboom op het dak) erin, een grote houten kerstman. Verder natuurlijk een winterstadje en een heel mooi canvas met een toevallig hele leuke spontane kerstfoto van onze kinderen in de sneeuw met kerstmuts op. Dat was echt een toevalstreffer, die we op canvas hebben laten afdrukken. Vlak voor kerst ga ik nog aan de slag met kerstgroen om kerststukjes te maken, dat is echt een traditie die ik van mijn moeder heb overgenomen. Zonder kerststukjes geen kerst!
Ook staat er hier ieder jaar een kerststal. Ik weet nog dat ik die als kind met mijn ouders ben gaan kopen op een kerststallen-beurs. Het is een hele mooie houten beeldengroep uit Polen. Ik heb hem uit de erfenis van mijn ouders gekregen.
balderdash schreef:
08-12-2018 12:41

Geniaal :biggrin:
Malagueña schreef:
08-12-2018 14:50
Afbeelding

Ik heb vorig jaar ivm dreumes alles nieuw gekocht, dus dit is allemaal plastic. Daarvoor had ik het ‘echte werk’ in rood en blauw.

Het idee om de kinderen elk jaar iets uit te laten zoeken, vind ik echt leuk! Gaan we ook maar invoeren hier.

(Thanx apatura!)
Dit rustige vind ik eigenlijk ook wel heel mooi.

Ik had niet geraden dat het plastic is trouwens.
YellowLemon schreef:
08-12-2018 16:37
Dit rustige vind ik eigenlijk ook wel heel mooi.

Ik had niet geraden dat het plastic is trouwens.
Ik zat te denken om er dit jaar nog wat vogeltjes en/of strikken bij te doen. Of weet iemand nog iets anders leuks?

Eenhoorns krijg ik er denk ik niet doorheen in dit mannenhuis :biggrin:
ik heb mijn boom ook weer opgezet. Hou het nu al een paar jaar in rustige kleuren: Goud, brons, champagne. Kralenslingers met veertjes eraan. En kerstballen in alle soorten en maten. ronde, pegels en druppelvorm. En dan ook nog doorzichtige, glans en mat. Verder nog wat andere dingen erin, een mooie volle boom.

Afbeelding
Hier wat kerstplaatjes uit mijn woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven