Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

05-12-2018 17:01 321 berichten
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.

Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen! :heart:

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Bobby-Pin schreef:
05-12-2018 19:53
:lol:

Hoe kom je aan zo'n Dolly kerstengel, ik vind 'm geweldig!
Zo leuk!

To ik vind dit een geweldig topic en :heart: je boom.
Ik heb tot mijn enorme trots en plezier :-D een stellage met takken touw in driehoeksvorm versierd met vilten figuren en rieten figuren hangen voor mijn raam. En daaronder in de vensterbank enkele mini kerstboompjes van de zeeman.

Mijn ene kind krijgt een boompje en daarbij allemaal rood en wit en brandweer ballen.
Mijn ander kind een boompje met rose goud en zacht goud.
Wijzelf gaan kijken wat we kunnen vinden.
Ik heb eindelijk plek voor een échte boom. Een grote!

Dus gehaald vandaag. Een dikke Nordmann van 2 meter. En beetje uitgeschoten met inkopen doen bij de Intratuin... Net al een dure bal kapot laten vallen... Ik vind 'm erg mooi geworden.
Ik heb grote roze ballen, kleine zilveren, glimmende hertjes, vogeltjes en sterren erin. En m'n oma's oude zilveren ballen en 200 lampjes. Ik denk dat er wel meer in zouden kunnen maar ja. Het kerstboombudget is wel weer op nu.

Ik heb nog iets van 100 mini-balletjes in rood-groen-roze-zilver die ik altijd in mijn kleinere kerstboom had hangen... twijfel of ik die er nog allemaal in ga hangen. Dat wordt in januari dan wel een prut-klus. "

Ik moet nog wel een piek.
Het-groepje schreef:
06-12-2018 14:47
Zo leuk!

To ik vind dit een geweldig topic en :heart: je boom.
Ik heb tot mijn enorme trots en plezier :-D een stellage met takken touw in driehoeksvorm versierd met vilten figuren en rieten figuren hangen voor mijn raam. En daaronder in de vensterbank enkele mini kerstboompjes van de zeeman.

Mijn ene kind krijgt een boompje en daarbij allemaal rood en wit en brandweer ballen.
Mijn ander kind een boompje met rose goud en zacht goud.
Wijzelf gaan kijken wat we kunnen vinden.
Gaaf! Ik wil voor mijn raam ook niet iets, ik denk dat het een tekening wordt. En ik heb nog een plank boven mijn bank waar altijd decoratie op staat die moet ik nog even onder handen nemen.
MiniMe3 schreef:
06-12-2018 15:08
Ik heb eindelijk plek voor een échte boom. Een grote!

Dus gehaald vandaag. Een dikke Nordmann van 2 meter. En beetje uitgeschoten met inkopen doen bij de Intratuin... Net al een dure bal kapot laten vallen... Ik vind 'm erg mooi geworden.
Ik heb grote roze ballen, kleine zilveren, glimmende hertjes, vogeltjes en sterren erin. En m'n oma's oude zilveren ballen en 200 lampjes. Ik denk dat er wel meer in zouden kunnen maar ja. Het kerstboombudget is wel weer op nu.

Ik heb nog iets van 100 mini-balletjes in rood-groen-roze-zilver die ik altijd in mijn kleinere kerstboom had hangen... twijfel of ik die er nog allemaal in ga hangen. Dat wordt in januari dan wel een prut-klus. "

Ik moet nog wel een piek.
Dat klinkt ook echt gaaf! Ga je een foto uploaden? :heart: Je kan ook voor bijvoorbeeld alleen de zilvere balletjes kiezen he.
Alle reacties Link kopieren
De boom van TO, ik zou 'm prachtig vinden in de etalage van een (speelgoed)winkel, maar voor in huis vind ik het wat minder.
Hij is in elk geval wel origineel :)

Mijne gaat qua kleuren mee met het interieur: blauwtinten en zilver/wit en hier en daar iets roze-achtigs.
Ik koop elk jaar wat versiering bij maar blijf wel altijd binnen mijn kleuren.
Paar jaar geleden had ik blauwe cupcakes van bij de Action, ben er nog altijd blij mee :)

Verder ga ik voor lichtjes: 1 slinger in de boom, 1 in een grote plant en overal op de vensterbanken liggen ze ook - wel vastgemaakt met schilderstape anders loop ik ze constant op te rapen.
Heb het zo kunnen regelen dat ik met 2 knoppen alle lichtjes kan aan- en uitdoen.

De katten zijn vooral niet weg te slaan bij de versiering als ik bezig met optuigen, daarna is het nieuwtje er wel af.
En zolang de boom in de garage staat te acclimatiseren is ie ook wel erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
05-12-2018 19:53
:lol:

Hoe kom je aan zo'n Dolly kerstengel, ik vind 'm geweldig!
Hij is op Etsy te koop: https://www.etsy.com/listing/497953133/ ... lfairytree
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Je boom van vorig jaar vind ik veeel mooier TO! Die van dit jaar leuk voor op de kinderkamer. ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In mijn groene nep kerstboom gaan voornamelijk oranje, rode en gouden ballen en vooral geen slingers want die vind ik foeilelijk. Verder heb ik nog belletjes, kleine glazen trompetten, mini-kerstmannetjes ( die vind ik zo schattig :heart: ) en natuurlijk lichtjes erin hangen. Ik hing er ook ieder jaar een panda in maar die ben ik inmiddels kwijt.

@DG2015, thnx, ik ga er ook eentje bestellen want wat is een kerst zonder Dolly kerstengel!
Nouschi schreef:
06-12-2018 15:56
Je boom van vorig jaar vind ik veeel mooier TO! Die van dit jaar leuk voor op de kinderkamer. ;-D
Ik moet eerlijk bekennen, je zou een crèche kunnen beginnen in mijn woonkamer. Ik heb ergens een tik van de molen gehad.

De muren zijn geel. Achter de boom van dit jaar zie je een sterretjes slingers in allerlei kleuren, die hangt er altijd. Aan mijn woonkamertafel zit een hele grote teddybeer.. Ik heb een blauw servieskastje aan de muur daar staat weer een kattenknuffel/kussen op..
Afbeelding
Wat een gezellige boom Aapje. :)
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
06-12-2018 16:20
Ik moet eerlijk bekennen, je zou een crèche kunnen beginnen in mijn woonkamer. Ik heb ergens een tik van de molen gehad.

De muren zijn geel. Achter de boom van dit jaar zie je een sterretjes slingers in allerlei kleuren, die hangt er altijd. Aan mijn woonkamertafel zit een hele grote teddybeer.. Ik heb een blauw servieskastje aan de muur daar staat weer een kattenknuffel/kussen op..

Why?? @(
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
06-12-2018 18:08
Why?? @(
Omdat het kan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Cateautje schreef:
06-12-2018 18:06
Wat een gezellige boom Aapje. :)
Dankje! Toen oudste een glitter eenhoorn en glitter turquoise bloem uitzocht vond ik dat de hele boom dan hysterisch mocht.
1-Aapje schreef:
06-12-2018 19:34
Dankje! Toen oudste een glitter eenhoorn en glitter turquoise bloem uitzocht vond ik dat de hele boom dan hysterisch mocht.
Hysterie is een must met kerst.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
05-12-2018 17:07
Leuk topic! Ik zit nog in de dubio. Momenteel 36 weken zwanger en dol op kerst/kerstboom maar tegelijkertijd geen tijd, zin en waarschijnlijk weinig kracht om tzt de kerstboom weer af te tuigen als ik nog kraamvrouw ben.

Ga nu dus voor groot chique kerststuk voor op de eettafel. Sowieso met goud erin, matcht mooi de de gouden accessoires hier in huis. En als het uitvalt dan haal ik de leuke dingetjes eruit en kan het kersstuk de kliko in. Tussen de poepluiers en kraamverband :proud:
Heb je grote planten staan? Doe daar dan lichtjes in. Heel feestelijk en zo gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dit weekend aan de slag te gaan met de boom en versiering. Het wordt nog een dingetje waar de boom moet komen, want ik heb een grote kamerplant staan waar de kerstboom moet komen. Dus de plant moet verplaatst, of de kerstboom moet een ander plekkie. Ik overweeg een andere plek voor de kerstboom, hahaha. Ik ga ook mijn gehaakte kerstgordijntjes ophangen. Ik heb ze vorig jaar gemaakt, in sneeuwvlok/ijskristallen patroon. Als alles staat en hangt, plaats ik wel een paar foto's. Mijn kerstboom is bont, maar wel redelijk klassiek. Ik houd erg van antieke kerstballen in de vorm van figuurtjes als huisjes, kerkjes, vogels, en engelen. Mijn man heeft iets met engelen (tis verder wel een stoere man hoor :proud: ) en ik koop er elk jaar eentje bij als ik een mooie kan vinden.
Ik heb niet zo veel met trends, ik heb al jaren dezelfde boomversiering. Ik koester de erfstukjes van mijn oma, daar ben ik heel zuinig op.
1-Aapje schreef:
06-12-2018 16:21
Afbeelding
Wat een leukerd :heart:
Toch een kerstboom in huis! Samen met dreumes opgetuigd. :heart:

Afbeelding

Koper met wit. Eigenlijk wil ik ook wel een hysterische boom met alpaca's, eenhoorns en puppy's. Maar ik heb al een fortuin aan deze versiering uit gegeven, dus dat vind ik een beetje zonde.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Boheme schreef:
06-12-2018 21:21
Toch een kerstboom in huis! Samen met dreumes opgetuigd. :heart:

Afbeelding

Koper met wit. Eigenlijk wil ik ook wel een hysterische boom met alpaca's, eenhoorns en puppy's. Maar ik heb al een fortuin aan deze versiering uit gegeven, dus dat vind ik een beetje zonde.
Mooi!

Ik laat de kinderen ieder jaar een eigen kerstbal uitzoeken dus onze boom wordt gegarandeerd kleurrijker de komende jaren :-).
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-12-2018 19:36
Hysterie is een must met kerst.
Precies. We kunnen wel met zijn allen doen alsof het heel smaakvol is om alleen ballen met een specifieke kleurcode in een boom te hangen, maar het is per definitie kitsch, een boom vol glas en/of plastic.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
1-Aapje schreef:
06-12-2018 21:38
Mooi!

Ik laat de kinderen ieder jaar een eigen kerstbal uitzoeken dus onze boom wordt gegarandeerd kleurrijker de komende jaren :-).
Oh dat is een leuk idee! Dat wil ik ook!
Boheme schreef:
06-12-2018 21:21
Toch een kerstboom in huis! Samen met dreumes opgetuigd. :heart:

Afbeelding

Koper met wit. Eigenlijk wil ik ook wel een hysterische boom met alpaca's, eenhoorns en puppy's. Maar ik heb al een fortuin aan deze versiering uit gegeven, dus dat vind ik een beetje zonde.
Die vogels zijn ook wel heel gaaf hoor. :heart:
Boheme schreef:
06-12-2018 22:03
Oh dat is een leuk idee! Dat wil ik ook!
Zulke dingen zijn echt heel leuk. :heart:

Ik heb zelf nog 2 kerstballen vanuit huis meegenomen die ik als kind heb uitgezocht. Ze passen zelfs bij mijn huidige boom, ik heb alleen een jonge kat dus ik durf ze er dit jaar niet in te hangen.
Boheme schreef:
06-12-2018 22:03
Oh dat is een leuk idee! Dat wil ik ook!
Doe ik ook elk jaar. En zet dan op het doosje welk kind en hoe oud ze waren. Als ze op zichzelf gaan wonen breek ik het eerste jaar in om een boompje neer te zetten. MET al die pgagtige ornamenten.

/ verder ben ik best normaal zonder verregaande stalkerplannen voor mijn nu nog kleuters. :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven