Slordige kater

02-06-2012 22:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien echt een stomme vraag, maar; Mijn kater gooit door zijn manier van eten veel van zijn brokjes over de rand van zijn bakje.

Moet ik een ander soort bakje kopen of hoort dit er gewoon bij???
De mijne deed dat ook en vertikte het dan op te eten, tenzij we ze weer in zijn bakje deden.

We hebben nu een voertoren van Senses, waarin hij de brokjes van 3 verdiepingen naar beneden moet hengelen. Nu eet hij wel op wat er naast het opvangbakje komt.

Je zou ook een grotere bak neer kunnen zetten, maar wat is eigenlijk precies het probleem? Leg er een placemat onder als het ten koste gaat van je vloer.
Doet de mijne soms ook. Volgens mij is er weinig aan te doen, behalve teruggooien :D.
Nee hoor, geen ander bakje kopen.

Dat doen onze katten ook.Pootje in het bakje, graaien en daar ligt het voer op de keukenvloer.

Mijn man zegt : Dan kunnen ze beter uitzoeken welke brokjes ze lekker vinden.

Ik doe ook altijd een paar soorten door elkaar geven.
De ene van ons doet het ook sinds hij een ander bakje heeft. Hij kon bij de normale bakjes de brokken alleen uit het midden eten, hij heeft een vrij kort neusje waardoor hij ze niet uit de bak kreeg, de ander vrat ze dan op en werd veel te dik. Nu heeft ie een soort schoteltje met richels erin.

Bij ons ligt er een dienblad onder zijn bak, en hij eet ze keurig daar vanaf.

Je moet maar denken, in de vrije natuur krijgen ze hun eten ook niet in een bakje, dus van de grond zullen ze niets krijgen :P
Vind het ook geen enkel probleem, gooide ze iid gewoon terug fozziebear. Alleen dacht dat ik misschien een verkeerde bak had gekocht. Heb er een matje onder gelegd en dan kan ik ze makkelijk erin terug schuiven. Maar zal eens uitkijken naar een bak met ribbels of die Senses voertoren. Bedankt voor jullie reacties!!!!
Mijn vorige kat at het makkelijkst uit een diep bord. Stond ook wel sjiek zo'n porceleinen bord met randje op een placemat op de vloer. Maar zij hengelde haar brokjes ook met haar voetje eruit en at het dan zo van dat voetje af.

Zo lief!

Maar goed, die is niet meer. En nu heb ik dus een rommelkontkat. Die gelukkig ook erg lief is.
we hebben de voer- en waterbakjes op een leuk dienbladje zodat de restjes niet gelijk op de vloer belanden
quote:fozziebear schreef op 02 juni 2012 @ 23:33:

Mijn vorige kat at het makkelijkst uit een diep bord. Stond ook wel sjiek zo'n porceleinen bord met randje op een placemat op de vloer. Maar zij hengelde haar brokjes ook met haar voetje eruit en at het dan zo van dat voetje af.

Zo lief!

Maar goed, die is niet meer. En nu heb ik dus een rommelkontkat. Die gelukkig ook erg lief is.dat deed mijn vorige kat ook, met zijn poot het eten opvissen. Vond het heel gek toen ik de volgende kat dat niet zag doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Die van ons eet liggend (en drinkt net zo) met zijn pootje uit zijn voerbak. Echt geen gezicht, 't is net een dronken kater
Optimist tot in de kist!
Onze katten maakten er echt een zootje van. Met de brokken wordt altijd gespeeld maar gelukkig wel opgegeten. Met het spelen met water waren we minder gelukkig (laminaat vloer). Uiteindelijk hebben we in een dierenwinkel een plateau gevonden waar de voerbakken aan vastgezet kunnen worden. Echt ideaal! De plassen water blijven gewoon binnen het plateau liggen en we kunnen weer genieten als we ze weer zien plensen met water.

Bij ons gingen de katten ook altijd met de voorpoten in de waterbak liggen waardoor deze weleens omviel. Hele verademing dat ik niet meer continue met een dweil rondloop .
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven