Slaapkamer verfideeën
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:13
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil met dit topic
..
In m’n slaapkamer heb ik 2 wanden (één met onderbreking van een deuropening) 8 jaar geleden oud (licht) roze (poeder) geverfd en 1 wand aan het hoofdeinde van m’n bed een beetje poedergrijs.
Werd destijds geïnspireerd door een afbeelding in VT wonen.
Staat fantastisch, vind ik (en anderen) nog steeds.
Gebruik sinds die tijd alleen nog maar grijze, witte of roze dekbedovertrekken (terwijl ik heel veel heb).
Die dekbedovertrekken heb ik vorige week in de kledingcontainer gemieterd, kleuren waren niet mooi meer cq versleten.
Gelijk nieuwe besteld, 1 met knalkleuren van Hip (beetje boho stijl met bloemen met o.a knalroze) en een satijnen in effen wit.
Vandaag op aanraden van iemand met de flexa visualizer gekeken naar neutrale muren, maar word er niet blij van.
Dacht alles wit te sauzen maar t lijkt niet mooi. M’n slaapkamer is niet regelmatig gevormd (geen idee of dit t probleem veroorzaakt) vanwege de ramen: 2 mini raampjes 50x50 boven t hoofduiteinde, 1 lange op hoofdhoogte van 50 hoog en 2 m lang aan de rechterkant langs het bed en daarnaast (nog steeds aan de rechterkant) een raam van 1 meter breed 1 een verdieping hoog (grond tot plafond) Aan de linkerkant van t bed zit de deuropening en aan het eind een deur van een vaste kast. Geen idee of mn omschrijving duidelijk is...
Kamer ligt op t zuiden.
Toch maar wit proberen zodat ik alle overtrekken kan gebruiken? Iemand nog een idee voor een bepaalde kleur wit? En waarom lijkt t op plaatjes fris en zen en in mijn slaapkamer saai?
Tips zijn welkom!
In m’n slaapkamer heb ik 2 wanden (één met onderbreking van een deuropening) 8 jaar geleden oud (licht) roze (poeder) geverfd en 1 wand aan het hoofdeinde van m’n bed een beetje poedergrijs.
Werd destijds geïnspireerd door een afbeelding in VT wonen.
Staat fantastisch, vind ik (en anderen) nog steeds.
Gebruik sinds die tijd alleen nog maar grijze, witte of roze dekbedovertrekken (terwijl ik heel veel heb).
Die dekbedovertrekken heb ik vorige week in de kledingcontainer gemieterd, kleuren waren niet mooi meer cq versleten.
Gelijk nieuwe besteld, 1 met knalkleuren van Hip (beetje boho stijl met bloemen met o.a knalroze) en een satijnen in effen wit.
Vandaag op aanraden van iemand met de flexa visualizer gekeken naar neutrale muren, maar word er niet blij van.
Dacht alles wit te sauzen maar t lijkt niet mooi. M’n slaapkamer is niet regelmatig gevormd (geen idee of dit t probleem veroorzaakt) vanwege de ramen: 2 mini raampjes 50x50 boven t hoofduiteinde, 1 lange op hoofdhoogte van 50 hoog en 2 m lang aan de rechterkant langs het bed en daarnaast (nog steeds aan de rechterkant) een raam van 1 meter breed 1 een verdieping hoog (grond tot plafond) Aan de linkerkant van t bed zit de deuropening en aan het eind een deur van een vaste kast. Geen idee of mn omschrijving duidelijk is...
Kamer ligt op t zuiden.
Toch maar wit proberen zodat ik alle overtrekken kan gebruiken? Iemand nog een idee voor een bepaalde kleur wit? En waarom lijkt t op plaatjes fris en zen en in mijn slaapkamer saai?
Tips zijn welkom!
danique1 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 19:54
5.16% gewijzigd
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:20
Snap de indeling van je kamer niet helemaal, maar ik zou kiezen voor inderdaad een rustige basis. Kan zijn wit maar ook een andere neutrale kleur (licht grijs) combineer dat met oud hout, en natuurachtige tinten. Verf kozijnen zwart voor het sjieke en stoere! Zwijmel zwijmel, jep ik zie nu mijn droomkamer voor me
Joe.
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:27
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:30
Ja, aan gedacht en zou ik ook wel willen! Maar heb ook nog mooie overtrekken (zo goed als nieuw) uit mn tijd dat ik dol was op wit/lime/turquase, dus gevoel dat ik me dan weer net zo beperk als met poeder roze/grijs
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:32
Ja kan op zoek naar de kleur die in bijna alle overtrekken voorkomt.
Mijn slaapkamer is helemaal creme, daar past alles in.
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:35
Ja dat heb ik nu! en vind t nog steeds erg mooi, maar hetc beperkt mij wel (misschien ben ik pietluttig) in de keuze van de overtrekken. Heb sommige splinternieuwe al jaren niet gebruikt. Daardoor denk ik dat ik toe ben aan een metamorfode en ben dol op wit, maar t lijkt zo kil daar..en geen idee waar t aan ligt)Lievejetje schreef: ↑30-08-2019 19:26Wit
Of toch een kleur die je echt mooi vindt..
Spiced honey misschien?
Of iets donkerder richting olijfgroen?
Ik heb mijn slaapkamer nu juist wit met oudroze en naturel hout en grijs, dus ik vind wat je had denk ik erg mooi![]()
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:41
Kun je het poederroze niet houden, en voor de grijze wand een kleur kiezen die zowel bij het roze als bij je dekbed past?
Bij roze staat groen mooi, van grijsgroen, olijf, tot diep donkergroen. Donkerblauw lijkt me ook mooi.
Een veilige optie is om de grijze wand eerst te witten, kijken wat dat doet met je kamer. In het echt is het toch anders dan in een app en als het niet bevalt is het de ideale basis voor een andere kleur.
Bij roze staat groen mooi, van grijsgroen, olijf, tot diep donkergroen. Donkerblauw lijkt me ook mooi.
Een veilige optie is om de grijze wand eerst te witten, kijken wat dat doet met je kamer. In het echt is het toch anders dan in een app en als het niet bevalt is het de ideale basis voor een andere kleur.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:43
Spiced honey ga ik checken! Dank!Lievejetje schreef: ↑30-08-2019 19:26Wit
Of toch een kleur die je echt mooi vindt..
Spiced honey misschien?
Of iets donkerder richting olijfgroen?
Ik heb mijn slaapkamer nu juist wit met oudroze en naturel hout en grijs, dus ik vind wat je had denk ik erg mooi![]()
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:44
Steken je overtrekken ook niet zo af omdat de rest van je kamer effen is?
Misschien passen ze al beter als je die boho stijl wat consequenter doorvoert, dus ook wat meer afwisseling in de rest van de ruimte. Kleed op de vloer, schilderijtjes en spiegel in mooie lijst aan de muur, planten.
Misschien passen ze al beter als je die boho stijl wat consequenter doorvoert, dus ook wat meer afwisseling in de rest van de ruimte. Kleed op de vloer, schilderijtjes en spiegel in mooie lijst aan de muur, planten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:46
Ja heb ik gedaan en zag helaas dat wit zo tegenvalt, niet fris, neutraal, zen maar erg kil, deed me gelijk denken aan de tijd dat ik hier 22 jaar geleden kwam wonen, toen was die kamer ook wit, vandaar mn topic
vrijdag 30 augustus 2019 om 19:50
Bedankt! Dacht er ook aan om niet gelijk beide kleuren te vervangen maar eerst 1. Zou dan wel kiezen (denk ik want heb moeite met kiezen) om de roze wanden te witten, en misschien wel creme of warm wit zoals Cateautje heeft)tyche schreef: ↑30-08-2019 19:41Kun je het poederroze niet houden, en voor de grijze wand een kleur kiezen die zowel bij het roze als bij je dekbed past?
Bij roze staat groen mooi, van grijsgroen, olijf, tot diep donkergroen. Donkerblauw lijkt me ook mooi.
Een veilige optie is om de grijze wand eerst te witten, kijken wat dat doet met je kamer. In het echt is het toch anders dan in een app en als het niet bevalt is het de ideale basis voor een andere kleur.
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:04
Ik weet nog niet hoe mn overtrekken afsteken, sterker nog, heb ze nog niet eens uitgepakt..tyche schreef: ↑30-08-2019 19:44Steken je overtrekken ook niet zo af omdat de rest van je kamer effen is?
Misschien passen ze al beter als je die boho stijl wat consequenter doorvoert, dus ook wat meer afwisseling in de rest van de ruimte. Kleed op de vloer, schilderijtjes en spiegel in mooie lijst aan de muur, planten.
Misschien ben ik te voorzichtig.. geen idee, maar voel me te beperkt door de oud roze/grijze en witte wanden.
Ik vind mn slaapkamer sowieso niet effen/rustig en ik denk door alle ramem die niet regelmatig gevormd zijn. Geen problemen in de rest van t huis alleen daar. Zondag regen hoorde ik, dus morgen verf halen en zondag sauzen, blij met alle reacties!
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:14
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:18
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:46
Probeer eens wit met een roze ondertoon, meestal heet het dan iets van ‘bloesem’ ofzo. Net-niet-Wit heb je in allerlei tinten, verf vooral een proefvlak op je muur! De lichtinval kan het heel anders laten lijken bij jou thuis. Heb je veel kozijnen, dan kan het rustiger ogen als je daarvoor gordijnen van wand tot wand hangt in plaats van per raam. Ook zou ik dan de kozijnen juist in de kleur van de muur verven zodat je een rustiger beeld krijgt.
Kies je favoriete overtrek en ga daar vanuit. Best lastig soms om jezelf te beperken. Keuzestress!!
Kies je favoriete overtrek en ga daar vanuit. Best lastig soms om jezelf te beperken. Keuzestress!!
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:12
Ah dank! Er zijn zoveel tinten wit dat ik door de bomen t bos niet meer zie!Mermedina schreef: ↑30-08-2019 20:46Probeer eens wit met een roze ondertoon, meestal heet het dan iets van ‘bloesem’ ofzo. Net-niet-Wit heb je in allerlei tinten, verf vooral een proefvlak op je muur! De lichtinval kan het heel anders laten lijken bij jou thuis. Heb je veel kozijnen, dan kan het rustiger ogen als je daarvoor gordijnen van wand tot wand hangt in plaats van per raam. Ook zou ik dan de kozijnen juist in de kleur van de muur verven zodat je een rustiger beeld krijgt.
Kies je favoriete overtrek en ga daar vanuit. Best lastig soms om jezelf te beperken. Keuzestress!!