sociale huurwoning
woensdag 18 januari 2012 om 20:30
Woon nu al 2 jaar in 'n flat via sociale woningbouw. Ik sta bij meerdere woningbouwverenigingen ingeschreven en hoop binnenkort bij een van deze genoeg punten te hebben voor iets nieuws.
Maar nu kreeg ik van een van deze een brief dat ik moest verlengen, maar hiervoor moest ik ook een inkomensverklaring meesturen. Momenteel heb ik alleen studiefinanciering en stagevergoeding, maar dit telde volgens hun beide niet als inkomen. Hier word ik dus ook uitgeschreven, want kan niet ingeschreven blijven zonder inkomensverklaring.
Bij de anderen hoefde ik geen inkomensverklaring mee te sturen. Maar nu vraag ik me af of je dit wel moet kunnen tonen wanneer je 'n huurwoning aangeboden krijgt?
De vorige keer kon ik 't huren op basis van 'n wajong, maar omdat ik die nu niet meer heb vraag ik me af of ik nu wel iets anders kan gaan huren.
Er wonen hier wel meer studenten in de flat, dus daarom lijkt het mij dat het wel mogelijk moet zijn..
Weet iemand misschien hoe dit zit?
Maar nu kreeg ik van een van deze een brief dat ik moest verlengen, maar hiervoor moest ik ook een inkomensverklaring meesturen. Momenteel heb ik alleen studiefinanciering en stagevergoeding, maar dit telde volgens hun beide niet als inkomen. Hier word ik dus ook uitgeschreven, want kan niet ingeschreven blijven zonder inkomensverklaring.
Bij de anderen hoefde ik geen inkomensverklaring mee te sturen. Maar nu vraag ik me af of je dit wel moet kunnen tonen wanneer je 'n huurwoning aangeboden krijgt?
De vorige keer kon ik 't huren op basis van 'n wajong, maar omdat ik die nu niet meer heb vraag ik me af of ik nu wel iets anders kan gaan huren.
Er wonen hier wel meer studenten in de flat, dus daarom lijkt het mij dat het wel mogelijk moet zijn..
Weet iemand misschien hoe dit zit?
woensdag 18 januari 2012 om 20:33
Bij sociale woningbouw moet je weldegelijk je inkomen aan kunnen tonen, want anders gaan al die miljonairsjochies in jouw zo gewenste huis zitten. Als je teveel inkomen hebt kom je namelijk niet in aanmerking. En als je te weinig inkomen hebt lopen ze kans op huurachterstanden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 18 januari 2012 om 20:35
woensdag 18 januari 2012 om 20:37
Ik bewoon ook en sociale woning en moest tevens een inkomstenverklaring afleggen. Maar aangezien in die week ik nog geen uitsluitsel had of ik een uitkering zou krijgen moesten mijn ouders garant staan voor de huurbetaling. Zo voorkomen ze enorme huurachterstanden. En inderdaad dat je niet te veel verdiend.
woensdag 18 januari 2012 om 20:37
Ja dat is natuurlijk zo. Maar ik snap dan niet hoe andere studenten via 'n woningbouwvereniging aan 'n huurwoning komen.. De meeste hebben toch alleen studiefinanciering, lijkt mij.
Andere studenten die via woningbouw 'n woning huren?
Zou wel erg balen zijn als 't niet kan, want wil hier wel echt graag weg..
& moet er sowieso over 'n half jaar uit, dan moet ik wel iets anders kunnen krijgen!
Andere studenten die via woningbouw 'n woning huren?
Zou wel erg balen zijn als 't niet kan, want wil hier wel echt graag weg..
woensdag 18 januari 2012 om 21:06
woensdag 18 januari 2012 om 22:48
quote:Fame schreef op 18 januari 2012 @ 20:33:
Bij sociale woningbouw moet je weldegelijk je inkomen aan kunnen tonen, want anders gaan al die miljonairsjochies in jouw zo gewenste huis zitten. Als je teveel inkomen hebt kom je namelijk niet in aanmerking. En als je te weinig inkomen hebt lopen ze kans op huurachterstanden.
woensdag 18 januari 2012 om 23:51
Ik (student) moest ook een inkomensverklaring inleveren toen ik vorig jaar mijn appartement ging huren. Mijn stufi wordt inderdaad niet mee geteld als inkomen... dit was echter mijn enige inkomen. Toch moest ik die verklaring aanvragen en inleveren. Dat hier 0¤ (of 100¤ p.m. stagevergoeding) op stond maakte niet uit. Het appartement valt binnen de laagste categorie wbt. inkomen. Ik hoefde geen minimum aan inkomen binnen te krijgen...
donderdag 19 januari 2012 om 17:27
je moet een ib60 formulier overhandigen omdat de corporatie verantwoording moet afleggen over het toewijzen van woningen binnen de EUnorm. Stufi is voor de belastingdienst geen ikomen en kan zo dus ook niet meegeteld worden als inkomen. Maar de corporatie kan het wel als inkomen zien. Dat is het natuurlijk ook, alleen geen belastbaar inkomen. De corporatie kan er wel voor kiezen om het al dan niet mee te laten tellen. Ik zou zeggen, vraag het even na bij betreffende corpo en je weet het.