Slaapkamer herinrichten

04-12-2011 22:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Mijn slaapkamer wil ik opnieuw inrichten.

Ik heb een bruine boxspring, bruine vloer, bruine vouwgordijnen, bruine kast en bruine muren. Veel bruin dus. De bed, vloer en kast zijn nog behoorlijk nieuw en gaan dus niet weg.

Houd ik over de muren, die kunnen een andere kleur krijgen.

Behangen gaat niet lukken aangezien onze muren gestuct zijn.

Wie heeft tips voor mij om van mijn slaapkamer weer een sprankelende kamer te maken? Mijn kamer is met rechte muren, geen schuin dak of muren.
Mijn zusje heeft ook bruine meubels in haar slaapkamer.

Zij heeft de kamer wit en 2 verschillende tinten paars geschilderd.

Hier uiteraard haar gordijnen en dekbed overtrek op aangepast.

Paars klinkt wat vreemd, maar ik vind haar slaapkamer zo ontzettend mooi.
Ik heb ook veel bruintinten in de slaapkamer, waaronder een bruine boxspring.

Je kunt een mooi (canvas)doek aan de muur hangen met kleur.

Die kleur teruglaten komen in je sprei of dekbedovertrek.

We hebben zelf lichte wanden, zachtgeel en offwhite, en witte rolgordijnen en vitrage met een heel smal bruin randje.

Is heel licht, warm en toch kleurrijk.
Waar houd je van? Strak, romantisch, oosters... Je kan heel veel bereiken met een lik verf en nieuwe gordijnen en beddengoed. Je zou eventueel ook een nieuw headboard kunnen maken in de stijl die je wilt, als je boxspring er nog geen een heeft.
is het lichtbruin, eiken, beuken, donkerbruin, zwartbruin?

idd werkenet je beddengoed zodat kleur van muur bijvoorbeeld terug komt in assecoires en beddengoed. nieuwe lampjes op de nachtkastjes enzo.

En diep kobalt blauw is ook erg mooi bij bruin.
..popcorn?
bruin is mooi met wit en paas, of met wit en groen, of met wit en blauw, sommigen vinden het zelfs mooi met wit en roze.... maar dit is allemaal wel afhankelijk wat voor kleur bruin je nu hebt....
Bedankt dames,

Ik houd op zich van een romantische stijl.

Mijn muren zijn chocolade bruin, de vloer is eiken, het bed is donkerbruin (incl headbord). Zels mijn dekbedovertrek is bruin en mijn lampen.

Ik vind op zich paars wel heel erg leuk, maar mijn man vind dat niet zo geslaagd.

Ik heb vandaag eens goed in de kamer rond gekeken en wil dus de muren verven, het liefst in 2 kleuren. Dus bijvoorbeeld de kant van mijn bed een andere kleur dan de rest van de kamer. Verder zat ik er aan te denken om bij de vouwgordijen (caramelbruin) overgordijnen te plaatsen puur als decoratie.

Mijn dekbedovertrek ga ik ook vernieuwen, afhankelijk van de kleur die ik ga doen.

Op internet zag ik een voorbeeld van een groene kamer (heel apart groen, ik zal eens kjken of ik het hier kan plaatsen).

Behangen lijkt mij zelf hartstikke mooi met een mooi motiefje, maar onze muren zijn helaas niet geschikt om te behangen.

Ook mijn lampen aan op de nachtkastjes ga ik dan vervangen in een lichtere kleur.
Ik heb ook een (donker)bruine boxspring, gordijnen zijn ook bruin (ongeveer zelfde kleur). Muren zijn wit, 1 muur is in een soort metallic kleur geverfd, heeft wel iets weg van oudroze.

Heb verschillende dekbedovertrekken, allemaal met veel wit, eentje met wit en roze, eentje met wit en oudroze (en paars) (van de ikea), 1 helemaal wit en 1 wit met bruin en beige tinten.

Heb dan ook 2 verschillende spreien (oudroze en beige), zo kan ik leuk combineren en een hele verschillende uitstraling creeeren.

Overigens vind manlief de oudroze kleur ook nog mooi
Voor de rust zou ik denk ik werken met creme en beige. Misschien saai, maar al een stuk lichter dan het bruin dat je nu hebt. Grijsbruin is denk ik ook wel mooi voor die muur achter je bed, en dan de rest licht. Doe je achterste kussen (voor lekker rechtop zitten) in donkerbruin, en je beddengoed verder in wit (al dan niet met een werkje). Stijl je kamer verder af met een paar zilveren/gouden kandelaars, harten, bloemenvazen of waar je ook van houd. Niet teveel... hou het rustig. Het is om te ontspannen en moet naar mijn idee rust en warmte uitstralen.
Dat is ook wel een goede tip Amygdala.

Ik ga als eerste iig al mijn dekbedovertrekken in een andere kleur kopen. Ik denk dat dat al de helft scheelt.

Mijn kamer is nu zo donker
Deze kleur bedoel ik eigenlijk. Zou dit mooi zijn met de rest van mijn bruine meubels?

Weet iemand wat voor kleur groen dit is?

En weet iemand waar ze mooie spreien verkopen?
Olijfgroen?
Ja dat zou het idd kunnen zijn. Ik ga morgen gelijk even bij de gamma kijken.

Is er nou echt verschil tussen Gamma verf en Flexa?
wordt het dan niet een beetje een bejaardenslaapkamer met olijfgroen en donkerbruin?
Dat is niet de bedoeling Zwolleneesje?

Je vind het dus oudbollig? welke kleur zou jij mij aanraden?
Ik vind dat olijfgroene ook niet echt mooi (bij bruin). Persoonlijk zou ik voor wit gaan maar mijn hele slaapkamer is ook wit

Paars vind ik ook mooi maar dat is misschien wel een beetje donker bij bruin. Als je man het mooi vind zou ik voor oudroze gaan (maar het dan natuurlijk wel anders noemen waar hij bij is haha). Je kan bij de gamma ook metallic door je verf laten mengen voor een sprankelend effect. Kan je met alle kleuren mengen!
Overigens zie je bij metallic verf wel elke oneffenheid op de muur, veel meer dan bij normale verf.
Oke geen olijfgroen dus. Haha ik dacht nog wel dat ik een hippe kleur had gekozen.

Oudroze spreekt mij wel aan, ik ga vandaag eens bij de Gamma wat staaltjes bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven