Slapen met het raam open

03-06-2019 09:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen aan de tuinkant en de slaapkamer grenst aan de uitbouw. Het is via het muurtje van de zijkant van het huis niet moeilijk om bij ons naar binnen te komen.

Vannacht was het qua hitte echt niet te doen dus toch ramen volledig open maar ja, echt een fijn gevoel geeft dat niet.

Slapen jullie met het raam open en hoe doen jullie dat qua beveiliging. Iemand tips om deze ramen te beveiligen? Het zijn naar buiten slaande ramen met een telescoop stang.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 11:52
0.43% gewijzigd
S-Meds schreef:
03-06-2019 11:27
indianenverhalen
het gebeurde een vriendin van mij, verhaal uit eerste hand
lilalinda schreef:
03-06-2019 16:13
het gebeurde een vriendin van mij, verhaal uit eerste hand
Broodje aap. Er zijn meerdere mensen die dit beweren, maar er is geen enkele gassoort bekend die je op die manier zou kunnen gebruiken. In alle gevallen waarin er onderzoek is gedaan blijkt dat er op een andere manier dingen zijn verdwenen/gestolen, of dat er sprake is van oplichitng van de verzekeringsmaatschappij. Er is nooit een verdovend middel aangetoond, terwijl van alle verdovende middelen in de handel je eenvoudig de resten kunt aantonen in zowel het lichaam als de tent/caravan. Bovendien word je van de meeste middelen hoestend en proestend wakker, in plaats van dat je rustig in slaap valt. Ook zijn van de meeste verdovende middelen in gasvorm de kosten voor een effectieve concentratie in een tent/caraven veel hoger dan de buit. Alleen koolmonoxide is goedkoper, maar heeft als nadeel dat je lijken zou achterlaten in plaats van slapende mensen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
03-06-2019 17:03
Broodje aap. Er zijn meerdere mensen die dit beweren, maar er is geen enkele gassoort bekend die je op die manier zou kunnen gebruiken. In alle gevallen waarin er onderzoek is gedaan blijkt dat er op een andere manier dingen zijn verdwenen/gestolen, of dat er sprake is van oplichitng van de verzekeringsmaatschappij. Er is nooit een verdovend middel aangetoond, terwijl van alle verdovende middelen in de handel je eenvoudig de resten kunt aantonen in zowel het lichaam als de tent/caravan. Bovendien word je van de meeste middelen hoestend en proestend wakker, in plaats van dat je rustig in slaap valt. Ook zijn van de meeste verdovende middelen in gasvorm de kosten voor een effectieve concentratie in een tent/caraven veel hoger dan de buit. Alleen koolmonoxide is goedkoper, maar heeft als nadeel dat je lijken zou achterlaten in plaats van slapende mensen.
Maar waarom zou vriendin liegen?
Vind het zo bijzonder dat er zo stellig dingen geroepen worden als dat inbrekers nooit slaapkamers betreden of dat bepaalde dingen niet kunnen.

Kan nooit en gebeurt nooit. Sure,

Maar goed, ik slaap met ramen dicht, ik woon nogal tussen de herriemakers en bij een open raam heb je hier risico op troep naar binnen. gekkies naar binnen of vuurwerk naar binnen.

Maar dat gebeurt ook vast allemaal nooit, kan echt niet hoor. Of zo iets. :roll:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 18:03
42.63% gewijzigd
lilalinda schreef:
03-06-2019 18:00
Ik zeg niet dat ze liegt. Ze wordt wakker met hoofdpijn, en mist iets uit haar tent/caravan. Heeft in de krant iets gelezen over bendes die met gas toeristen vergassen. Ze telt 1 en 1 op, gaat naar politie, doet aangifte, politie in het dorp heeft verhaal ook gelezen en knikt instemmend. Ze krijgt PV mee naar huis en heeft voortaan een verhaal.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
PhiIae schreef:
03-06-2019 11:33
Daarom heb ik horren voor mijn ramen.
Ik heb ze vaker gehad maar tot twee keer toe weer weggehaald. Ze werden toch niet genoeg gebruikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik durf het ook niet goed aan. Raam op de eerste verdieping aan de straatkant. Vannacht was het echter niet te harden, ik sliep pas om 2 uur, dus vannacht gaat hij toch open als het nog steeds zo heet is.
lilalinda schreef:
03-06-2019 18:00
Hoe weet ze zo zeker dat er een verdovend middel de tent in gespoten is?
Madrid87 schreef:
03-06-2019 11:39
Nee hoor, bij mijn oom en tante ook gebeurd. Gewoon via het raam terwijl ze lagen te slapen.

Ik slaap altijd met het raam dicht. Mede ook voor de kat. Als het heel heet is slaap ik liever met het raam open maar ja de kat klimt zo het dak op. Beneden heb ik wel altijd de kleine zijraampjes open. Het raam van de douche laat ik dicht, kat kan ook daardoor heen klimmen.
Mijn moeder slaapt altijd met het raam open. Ik vind het niks. Teveel lawaai van de vogels. Het gaat mij niet om de veiligheid want hier gebeurd zelden wat, maar meer om het kabaal. Maar hier beneden wonen waakhonden dus er zal hier niet snel ingebroken worden. Soms slaap ik met mijn balkondeur op de haak.
Een raam in je tent?
Ik heb werkelijk nog nooit nagedacht over de veiligheid als ik het raam open zette. Ik zet het raam vaak pas ‘s ochtends open als ik wakker word van de warmte, omdat ik ‘s avonds met het licht van de lamp het raam niet open wil vanwege muggen. Slaat vast nergens op, maar goed. Verder heb ik de ventilator ook weer naast mijn bed gezet, dan hoeft het raam eigenlijk al niet eens meer open.
We wonen op 2 hoog, delen ons balkon met 1 buurman en slapen op 3 hoog. Hier gaan gewoon de balkondeur en slaapkamer ramen open.
Het enige raam aan de galerij zit een stang voor en gaat gewoon open als het heel warm is. Verder zitten overal horren voor dus voor de muggen hoeven het ook niet te laten.
Onze hond houdt niet van ongewenst bezoek en loopt los in huis. Wij slapen heerlijk met de ramen open.
Enjoy the little things in life
Lucifer2018 schreef:
03-06-2019 18:02
Vind het zo bijzonder dat er zo stellig dingen geroepen worden als dat inbrekers nooit slaapkamers betreden of dat bepaalde dingen niet kunnen.

Kan nooit en gebeurt nooit. Sure,

Maar goed, ik slaap met ramen dicht, ik woon nogal tussen de herriemakers en bij een open raam heb je hier risico op troep naar binnen. gekkies naar binnen of vuurwerk naar binnen.

Maar dat gebeurt ook vast allemaal nooit, kan echt niet hoor. Of zo iets. :roll:
Nooit zeg ik niet, maar het lijkt me niet waarschjnlijk. Normaal gesproken wil een inbreker dat niemand hem hoort of ziet. Dan mijd je 's nachts dus de slaapkamer. En zo'n inbreker zal heus weleens per ongeluk via een slaapkamerraam binnenkomen (omdat ie niet door had dat het de slaapkamer was), maar de kans is wel erg klein.

En aangezien ik geen last heb van herriemakers of vuurwerkgooiers, kies ik dan toch echt voor mijn gezondheid en welzijn: frisse zuurstof.
Drackie schreef:
03-06-2019 21:29
Een raam in je tent?
Huh tent? Welke tent?
Was gewoon in een rijtjeshuis.
Madrid87 schreef:
05-06-2019 16:09
Huh tent? Welke tent?
Was gewoon in een rijtjeshuis.
Het bericht waar je op reageerde ging over inbreken in een tent.
watdachtjehiervan schreef:
03-06-2019 11:04
Je hoor zo nu en dan ook dat ze inbreken in een tent terwijl er mensen liggen te slapen. Ze spuiten dan iets naar binnen waar je slaperig van blijft.
Dit bericht bedoel ik
Wij hebben aan de achterkant ook een uitbouw waardoor je makkelijker bij het slaapkamerraam kunt. Voor dit raam zit een rolluik voor. Ideaal tegen de hitte en tegen inbraak. Als ik het raam open zet doe ik het rolluik naar beneden, genoeg ventilatie voor de nacht. Overdag doe ik hem wel een 2/3 naar beneden zodat het dan echt even goed kan luchten. Zonder rolluik zou ik het ook niet fijn vinden om het raam open te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven