slakkenkorrels

08-05-2014 16:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik denk, ik heb het leuk voor elkaar. Eindelijk eens mooie perkplanten gehad vorige zomer. Meestal werd alles voortijdig op- en aangevreten door slakken. Met of zonder huisje, zonder uitzondering wisten ze de weg naar onze kersverse bloeiende plantjes te vinden.

Eindelijk vorig jaar voor het eerst millieuvriendelijke slakkenkorrels gestrooid. Geweldig. Een hele zomer plezier gehad van het bloeiende spul.

Af en toe namen de kauwen weleens een hapje, maar dat was te doen.

Nu dit jaar weer korrels. Maar die rakkers (kauwen) hadden het na twee dagen alweer in de gaten. Gevolg: 3 bakken leeggesnaaid en steeds naar buiten rennen om de vogels weg te jagen.

Wie heeft hier nog meer last van en daar een oplossing voor gevonden. Ik kan moeilijk elke dag opnieuw korrels gaan strooien.

Daar zijn ze gewoon te duur voor.
odi et amo
De kauwen pikken de korrels?

Maak een vogelverschrikker. Knip aluminiumfolie in stroken en knoop ze aan een touw. Hang dit boven de planten.

Of andere korrels, bij mij worden de korrels niet gegeten door vogels.
Nee, de kauwen eten de bloemen op. Mijn ouders hebben daar ook last van. Zij zetten satéprikkers in de grond met alu-folie eraan. Maar dat schrikt ze slechts gedeeltelijk af.
O sorry, ik lees nog een keer en begrijp nu dat ze daadwerkelijk de korrels opeten? Heb je van die blauwe korrels? Dat heb ik ze namelijk nog nooit zien doen.
Volgens mij eten ze echt de korrels hoor Meivogel. Ik zie ze echt pikken. Van die blauwe korrels, ja.
odi et amo
Dat is wel irritant inderdaad. Misschien kun je het eens proberen met aluminiumfolie?
Misschien een idee ja. Had Dhalia het ook al over.

Maar dan wel morgen. Het komt hier momenteel met bakken naar beneden.

Echt slakkenweer. Ik ben eens op pad geweest op een zomeravond tegen de schemering. Meer dan honderd stuks uit de tuin gevist. En nee, geen hectares. Gewoon een klein rijtjeshuistuintje.
odi et amo
Ja, hier hetzelfde. Als ik de hond hier achter uitlaat moet ik gewoon oppassen waar ik loop bij zulk weer. Gelukkig laten de kauwen de korrels links liggen. Anders vrees ik dat mijn hosta's alweer tot aan de grond waren opgevreten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven