Slapen met het raam open

03-06-2019 09:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen aan de tuinkant en de slaapkamer grenst aan de uitbouw. Het is via het muurtje van de zijkant van het huis niet moeilijk om bij ons naar binnen te komen.

Vannacht was het qua hitte echt niet te doen dus toch ramen volledig open maar ja, echt een fijn gevoel geeft dat niet.

Slapen jullie met het raam open en hoe doen jullie dat qua beveiliging. Iemand tips om deze ramen te beveiligen? Het zijn naar buiten slaande ramen met een telescoop stang.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 11:52
0.43% gewijzigd
lilguinea schreef:
03-06-2019 10:01
Wij slapen met het raam open, maar wij hebben screens aan de buitenkant. Je kunt dus niet van buiten zien dat het raam open staat. En we slapen op de eerste verdieping, waar je niet zo gauw bij komt.

Aan de andere kant van het huis hebben we een plat dak en geen screens, daar staan de ramen 's nachts wel dicht.
Dan gaan jullie ramen denk ik naar binnen open?
glasscherven op het muurtje
ketting op het raam
lamp met sensor ophangen bij buitenmuur
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
03-06-2019 10:04
ketting op het raam
Bruikbare tips dankje !
Wij hebben ook kiepramen. Die staan dus op de kiepstand.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik slaap altijd met het raam open, zomer en winter. Anders is het mij veel te benauwd
In het dorp waar ik woon ben ik echt niet bang voor inbraken. Nog nooit bedacht dat er iemand door mijn open raam naar binnen zou komen.
De enige inbraken die hier plaatsvinden zijn wanneer je een dure auto op je pad hebt staan.... nou, die hebben we niet. Schooiers die voor het kleinere werk gaan, of echt bij je binnendringen die hebben we hier nooit.

Ben net terug van een lang weekend weg en zag bij thuiskomst dat het slaapkamer raam van mijn dochter een flink eind heeft opengestaan toen we weg waren.
Schuurdeur (met allerlei apparaten in de schuur) staat ook altijd open.
Fietsen moeten we wel op slot zetten, want anders wil op zaterdagnacht iemand nog wel eens een makkelijke lift nemen.
Andersom schreef:
03-06-2019 09:46
Dat is net zoiets als een slotje op de rits van je tent.

Met een aardappelschilmesje snijd je zo door het doek heen!
Ja oké, het woord inbraakproof is misschien wat slecht gekozen in deze context. Maar toch is het dan een extra handeling die ze moeten uitvoeren, als ik het raam gewoon wagenwijd openzet klim je zo naar binnen. Plus dat er dan geen katten naar binnen kunnen komen.
Snouth schreef:
03-06-2019 10:16
In het dorp waar ik woon ben ik echt niet bang voor inbraken. Nog nooit bedacht dat er iemand door mijn open raam naar binnen zou komen.
De enige inbraken die hier plaatsvinden zijn wanneer je een dure auto op je pad hebt staan.... nou, die hebben we niet. Schooiers die voor het kleinere werk gaan, of echt bij je binnendringen die hebben we hier nooit.

Ben net terug van een lang weekend weg en zag bij thuiskomst dat het slaapkamer raam van mijn dochter een flink eind heeft opengestaan toen we weg waren.
Schuurdeur (met allerlei apparaten in de schuur) staat ook altijd open.
Fietsen moeten we wel op slot zetten, want anders wil op zaterdagnacht iemand nog wel eens een makkelijke lift nemen.
Fijn dat dat dus ook nog kan! Hier helaas niet! Dorp in de randstad..
Jest schreef:
03-06-2019 10:00
Dat zat ik me dus ook af te vragen. Welke inbreker neemt dat risico nou?
vrijwel geen, behalve die inbreker van de tante van lucifer
turquasi schreef:
ketting op het raam
leuk voor de vogels, katten en andere dieren die glasscherven
een inbreker hoeft niet door het raam, je kan redelijk eenvoudig een deur forceren of geluidloos een stuk uit je raam zagen
diamantje123 schreef:
Dan gaan jullie ramen denk ik naar binnen open?
Dat was inderdaad ook handig geweest om erbij te zetten. Onze ramen gaan inderdaad naar binnen open en kunnen op een draai- of kiepstand.
Heb altijd mijn slaapkamer raam open. Zomer of winter, en ben nog nooit bang voor inbraken geweest maar heb dan ook een Stafford die op de overloop slaapt en alle slaapkamer deuren zijn ook open.
Monteer iig eerst een felle lamp die gaat branden als er iemand langs loopt. Inbrekers hebben een hekel aan licht.
ik geef mn bek ook maar een douw
S-Meds schreef:
03-06-2019 10:21
vrijwel geen, behalve die inbreker van de tante van lucifer
Dat gebeurt veel vaker dan je denkt.

Ik heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar in de familie is het wel gebeurt. Dat hakt er behoorlijk in.
Beveiliging? Daar heb ik me nou echt nog nooit druk om gemaakt. Ramen gaan op kiepstand als ik niet thuis ben (al geloof ik dat dat ook niet helemaal veilig is?), als ik slaap staan ze gewoon vol open. Wel met een hor, anders heb ik ook last van ongenode gasten.

Woon in Amsterdam, en op zich kun je hier prima binnenklimmen. Maar als ik me daar druk om moet maken hou ik geen leven over.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wij hebben een vergelijkbare situatie, voor onze slaapkamer een stuk plat dak. Nu hebben wij draai-kiepramen, dus die gaan op de kiepstand open. Daar klimmen ze niet zonder lawaai doorheen. Als we weg zijn gaan ze wel altijd dicht, het is aan de achterkant dus het risico dat niemand dat lawaai hoort is aanwezig. Maar als we er zelf slapen... prima.
We hebben trouwens ook een buitenlamp met bewegingssensor, die zijn niet zo duur. En die heeft inderdaad al een keer ongenode bezoekers afgeschrikt (tuinpoort stond 's ochtends open, maar de schuur en het huis waren nog intact).

Ik zou denk ik ook voor een stevige hor gaan, alles wat tijd kost en eventueel lawaai maakt is meegenomen. En eventueel raamuithouders die je op een bepaalde stand kunt vastzetten.
The owls are not what they seem
Nee, natuurlijk niet. Als is er maar één mug die naar binnen vliegt dan is mijn nacht al verpest.

Mocht het in de komende zomer niet te harden zijn dan bestaan daar ventilators voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
diamantje123 schreef:
03-06-2019 10:17
Fijn dat dat dus ook nog kan! Hier helaas niet! Dorp in de randstad..
In de stad in de Randstad sliep ik altijd met ramen open, begane grond aan de straat. Ik had eigenlijk altijd een raam open staan.
S-Meds schreef:
03-06-2019 09:53
Er is echt geen inbreker die binnenkomt in een slaapkamer waar mensen liggen te slapen
Dat hebben wij wel gehad. Het raam stond op de kiepstand maar dat is makkelijk open te krijgen. De inbreker had overigens niet verwacht in een slaapkamer te lopen want die is gelukkig heel snel vertrokken (zonder iets mee te nemen).
anoniem_386605 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 10:53
1.02% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
03-06-2019 09:59
Ow, mijn tante heeft dat verzonnen. Ik zal het even doorgeven. :roll:
Bij mijn ouders ook. Vader was alleen thuis en sliep vast, ze hebben zelfs de kledingkast naast het bed even uitgebreid doorgespit.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:27
99.65% gewijzigd
Nee, ramen gaan dicht 's nachts tegen buitenlawaai: treinen en vliegtuigen. Als ik het heel warm heb, zet ik een ventilator aan, die helpt dan meteen ook tegen muggen.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 04-06-2019 03:45
99.50% gewijzigd
Sinds dat ik last heb van opvliegers slaap ik met het raam open, ik moet dan wel mijn oordoppen indoen om niet wakker te worden van de krijsende buurkinderen of andere geluiden op straat, dat is het nadeel van zo dicht op elkaar wonen.

Beneden laat ik het keuken raam ook openstaan, maar ik voel me redelijk veilig met mijn hondjes in huis die direct aanslaan als ze een geluid horen.
Met het weer van vannacht oké, dan kan ik wel met een open raam slapen.
Maar anders..echt niet, zou het volgens mij echt veel te koud krijgen!
Hoe kan je in godsnaam in de winter met een open raam slapen, dan wordt het toch hartstikke koud??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven