Smelly cat

13-05-2010 17:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Wij passen momenteel op een kat. Lief beestje hoor, maar ik heb nog nooit een kat meegemaakt die zo kon stinken. Heb al andere brokjes bij de dierenarts gehaald (in overleg hoor), maar dan nog, als de kat naar de bak is geweest dan ruikt het hele huis ernaar. Er zitten van die doorschijnende korrels in de bak waar je een maand mee zou kunnen doen, maar na nog geen week is het al te erg.

Aangezien de drollen die je eruit moet scheppen nogal dun zijn (goor verhaal ja) is dat ook een lastig karwei.

Maar goed, heb nu besloten dat ik andere kattenbakkorrels ga halen en de bak iedere dag of om de dag helemaal leegkieper en er dan weer nieuwe in doe.

Weet iemand welke korrels ik het beste kan halen?
Cum non tum age
quote:noa schreef op 13 mei 2010 @ 22:44:

Ieww 19juni, da's wel balen. Hier zit een deurtje voor de bak hoor.

Ook zoiets lekkers, ik dacht wat blijft het stinken. Afijn, heb vandaag dus al 2x poep uit haar haren moeten halen. Hoe goor is dat.

Ik knip de achterkant dus altijd wat korter.

Jammer voor zijn mooie lange haar, maar als er dunne poep aan blijft zitten ben ik altijd dankbaar dat ik hem bijknip, haha.
Poelepoelepoelepoes!
Wij zweren tot nog toe bij de kattenbakvulling van de C1000 eigen merk. Onze kat krijgt daarbij Royal Canin brokjes speciaal voor volwassen vrouwtjes en het resultaat is donkere harde keutels die nauwelijks stinken.

Elke dag 3 plasjes en een grote boodschap in de bak die we er 's avonds uitscheppen.

Wat ik niet snap is dat mensen de kattenbak een week niet uitscheppen. Bah en zielig voor de kat.
Nou, ik heb nu eerst een zak in de bak, daar een krant op en dan kattenbakkorrels die niet klonteren (Foetsie-bah). Ik verschoon die bak gewoon iedere dag, dat is al een verbetering.

Heartwork, dat zou ik ook doen als het mijn kat was, maar dat is het dus niet. Heb stiekem al wel wat plukjes weggeknipt.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven