Slaapkamer restylen.
donderdag 4 oktober 2018 om 19:00
Ik ga dus beginnen met het restylen van mijn slaapkamer. Eigenlijk alles wordt verandert behalve de meubels. Die zijn mooi en goed. Allen zwart.
Ik ben begonnen met zoeken maar kan niet echt iets vinden wat ik wil aan accessoires.
De behuizing om de ramen (boven en voor de gordijnrails zit een houten plaat) ga ik 1 tint lichter dan antracietgrijs schilderen. De muren worden allen heel lichtgrijs. De vitrage worden glasgordijnen met een heel lichtgrijs motief en de overgordijnen worden 2 tinten lichter dan antracietgrijs. Ik heb voor deze kleur gekozen zodat ik als de accessoires vervelen alleen de accessoires hoef te vervangen en niet weer te schilderen en nieuwe gordijnen hoef aan te schaffen. Tot zover mijn slaapkamer zoals hij gaat worden in kale staat is/gaat worden.
Nu wil ik heel graag een combinatie van warme herfstkleuren voor de accessoires. Rood/donkeroranje/bruin.
Ik zoek dus een bedsprei waar al deze kleuren in zitten/in elkaar overlopen/door elkaar lopen.
2 nachtlampjes naar een soort Tiffany idee met glas in lood glaasjes in dezelfde kleuren.
Een soort berenvel voor op de grond(niet te druk in kleuren en niet te groot want dat wordt teveel icm de sprei).
Sierkussens van satijn (deze kan ik ook wel vinden maar misschien zien jullie nog leukere effen kleuren)
Beelden voor op het dressoir, liefst ook in overlopende kleuren.
Mijn budget is 400.00 euro. Daar gaan nog wel de gordijnen vanaf.
Waar ik dus vooral hulp bij nodig heb is de bedsprei en de lampjes en een beeld.
Helpen jullie mij zoeken? Pleasssee...
Edit: bedsprei graag nieuw, Beeld, kleed en lampjes mogen tweedehands zijn.
Ik ben begonnen met zoeken maar kan niet echt iets vinden wat ik wil aan accessoires.
De behuizing om de ramen (boven en voor de gordijnrails zit een houten plaat) ga ik 1 tint lichter dan antracietgrijs schilderen. De muren worden allen heel lichtgrijs. De vitrage worden glasgordijnen met een heel lichtgrijs motief en de overgordijnen worden 2 tinten lichter dan antracietgrijs. Ik heb voor deze kleur gekozen zodat ik als de accessoires vervelen alleen de accessoires hoef te vervangen en niet weer te schilderen en nieuwe gordijnen hoef aan te schaffen. Tot zover mijn slaapkamer zoals hij gaat worden in kale staat is/gaat worden.
Nu wil ik heel graag een combinatie van warme herfstkleuren voor de accessoires. Rood/donkeroranje/bruin.
Ik zoek dus een bedsprei waar al deze kleuren in zitten/in elkaar overlopen/door elkaar lopen.
2 nachtlampjes naar een soort Tiffany idee met glas in lood glaasjes in dezelfde kleuren.
Een soort berenvel voor op de grond(niet te druk in kleuren en niet te groot want dat wordt teveel icm de sprei).
Sierkussens van satijn (deze kan ik ook wel vinden maar misschien zien jullie nog leukere effen kleuren)
Beelden voor op het dressoir, liefst ook in overlopende kleuren.
Mijn budget is 400.00 euro. Daar gaan nog wel de gordijnen vanaf.
Waar ik dus vooral hulp bij nodig heb is de bedsprei en de lampjes en een beeld.
Helpen jullie mij zoeken? Pleasssee...
Edit: bedsprei graag nieuw, Beeld, kleed en lampjes mogen tweedehands zijn.
donderdag 4 oktober 2018 om 21:28
Prada!!!!!!! Ik weet waar dat sprei wél op voorraad is.
Ik was dus wat aan het kijken en op die site was ie ook uitverkocht.
Krijg ik zo een pop-updingetje met de vraag of ze me kunnen helpen. Ik dacht, doe eens gek en heb gevraagd of ze besteld konden worden.
Ze ging het gelijk nakijken en kwam terug met de mededeling dat ze wél op voorraad zijn. Er is er meer dan 1 maar ze schijnen erg in trek te zijn.
Ik was dus wat aan het kijken en op die site was ie ook uitverkocht.
Krijg ik zo een pop-updingetje met de vraag of ze me kunnen helpen. Ik dacht, doe eens gek en heb gevraagd of ze besteld konden worden.
Ze ging het gelijk nakijken en kwam terug met de mededeling dat ze wél op voorraad zijn. Er is er meer dan 1 maar ze schijnen erg in trek te zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 4 oktober 2018 om 21:40
Jij ook bedankt Nienke. Tickel, ik neem denk ik toch die effen sprei van Nienke met die kussens van jou. Want met ook die moazieklampjes, een dienblad met kaarsjes (ook in die stijl) een plafonierre en dan nog wat frutsels denk ik dat het te druk wordt allemaal.
Aan één muur boven het bed komen nog allemaal fotolijstjes (die moet ik nog opzoeken en boven het dressoir komt er nog een spiegel).
Ik denk dat ik mijn budget moet verdubbelen haha.
Misschien koop ik later nog die sprei, dan kan ik eens afwisselen want hij is te mooi om niet te kopen.
Zo leuk, hier heb ik het hele jaar voor gespaard dus ik kan het wel missen. Er moeten ook nog twee nachtkastjes komen (zwart) en misschien een kleine televisie. Gewoon voor de heb
Maar dat kan later ook nog, die tv.
Aan één muur boven het bed komen nog allemaal fotolijstjes (die moet ik nog opzoeken en boven het dressoir komt er nog een spiegel).
Ik denk dat ik mijn budget moet verdubbelen haha.
Misschien koop ik later nog die sprei, dan kan ik eens afwisselen want hij is te mooi om niet te kopen.
Zo leuk, hier heb ik het hele jaar voor gespaard dus ik kan het wel missen. Er moeten ook nog twee nachtkastjes komen (zwart) en misschien een kleine televisie. Gewoon voor de heb
donderdag 4 oktober 2018 om 21:53
Heel mooi Tickel maar ik heb voor de rest niets van blank hout in de slaapkamer, alle meubels zijn zwart dus neem ik de nachtkastjes ook in het zwart. Anders wordt het een beetje een chaos in mijn hoofd
Morgen ga ik naar een Brocante winkel en even naar de kringloop voor nachtkastjes en fotolijstjes. Hopelijk slaag ik daar.
De lijstjes hou ik in twee kleuren, goud en goudbruin/koper.
Morgen ga ik naar een Brocante winkel en even naar de kringloop voor nachtkastjes en fotolijstjes. Hopelijk slaag ik daar.
donderdag 4 oktober 2018 om 21:56
Ik heb zelf mijn nachtkastjes van de kringloop. Was eigenlijk een art deco/retro kaptafel meubel met een manshoge spiegel in het midden. Heb de zijkanten/kastjes ter plekke los gezaagd en de spiegel terug verkocht aan de kringloop.prada schreef: ↑04-10-2018 21:53Heel mooi Tickel maar ik heb voor de rest niets van blank hout in de slaapkamer, alle meubels zijn zwart dus neem ik de nachtkastjes ook in het zwart. Anders wordt het een beetje een chaos in mijn hoofd![]()
donderdag 4 oktober 2018 om 21:58
Pb ontvangen. Thanks. Leuk dat met jullie hulp mijn slaapkamer in één avondje is ingericht. Zo happy
donderdag 4 oktober 2018 om 22:29
Tuurlijk wel. Maar daarvoor hoeft mijn slaapkamer er niet uit te zien als een half bordeel. Gewoon een goed bed, fris en kwalitatief goed beddengoed, dat vind ik belangrijker dan 100.000 frustels uit de kringloop en panterprinten en fluweel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 8 oktober 2018 om 22:51
Ga ik toch nog eens kijken Retro. Vrijdag en vandaag gaan shoppen. Gordijnen zijn besteld, donkergrijs. Voor het raam heb ik niet voor vitrage gekozen (het zijn twee balkondeuren dus dat gaat daar steeds tussen zitten ben ik bang) Dus heb ik koperen plakfolie gekocht. Een halve meter van het raam plak ik dan af en dan van boven ook een 25 cm en dan daartussen voor de sier een strookje van een 15 cm. Niet precies in het midden zodat het uitzicht vrij blijft.
De nachtkastjes die ik ga bestellen https://nl.vente-unique.be/p/kindernach ... #pcid80730. De zwarte.
Ik heb namelijk geen laatjes nodig want ik heb in een vintagewinkel een oude reiskoffer gezien met allemaal vakjes van verschillende grootte. Ik denk zomaar dat iemand daar naaigerief of kralen in bewaarde en aan iemand heeft gevraagd om daar vakjes voor te maken. Daarin is meer dan genoeg ruimte voor mijn dagelijkse make up en mijn niet te dure sieraden.
Dan komt er deze hocker naast het dressoir https://www.bol.com/nl/p/tectake-opvouw ... oductTitle
Daar komt dan de koffer op te staan en kan ik eventueel mijn kleding op neerleggen. De kleur van de hocker ben ik nog niet helemaal uit want de ombouw van het raam wordt antraciet en de muren lichtgrijs. Even wachten tot de gordijnen klaar zijn want nu weet ik niet meer welke kleur grijs het exact zijn.
Dan heb ik aan beide zijde van de balkondeuren nog een stuk muur waar ik deze wanderekken wilde hangen https://www.dewoonwinkelier.nl/vintage- ... gLHevD_BwE
Maar die zijn iets te breed. Het zou wel passen maar dan komen ze tegen de gordijnen aan en dat komt zo propperig over dus moet ik even verder zoeken naar zoiets. Kan anders eventueel ronde nemen die iets kleiner zijn maar die zijn niet zo leuk als die ik wil.
Verder wat leuke glaasjes, een okergele ovale handgeblazen vaas voor 1 tak en waxinelichthoudertjes in Marokkaanse stijl gekocht (ik ben half Marokkaans haha, heb mijn vader nooit gekend en door NL ouders opgevoed maar het blijft me toch trekken dus het zal wel in de genen zitten.
De verf haal ik volgende week want ik wilde even de stalen thuis bekijken. Daar ben ik dus ook over uit.
Nu moet ik alleen nog op zoek naar lampen (maar ik heb denk ik al iets op het oog) accesoires, nieuwe mooie klokradio en tv.
Wat vinden jullie van deze lampen?
https://www.oosterselampen-online.nl/pr ... aan-koper/ Voor op de nachtkastjes.
Hanglamp https://www.oosterselampen-online.nl/pr ... rah-koper/
De nachtkastjes die ik ga bestellen https://nl.vente-unique.be/p/kindernach ... #pcid80730. De zwarte.
Ik heb namelijk geen laatjes nodig want ik heb in een vintagewinkel een oude reiskoffer gezien met allemaal vakjes van verschillende grootte. Ik denk zomaar dat iemand daar naaigerief of kralen in bewaarde en aan iemand heeft gevraagd om daar vakjes voor te maken. Daarin is meer dan genoeg ruimte voor mijn dagelijkse make up en mijn niet te dure sieraden.
Dan komt er deze hocker naast het dressoir https://www.bol.com/nl/p/tectake-opvouw ... oductTitle
Daar komt dan de koffer op te staan en kan ik eventueel mijn kleding op neerleggen. De kleur van de hocker ben ik nog niet helemaal uit want de ombouw van het raam wordt antraciet en de muren lichtgrijs. Even wachten tot de gordijnen klaar zijn want nu weet ik niet meer welke kleur grijs het exact zijn.
Dan heb ik aan beide zijde van de balkondeuren nog een stuk muur waar ik deze wanderekken wilde hangen https://www.dewoonwinkelier.nl/vintage- ... gLHevD_BwE
Maar die zijn iets te breed. Het zou wel passen maar dan komen ze tegen de gordijnen aan en dat komt zo propperig over dus moet ik even verder zoeken naar zoiets. Kan anders eventueel ronde nemen die iets kleiner zijn maar die zijn niet zo leuk als die ik wil.
Verder wat leuke glaasjes, een okergele ovale handgeblazen vaas voor 1 tak en waxinelichthoudertjes in Marokkaanse stijl gekocht (ik ben half Marokkaans haha, heb mijn vader nooit gekend en door NL ouders opgevoed maar het blijft me toch trekken dus het zal wel in de genen zitten.
De verf haal ik volgende week want ik wilde even de stalen thuis bekijken. Daar ben ik dus ook over uit.
Nu moet ik alleen nog op zoek naar lampen (maar ik heb denk ik al iets op het oog) accesoires, nieuwe mooie klokradio en tv.
Wat vinden jullie van deze lampen?
https://www.oosterselampen-online.nl/pr ... aan-koper/ Voor op de nachtkastjes.
Hanglamp https://www.oosterselampen-online.nl/pr ... rah-koper/
maandag 8 oktober 2018 om 22:57
Wow, wat een lang bericht. Maar ik ben ook zo enthousiast haha en ik vind het leuk dat jullie meedenken.
Ik denk dat mijn hulp donderdag of vrijdag extra komt want dan gaan we het plafond alvast witten. Dan heeft ze drie weken verlof en dan gaan we in twee/drie dagen alles verven en inrichten. De gordijnen zijn toch ook pas over 3 weken klaar.
Al met al ben ik van Tiffany style toch meer naar Oosterse stijl gegaan en ik ben daar heel tevreden over. De belangrijkste zaken zoals verf en gordijnen zijn neutraal en ik rook niet meer dus over 5 jaar kan ik altijd weer restylen als ik het beu ben.
Maar ik denk dat ik die stijl door ga trekken via de hal naar de woonkamer. Daar hoeft dan alleen geschilderd te worden en ik heb een wijnrode bank en overgordijnen dus dat is alleen een kwestie van de kroonluchters vervangen en andere accesoires aan te schaffen.
Maar first things first en natuurlijk eerst weer goed sparen.
Ik denk dat mijn hulp donderdag of vrijdag extra komt want dan gaan we het plafond alvast witten. Dan heeft ze drie weken verlof en dan gaan we in twee/drie dagen alles verven en inrichten. De gordijnen zijn toch ook pas over 3 weken klaar.
Al met al ben ik van Tiffany style toch meer naar Oosterse stijl gegaan en ik ben daar heel tevreden over. De belangrijkste zaken zoals verf en gordijnen zijn neutraal en ik rook niet meer dus over 5 jaar kan ik altijd weer restylen als ik het beu ben.
Maar ik denk dat ik die stijl door ga trekken via de hal naar de woonkamer. Daar hoeft dan alleen geschilderd te worden en ik heb een wijnrode bank en overgordijnen dus dat is alleen een kwestie van de kroonluchters vervangen en andere accesoires aan te schaffen.
Maar first things first en natuurlijk eerst weer goed sparen.
maandag 8 oktober 2018 om 23:05
Hmm daar was ik vanmiddag ook even maar ik heb ze niet gezien, niet op gelet of wat dan ook haha. Ik ben net een blind paard, ik weet wat ik hebben moet, reken af en weg.
Ze hebben wel hier vlakbij in Nederland een Casa geopend en daar zag ik ze ook op de site staan. Ik wil in alle lijsten zwart wit foto's van mezelf (egotripper maar ik ben zo mooi slank nu en een vriend maakt er een mooie achtergrond achter) de kinderen, pleegkinderen en kleinkinderen. En wat artistieke zwart/wit foto's. Maar de accessoires doe ik even rustig aan wat het moet niet volgepropt worden.
Het leuke is dat mijn beste vriendin ook haar woonkamer wil restylen dus iedere week hebben we wel een leuke uitstap naar een woonwinkel. Gezellig.
Nu ga ik even bijkomen want ik merk wel aan mijn lijf dat die twee dagen er ingehakt hebben. (longen en nieren doen het niet zo goed als zou moeten. Nou ja, de longen wel maar er is een flink deel longblaasjes weg door veel gerookt te hebben). Dus ik heb mijn best gedaan.
maandag 8 oktober 2018 om 23:39
Ha wat een leuke reactie. Ja die nachtkastjes worden het zeker en die lampen ben ik voor 95% zeker (dus dat is een ja haha) Die lampen geven inderdaad een speciaal effect.Calamitycat schreef: ↑08-10-2018 23:25Mooi hoor!De nachtkastjes vind ik echt prachtig en de lampen ook. Die geven toch ook zo'n heel mooi lichteffect op de wanden en het plafond?
dinsdag 9 oktober 2018 om 05:21
Wandrek, Action, 5,95. Ook in zwart.
https://www.action.com/nl-nl/p/wandrek-6/
dinsdag 9 oktober 2018 om 11:38
Die hadden ze niet meer. Zal van de week nog een keer gaan kijken. Thanks.Tickel schreef: ↑09-10-2018 05:21Wandrek, Action, 5,95. Ook in zwart.
![]()
dinsdag 9 oktober 2018 om 11:41
Oh Pausini, wat lief dat je even komt reageren en dan zo lief. Uhhm verven wordt vooral door de hulp gedaan en ik ben er voor de randzaken zoals alles afplakken, zorgen voor een hapje en een drankje en het opruimen/schoonmaken als zij klaar is. Verven is te zwaar voor mijn luchtwegen maar ik ga wel mijn best doen (mondkapje voor en extra puffen).
Ja Januari 2 jaar rookvrij, dat had niemand ooit kunnen bedenken.
dinsdag 9 oktober 2018 om 12:31
Ja ik hoop ook echt dat het een juweeltje wordt maar dat denk ik wel. En inderdaad, de meeste dagen barst ik van de energie.
dinsdag 9 oktober 2018 om 12:34
Haha dat is leuk om te horen. Ik kan inderdaad over zoiets echt superenthousiast zijn. Leuke tips hier ook gekregen en lief dat mensen meedenken. Het pareltje is nog steeds de sprei, die vind ik zo mooi.