Sint Maarten mik mak

11-11-2012 11:58 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zou graag willen weten hoe jullie het doen met Sint Maarten! Waarop presenteren jullie het snoep? Gewoon op een bord of dienblad of iets dergelijks? Laten jullie de kids het snoep zelf uitkiezen of gooien jullie zelf wat in de tas? Wat zeggen jullie als ze klaar zijn met zingen?

Ik vraag het omdat ik dus nog nooit aan de deur heb gestaan (woon nog thuis bij mijn ouders) en ik er dit jaar aan moet geloven in een super kinderrijke buurt (vriend woont hier) en het klinkt stom, maar ik merk aan mezelf dat ik er een beetje zenuwachtig voor ben haha
Ik heb een zak snickers en een zak bros. De zakken liggen sinds gisteren bij de voordeur en ik haal ZELF uit de zak en geef het aan de kinderen

Liedje aanhoren, compliment geven voor het liedje en dan snoep geven

Veel plezier!
Ik laat ze zelf niet uitkiezen, ook laat ik ze niet graaien, ik stop wat in de rugzakje of tas.
Gewoon in de snoep/koektrommel?

Als ze klaar zijn met zingen zeg je dat je vond dat ze mooi gezongen hebben, al zullen ze waarschijnlijk meer interesse in de snoepjes hebben.

Toen ik nog in een buurt woonde waar ze langs kwamen gaf ik altijd iets dat voorverpakt was, dat vond ik wat frisser.

Ik zou bij grote groepen tegelijk zelf wat in de tas doen, en bij een of twee tegelijk laten kiezen.
Oke ja wij hebben veel verschilende snoep.. Kit kat en van die zakjes van Haribo en Fruitella.. Vraag me dan ook echt af of ik niet te weinig heb. Maar vriend zegt: als het op is, is het op.

En ik kom niet echt verder dan: mooi gezongen..
IK weet niet waar je woont, maar hier zijn ze gister al lang aan de deur geweest.

Gewoon deur open doen, kinderen de liedjes laten uitzingen, lampionen bewonderen, snoepje geven en ze een fijne avond toewensen. Zo moeilijk is het niet.
Gewoon in een bak en zelf laten kiezen. Kinderen gaan echt geen handvol nemen terwijl je het aanbiedt. Ik heb ook alleen voorverpakt snoep, aangezien ik als ouders het ook niet prettig zou vinden als zoon onverpakt snoep krijgt. Ik zie ook in de winkels alleen voorverpakte dingen voor Sint Maarten liggen.
Ik laat ze wel grabbelen. Ik kom meer welgemanierde kinderen tegen dan niet. Wel alles voorverpakt, zoals marsjes etc. Gewoon op een dienblad.
Eens met modus dus
Ik heb 1 zak marsjes, waar ik er gister zelf 3 van heb opgegeten , hopelijk heb ik genoeg. Nou ja, ik heb er iig aan gedacht zullen we maar zeggen .
ik heb zakjes snoep gemaakt (met schuimbananantjes, spekkies en strooigoed) en die op een bord bij de voordeur staan. Laat de kinderen hun liedje zingen, zeg dat het mooi was. Het ligt er een beetje aan wie er aan de deur staat of ik ze zelf laat pakken of niet.
Wat dacht je van bel uitzetten en niet open doen?

Gelukkig doen ze dat hier niet met St. Maarten en met oudjaar is het ook niet meer erg populair.
quote:ninon schreef op 11 november 2012 @ 12:13:

Ik heb 1 zak marsjes, waar ik er gister zelf 3 van heb opgegeten , hopelijk heb ik genoeg. Nou ja, ik heb er iig aan gedacht zullen we maar zeggen .

Ah joh, die kinderen geven aan elkaar door wat je geeft. Dus als de zak leeg is geef je een groep wat mandarijntjes, dan hoef je de rest van de avond de deur niet meer open te maken.

Ik was het eerste jaar dat we samenwoonden de hele st Maarten vergeten, dus toen de bel ging... oei. Ik had nog guldens (jaja, ben oude taart) in mijn beurs, dus kregen ze geld. Ik was die avond zeker 20 piek kwijt. Het jaar erna had ik mandarijnen. Heb precies één groepje van 4 aan de deur gehad, verder niemand. Was dus duidelijk .

Tegenwoordig maak ik een dienblad of fruitschaal leeg en gooi die vol met snoep. Wat niet opgaat eet dochter wel.
Zelf zet ik ook altijd allerlei kaarsjes en lichtjes bij de deur. Of voeger lampionnen van de kinderen van het jaar ervoor. Het is hier nu nog bijna windstil, dus dat gaat lukken.
Hier gisteren al gelopen. Wij hebben voorverpakt snoep in een mandje. Lekker uitzoeken, dat vinden ze leuk. Onze kinderen waren op een gegeven moment helemaal blij. Oooo een mandarijn... lekker... dus de fruitschaal kun je ook leeg gooien.
@exces, 2 bananen en een appel hier en geen contant geld. Nou ja, ik heb nog een paar pakjes dierenplaatjes, zullen ze ook wel blij mee zijn denk ik.
Hier gaan er altijd een aantal zakken snoep doorheen. Vorig jaar meer dan 100 kinderen aan de deur geweest. Waar ze vandaan komen?

Voor de kleinste kleintjes uit de straat heb ik vingerpoppetjes met snoepjes erin. Die lopen al vroeg bij een paar huizen begreep ik.

De grote krijgen een voorverpakt snoepje.

Grabbelen maar hoor. Als ze zich niet gedragen zeg ik daar wat van. Maar gaat altijd goed.

Grote fruitschaal met snoep bij de voordeur.

Lampionnen bij de deur en kaarsen voor het raam. Kende de traditie niet toen ik hier kwam wonen. Maar het is wel erg gezellig.

Veel plezier!
Wanneer is het Sint Maarten?
quote:elninjoo schreef op 11 november 2012 @ 12:16:

Wat dacht je van bel uitzetten en niet open doen?

Gelukkig doen ze dat hier niet met St. Maarten en met oudjaar is het ook niet meer erg populair.

Lé-zen.

Ze vraagt wat ze wél zal doen.

Niet iedereen is zo lullig als jij op dit soort avonden één keer per jaar.
Hier was het gisteren al St. Maarten.

Ik had dropbommen.

Jammer genoeg kwamen er maar vier kinderen maar goed, ik woon dan ook vier kilometer buiten het dorp.

Prachtig werd er gezongen trouwens, nieuwe liedjes, wel drie!
quote:aaquamarine schreef op 11 november 2012 @ 12:32:

Wanneer is het Sint Maarten?

11-11

(vandaag dus)
Hier zet bijna iedereen in de straat kaarsen buiten bij de voordeur. Ik heb lollies, zakjes chips en zakjes met snoepjes van de Lidl. Deze leg ik in onze fruitschaal en ik laat de kinderen kiezen, maar bij de hele kleintjes zal ik aansturen op chips of snoepjes. Meestal heb ik voor de buurkinderen wat meer tijd en bewondering voor de lampion. Zij kennen ons ook, dus ontstaat er makkelijker een praatje. Voor de onbekende kinderen is het inderdaad een bedankje voor het mooie lied o.i.d, want zij willen toch zo snel mogelijk weer door.

Ik heb ook weleens op een hele gure avond plastic bekertjes met hete thee voor de ouders klaar gezet. Op een schaal buiten zakjes suiker, de bekers konden ze bij iedereen in de buurt wel in de container kwijt. Het werd zeer gewaardeerd!
Schaal met snoep buiten zetten, briefje erbij "zelfbediening" en de rest van de avond relaxed in je badjas op de bank met je laptop achter facebook-vivaforum etc.
Je motto past er goed bij Vilma
Ik vind het prachtig st Maarten.

Ik laat de kinderen grabbelen en ook alles voorverpakt.

Vraag aan moeders, ik barst van de gekke dieren plaatjes van AH, ook erbij doen, of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven